Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[pw] minimale verzendkosten

Pagina: 1
Acties:

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47
sommige winkels hebben de mogelijkheid om bestelde artikelen (mits door brievenbus past), per envelop te verzenden, wat de verzendkosten enorm naar beneden haalt

alleen de meeste hardware past niet door de brievenbus, dus ik vroeg me af of het niet beter (oa voor de t.net winkelwagen) om de minimale verzendkosten voor een pakketje weer te geven?

een voorbeeld hiervan is stanet: minimale verzendkosten € 0,78 / pakketje € 6.00

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nope, je geeft zelf al aan waarom niet: de meeste hardware past niet in een envelop. Dus gaat voor het merendeel van de producten niet de minimumprijs op. We proberen zoveel mogelijk de verzendmethode weer te geven bij Verzendkosten die het meeste gebruikt zal worden. De andere verzendmethoden zijn dan door middel van een hover over het bedrag (in de PW-tabellen) of via een extra veld (in de Shop Survey) te bekijken.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als ik airliner's posting goed begrijp is het net dat wat ie voorstelt, om standaard de prijs voor een pakketje (wat realistischer is voor de meeste hardware) weer te geven in plaats van de prijs voor een enveloppe (de laagste prijs) ?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Veel winkels versturen niks via enveloppen omdat dat te gevoelig is voor diefstal en beschadiging. Meestal krijg je dan ook een klein pakketje thuisgestuurd dat beter bestand is tegen schade en de kans op diefstal een stuk omlaag haalt. Shops hebben in de PriceWatch en Shop Survey de mogelijkheid om de prijzen van verschillende verzendmethodes te vermelden. De meest gebruikte manier is 'Minimale verzendkosten' en de twee manier is 'Overige verzendkosten'.

Een pakket versturen via TPG kost iets van 6,50 euro, maar winkels gooien daar meestal een paar euro bovenop (kosten van het verpakken en/of verzekering) of halen daar som wat van af (klantvriendelijk). Het is daarbij aan de winkel aan te geven welke prijs hun hanteren voor de goedkoopste manier en welke verzendmethodes nog meer gebruikt worden.

• Harm
  • Niet online
Yoeri schreef op 04 juli 2004 @ 16:30:
Als ik airliner's posting goed begrijp is het net dat wat ie voorstelt, om standaard de prijs voor een pakketje (wat realistischer is voor de meeste hardware) weer te geven in plaats van de prijs voor een enveloppe (de laagste prijs) ?
Nope, zie:
airliner schreef op 04 juli 2004 @ 16:08:
alleen de meeste hardware past niet door de brievenbus, dus ik vroeg me af of het niet beter (oa voor de t.net winkelwagen) om de minimale verzendkosten voor een pakketje weer te geven?
Daaruit begrijp ik dat hij wil dat de minimale verzendkosten (en dus de laagste) genomen moeten worden. Maar, zoals ik al aangeef, geeft juist dat geen goed beeld.

• airliner
maar dat bedoelde ik dus wel, zie ook voorbeeld :D
dus geen envelop maar een pakketje, vandaar ook mijn voorbeeld

sommige dingen zijn bij stanet 5 euro duurder dan bij andere, maar omdat hun verzendkosten op € 0,78 staat, kiest de winkelwagen deze. zo zijn er veel meer winkels

[ Voor 99% gewijzigd door airliner op 04-07-2004 22:21 ]

• Harm
  • Niet online
Ooo, dan snapte ik je niet :D . Maar goed, wat jij dus zegt, dat zou al moeten gebeuren. Althans, dat is wel de afspraak die wij als FP Admins hebben gemaakt met elkaar.

• airliner
maar zou je het dan willen veranderen bij winkels zoals stanet, pczaak, pc megastore etc

• Harm
  • Niet online
Die drie shop heb ik gedaan. Als je er meer tegenkomt, meld je ze maar via het PW Meldpunt :) .
Pagina: 1