Toon posts:

[Windows XP home] geen verbinding met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu 2 dagen bezig met het opzetten van een netwerkje met 2 computers. De ene computer heeft windows xp Pro en de ander heeft windows xp Home. Ik maak gebruik van een switcher en een router.
Met de computer waarop windows xp pro staat, heb ik geen problemen ondervonden. Hij maakt probleemloos verbinding met de router.
De computer met windows xp home daarentegen bezorgt me wat meer problemen.

De computer krijgt maar geen verbinding met mijn router of andere computer. Hij krijgt geen automatische ip's toegewezen. De firewalls staan uit, de kabels werken goed en ik heb zelfs een netwerk kaart bij me pa uit zijn computer getrokken om te kijken of die wat deed. Het enige verschil tussen de kaart die ik erbij heb gedaan en de al aanwezige onboard kaart is dat de onboard kaart geen een lampje bij de router laat branden (bij rechstreekse verbinding zonder de switcher) en de andere netwerkkaart doet dit wel.

Wat ik wel opvallend vind en ik weet niet of dit ermee te maken heeft:
Op de Computer met XP home stond een usb alcatel speedtouch verbinding. Deze heb ik al meerdere malen proberen te verwijderen, maar als er dan eindelijk staat dat de unistallatie is voltooid loopt dat programma vast. Alcatal speedtouch blijft er dan gewoon opstaan.

Ik heb al flink gegoogled en heb het GoT afgezocht, maar ik kon geen goede oplossing vinden. Ik hoop dat jullie wat weten.

Computer met windows xp Home edition
Amd Athlon XP 2400+, 256MB, Geforce 4,

Verwijderd

Het enige verschil tussen de kaart die ik erbij heb gedaan en de al aanwezige onboard kaart is dat de onboard kaart wel een lampje bij de router laat branden (bij rechstreekse verbinding zonder de switcher) en de andere netwerkkaart doet dit niet.
dan issie dus gewoon defect. maar waarom gebruik je die on board kaart niet?

het is btw switch, geen switcher

ow wacht ff, je hebt het wel met die on board dinges geprobeerd.
nou doe dat nog eens, en dan met de hand release/renew, en dump dan je ipconfig hier eens neer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een foutje in me bericht. Beide kaarten werken wel. Alleen de onbaard kaart laat bij rechtstreekse verbinding geen lampje branden op me modem. Gister liet hij wel een lampje branden op de switch en ik kan beide kaarten pingen. De kaart die ik vanmiddag erbij gezet heb laat wel een lampje op de router branden bij rechtstreekse verbinding.
Release/renew heeft geen effect. Er wordt dan alsnog geen ip toegewezen.
En als ik handmatig als ip 10.0.0.151 255.255.255.0 en 10.0.0.138 invoer heeft het ook geen effect...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick O-)

Verwijderd

1- verwijder de ip stack eens en installeer hem daarna opnieuw (adres en dns automatich verkrijgen installen)
2- kijk in configuratie scherm - netwerken of daar de verbinding wordt getoond. Wat zegt is (verbonden of niet verbonden)
3 -check of je een ip adres krijgt (ipconfig). Is het een 169.a.b.c adres dan heb je geen connectie met de DHCP server
4 - probeer anders handpatig een ip adres in te voeren ( kijk even bij de andere was de def gateway is) en prbeer dan te pingen

Als dat allemaal niet helpt ....

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
wat ook wel eens wil helpen is om je verbindingssnelheid en duplex modus in te stellen op 10Mbit/half duplex.

Standaard staatie op automagisch, maar soms loopt dit niet lekker.

Je kunt dit instellen bij de properties van je NIC device in device manager (apparaat beheer)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1