[Drive Image] Error E926001D redundant copies of the fat...*

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30
Ik zette daarstraks een image terug en klikte voor alle zekerheid 'check for file system errors' maar aan. (een vroeger os terugzetten waar mijn huidig os stond - winxp)

Het overzetten van mijn vroegere systeem viel stil op 97% met deze foutmelding: error E926001D: redundant copies of the fat do not match the active fat

Ik kon alleen op OK drukken en viel terug op het beginscherm van Drive Image. Ik dacht: toch maar eens booten en ja: alles verliep vlekkeloos en mijn systeem is (ogenschijnlijk) OK.

Wat betekent die foutmelding? Moet ik er iets aan doen en zo ja: wat?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De error geeft aan dat je FAT, en de backup daarvan niet overeenkomen. Welk bestandssysteem gebruik je; en heb je al op fouten gecontroleerd in je huidige systeem?

error E926001D: redundant copies of the fat do not match ... > [Drive Image] Error E926001D redundant copies of the fat...*

[ Voor 31% gewijzigd door Spider.007 op 04-07-2004 18:00 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

FAT heeft een kopie van zichzelf voor het geval die corrupt raakt, en je os dus de data niet meer zou kunnen vinden.

Remedie:
code:
1
chkdsk [Driveletter]: /F

in een commandprompt intikken, kiezen voor het laten runnen bij eerstvolgende boot.

• passer
Fat32
Chkdsk laten lopen en die gaf geen foutmeldingen. Wil dit zeggen dat hij het automatisch gefixt heeft? Mag ik m.a.w. terug op twee oren slapen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

passer schreef op 04 juli 2004 @ 18:11:
Fat32
Chkdsk laten lopen en die gaf geen foutmeldingen. Wil dit zeggen dat hij het automatisch gefixt heeft? Mag ik m.a.w. terug op twee oren slapen?
Mooi, als jij op twee oren kan slapen moet je dat vooral doen; je kunt ook twee ogen dicht doen ;)

Ik denk dat dit geen problemen gaat opleveren hoor :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

passer schreef op 04 juli 2004 @ 18:11:
Fat32
Als je chkdsk bij booten heeft gelopen, kan je eventuele info vinden in de event viewer, onder application, met source winlogon

Maar wat Spider.007 zegt, niet te druk om maken.

• passer
Ok, mensen, dank voor de geruststelling en de uitleg!

:z :Z
Pagina: 1