p4 2,4 of 2500+

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb zelf een pc met een gigabyte mobo ga7va en een 2500+ .In de pc van mijn ouders zit een asus p4b533-v met p4 2.4ghz (die p4 kan met stock heatsink op 3ghz ). Zou het veel uitmaken in games of ik mijn combo wissel voor die p4 combo (op 3 ghz )

rest systeem

geforce 4 ti 4200 64mb ram
256 mb pc 2700 cl 2
13gb hdd

ps ik moet dit wisselen als ouders weg zijn (ze merken het niet als ik ze gewisseld heb maar als ik opeens aan hun pc zit te prullen gaan ze kwaad zijn :) )
dus ik kan niet wisselen en benchmarks draaien.

Frag_Zero

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe wil je dat gaan doen dan? Ga je het hele moederbord ook wisselen? Een Pentium processor past namelijk niet in een Socket A.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
voor games ben je beter met de amd

Verwijderd

nee bijna niet, ik zou eerder je hardeschijf upgraden

• Azer
  • Niet online
En 256MB RAM is voor games ook niet echt aan de ruime kant

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
lord-evil schreef op 04 juli 2004 @ 16:58:
Beetje nutteloze reactie lijkt me.

Maar koop is een extra reepje geheugen van 256 Mbyte, en grote snellere harddisk dat helpt veel meer. Je processor is snel zat.

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Frag_Zero schreef op 04 juli 2004 @ 16:54:

ps ik moet dit wisselen als ouders weg zijn (ze merken het niet als ik ze gewisseld heb maar als ik opeens aan hun pc zit te prullen gaan ze kwaad zijn :) )
dit lijkt mij dus niet zo handig ;)
als je hardware omwisselt moet je vaak een schone install doen, dit zullen ze waarschijnlijk wel doorhebben. ook beschaam je het vertrouwen van je ouders. :X

http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door Koekje op 04-07-2004 17:04 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
lord-evil schreef op 04 juli 2004 @ 16:58:
Wat geweldig. De klasse, de kennis en gewoon de manier van het onderbouwen. Als de wereld alleen uit mensen zoals jij zou bestaan zouden er nooit meer vragen zijn _o_ Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif

Die HDD is een oude neem ik aan, dus draait ws niet op 7200 toeren. Je zou dus die van je ouders kunnen jatten omruilen.
Wat extra geheugen zou ook geen kwaad kunnen.

Maar goed, dit topic voldoet niet helemaal aan de eisen die op GoT gesteld worden, ik zou zeggen, lees de FaQ even. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Je kunt die 2500+ ook opvoeren ;)
256 MB ram is erg weinig.
13 Gb hdd, lange laadtijden....weinig ruimte.

En stel je bouwt alles om zonder dat je ouder het merken, en 1 van de systemen werkt daar na niet meer...wat dan.
Ten 2e, het is naar mijn mening vrij lullig om zomaar die PC's om te wisselen zonder dat de eigenaar (jouw ouders dus) er van weten. Ik zou dit dus absoluut niet doen. Want als ze erachter komen dan ben je ook wat vertrouwen van je pa&ma kwijt.

Je kunt beter je pa&ma lief aan kijken en dat ze misschien een deel van jouw upgrade betalen, bijv. 1/3 van de prijs wat een 120Gb hdd kost :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 23:45
amd is idd sneller in games en die 2500+ kun je goed opvoeren...
wisselen hoeft dus niet... geheugen uitbreiden is dan beter

Verwijderd

ligt er eigenlijk aan wat voor games je speelt.
OpenGL
Direct3D

Verwijderd

Heel leuk dat je je ouders spullen in je eigen pc wil zetten, MAAR:

Als je het mobo en de proc. verwisselt gaat Windows vervelend doen op je ouders pc, en dat kost wel ff om het goed te krijgen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 17:25:
ligt er eigenlijk aan wat voor games je speelt.
OpenGL
Direct3D
Mag ik er even op wijzen dat Quake 3 veel beter loopt op een Pentium IV, het is namelijk geoptimaliseerd voor de Pentium IV.
Met benchmarks kijk ik sowieso niet meer naar Quake 3 of 3dmark.
Aquamark is naar mijn mening beter, en van alle spellen (UT2003 etc.) het gemiddelde nemen en daar is de winnaar qua prestatie. Dan nog ff kijken wat de prijs is.

(Waarom kijk ik niet naar 3dmark?....Mijn FX5600 (oc'ed), top met 3dmark03 ooit gehaald is 3101. Vriend van mij heeft een Radeon 9600 Pro Lite, niet opgevoerd. Haalt met 3dmark03 ongv. 2800 3dmarks. (ik zonder tweaks, wél met oc, 2950 tot 3000). Die FX5600 is met 3dmark dus sneller. Echter in ELK spel draait de Radeon 9600 Pro Lite veel vloeiender + beeldkwaliteit is beter. (PC's naast elkaar gezet)

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 04-07-2004 17:33 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:39
als je al weet dat ej ouders moeilijk doen als jij aan hun PC prutst hoe weet je dan dat die P4 van hun makkelijk met stock cooler naar de 3 gig gaat?

zou gewoon die 2500 overclocken,
en zoals alle anderen zeggen je moeite stoppen in extra geheugen en grotere HD.
want al zou je de CPU en Mobo wisselen dan blijft je snleheid nog steeds achter vanwege je geheugen en HD.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21
Ik heb mijn vga kaart ook omgewisseld met die van me ouders, merke ze niet, maar als ze ineens n ander bios scherm zien dan valt t wel op denkk... verder is quake nie speciaal geoptimaliseerd voor de p4 want quake 3 was er al in het p2 tijdperk en was toen al sneller, verder zijn die benchmarks van toms hardware altijd n beetje alah intel

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Stijnd schreef op 04 juli 2004 @ 18:40:
Ik heb mijn vga kaart ook omgewisseld met die van me ouders, merke ze niet, maar als ze ineens n ander bios scherm zien dan valt t wel op denkk... verder is quake nie speciaal geoptimaliseerd voor de p4 want quake 3 was er al in het p2 tijdperk en was toen al sneller, verder zijn die benchmarks van toms hardware altijd n beetje alah intel
Ja geweldig dat heb ik ook ooit nog wel eens gedaan :P Maar een heel systeem moet je idd niet doen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Over de P4 vs. Athlon XP is genoeg te vinden.

En vind je hetzelf ook niet een beetje kinderachtig dit heimelijk te willen doen? ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.