ecs moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• blondeviking
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11-2017
Ik heb een ecs p4s5a dx moederbord met een p IV 2.4 processor
In het bios zijn eigenlijk geen oc mogelijkheden!! :( :( :(

Is hier wat aan te doen met een bios flash of is het beter om een nieuw mobo aan te schaffen?

Als ik een nieuwe nodig heb welke kan ik dan t beste nemen ik heb een goede geluidskaart, videokaart etc dus deze extra's hoeven er niet op te zitten.
Ik wil gewoon voor een laag budget de beste oc mogelijkheden

Verwijderd

Voor een dubbeltje op de eerste rang gaan zitten gaat natuurlijk niet. Wat wil je overclocken ? Vind je je cpu niet snel zat ? Mijn ervaring met overclocken is niet zo goed. Je agp en pci sloten gaan op een andere frequentie draaien en dat komt de stabiliteit niet ten goede. Maar mocht je een ander bord willen nemen dan raad ik je de P4P800-E Deluxe aan

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Lees voor de rest nog even de FAQ door. Je topictitel voldoet niet aan de eisen die we hier op GoT stellen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Tweakers :)

Allereerst: je hebt bij het aanmelden blijkbaar de GoT Huisregels gemist.

Daar staat onder andere in dat een topictitel informatief dient te zijn (ipv 'moederbord' had je bijvoorbeeld het typenr van je P4S5A-DX kunnen noemen en in een of twee woorden wat ermee aan de hand is). Verder is de toon van je post erg negatief en is dat bovendien onterecht. Jij hebt dat moederbord gekocht, het is niet de schuld van het moederbord of de fabrikant dat jij je onvoldoende georienteerd hebt op wat de features ervan zijn. Steek de hand dus eerst in eigen boezem voor je een ander de schuld geeft :o

En dan wat je vraag betreft- we hebben hier op GoT een heel subforum aan Die-Hard Overclocking & Cooling gewijd. Ga daar maar eens kijken- steekworden als 'CPUFSB' en 'PLL' zullen je een end op weg helpen.

Maar het is sowieso je EERST goed te orienteren, dan pas op GoT een topic te openen. Het is hier niet voor niets bedoeld voor computerenthousiastelingen- je hoeft niet enorme voorkennis te hebben, maar de moeite doen om jezelf in te lezen eisen we wel. Als dat je teveel gevraagd is kun je altijd op www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl terecht, daar worden dergelijke eisen niet gesteld.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.