Pennetjes afgebroken van Socket.

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Op mijn Asus A7V266-E zijn 2 pennetjes afgebroken van het socket om de koeler te bevestigen: de rechter en de middelste. Ik heb er nu dus nog 4 over (aan de andere kant alle drie, en de overkant nog maar 1tje).

Kan ik zon Zalman koeler die 3 pennetjes voor elke kant nodig heeft, hierop aansluiten? Want aan 1 kant is hij dan bevestigt met alleen het linker pennetje, de middelste en rechter zijn dus afgebroken, en de andere wel gewoon met 3.

Zou dit heeel erg onstabiel zijn, of zou het wel moeten lukken?

PS: na overklokken startte de pc niet meer op, mijn proc. stinkt heel erg en het lampje op mijn mobo brand nog. Proc stuk, is het niet?

Verwijderd

Je hebt je cpu wel geroosterd denk ik ja >:)
en pinnetjes op je socket :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je cpu stinkt en hij doet niks meer, mag je er wel een beetje vanuit gaan dat die stuk is ;)

Ik zou een cpu koeler niet op die manier op je moederbord vastzetten, zitten er op dat bordje niet toevallig vier gaten waar je een cpu koeler mee kan bevestigen?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Ad Hox
Ik bedoel inderdaad bevestiging klemmetjes rond de socket voor de koeler. Ik weet echt niet hoe die dingen heten. Het is hier welles eerder voorbij gekomen (wat niet), maar niet dat er meerdere klemmetjes zijn afgebroken aan dezelfde kant.

*Kijkt voor 4 gaten: JA

Wat kan ik dan ondernemen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt volgens mij ook wel koelers die geen gebruik maken van die 'pennetjes', maar die je als het ware dwars door het bord prikt (in de 4 daarvoor bestemde gaten) kijk maar es op je mobo of die aanwezig zijn naast de socket.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Ad Hox schreef op 04 juli 2004 @ 16:04:
Ik bedoel inderdaad bevestiging klemmetjes rond de socket voor de koeler. Ik weet echt niet hoe die dingen heten. Het is hier welles eerder voorbij gekomen (wat niet), maar niet dat er meerdere klemmetjes zijn afgebroken aan dezelfde kant.

*Kijkt voor 4 gaten: JA

Wat kan ik dan ondernemen?
Er zijn zat koelers voor socket A die gebruik maken van die gaten (zoek maar eens op de zwaardere koelers), oa Zalman en Alpha etc ;)

• Ad Hox
Zoals ik al zei zijn die 4 gaten er inderdaad. Die XP1600+ is echt overleden (hij stinkt nu nog! Gister aangebrand).

Ik wil een XP2200 ter vervanging halen. Die stock koeler kan je zeker niet dmv die 4 gaatjes bevestigen? Welke koeler wel?

Verwijderd

Die gaten zijn aanwezig op de a7v266-e.
Even zoeken dus naar een koeler die daar op past.

• Ad Hox
Heb al bij Alternate & Fascom gezocht. Hebben ze niet (voor de socket A).

Kan de stock koeler van een 2200+ dit niet?

Verwijderd

Heb je niet ergens nog een systeem waar je je "stink" CPU'tje kan testen om zeker te zijn dat ie stuk is.

Maar zoals al gegeven, denk ik ook dat die stuk/verbrand is.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Ad Hox schreef op 04 juli 2004 @ 16:13:

Nee; je zult toch echt verder moeten zoeken. Met name de wat zwaardere en duurdere koelers kunnen met de 4 gaten rondom de socket geïnstalleerd worden.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 18:28:
Heb je niet ergens nog een systeem waar je je "stink" CPU'tje kan testen om zeker te zijn dat ie stuk is.

Maar zoals al gegeven, denk ik ook dat die stuk/verbrand is.
Dat zou ik maar niet doen. Het is wel zeker dat ie stuk is, en als je hem in een ander systeem gaat testen bestaat de kans dat dat moederbord het niet overleefd :) Waarmee er dus ook een kleine kans bestaat dat je huidige moederbord het niet heeft overleefd ;(

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024

Nee.. de gaten zijn er voor gemaakt om erg zware koelers van bijv 600 gram ondersteuning te geven... meteen een goed excuus dus om een heel goeie koeler te kopen om die 2200 ook weer te kunnen roosteren >:)

• Ad Hox
Ja ik wilde overklokken. Het is geloof ik een Palamino ofzo en liep op 1540 mhz. Ik had de FSB op 150 gezet en toen ging ie niet meer aan. Normaal reset ie de bios vanzelf en springt ie weer aan maar dit keer dit hij dit niet.

Ik maakte hem open, en kreeg de koeler er niet af (die heb ik er nog nooit afgekregen). Ik dacht: stuk is ie toch al dus ik ruk die koeler eraf. Naja niet echt slim dus. Hele ding stonk verbrand.

ZALMAN CNPS7000A is een koeler met 4 gaten. Of ook een nieuwe mobo..ik geloof niet dat ie stuk is aangezien het ledje nog brand.

Maar dan ga ik daarna op zoek.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Kijk voor de zekerheid even of je moederbord niet kapot is voor je er een andere cpu in stopt (en mogelijk sloopt). Zet hem aan terwijl er geen cpu in zit en kijk of hij dan een foutcode geeft dat er geen cpu in zit, dat zou hij althans moeten doen ;)

• Ad Hox
Goed idee! Hij zou dan beeld moeten geven? Of een BEEP laten horen...i am testing right now :Y)

Edit: Nou ik heb het dus getest en er komt niks uit voort. Alleen opgestart met mobo + stroom = niks. Mobo + VGA + stroom = niks. Hij gaat wel aan...de chipsetkoeler gaat ook draaien maar er komt geen beeld als de VGA erin zit, en ook geen BEEP (ook als er geen VGA in zit).

De processor ruikt vreemd maar kan dit ook door de kukidentkleefpasta komen? Misschien is die nog heel (hoop ik dan).

[ Voor 68% gewijzigd door Ad Hox op 04-07-2004 23:36 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dat er geen beeld komt is normaal.
En ruikt de cpu naar iets verbrand? ik veronderstel wel dat je cpu zoiezo dood is.

offtopic:
My girl dumped me :( hellow virtuel reality... I'm back...

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 05-07-2004 00:58 ]

De Nederbelg !

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14

Alternate verkoopt de Alpha PAL8045 voor 45 euro, excl fan. Deze wordt gemonteerd dmv de gaten in je mobo.
http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/hjla80.html

• Ad Hox
Ja verbrand..hij ruikt gewoon...een luchtje heeft ie. Maar dat ding BEEPt ook niet he als ik hem met niks opstart :?

Edit: Die koeler is inderdaad perfect! Ik zie nu ook dat ik misschien die Zalman (39,-) kan monteren. Bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door Ad Hox op 05-07-2004 11:22 ]

Pagina: 1