Toon posts:

PC vast frequency out of range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb overal al gekeken en gezocht en kan nergens het zelfde probleem vinden.
mijn Probleem:
Als ik aan het gamen ben dan loopt mijn pc spontaan vast en geeft hij de melding frequency out of range, dit kan na 3 minuten zijn maar ook na 3 uur gamen zijn. Videokaart + monitor +geheugen is al vervangen en blijf nog steeds zelfde probleem geven. Videokaart driver allemaal up-to-date, bios versie up-to-date. Windows ook helemaal up-to-date.
plz HELP ME word er gek van.

Mijn PC:
AMD athlon 2600+
512 DDR geheugen
Geforce 4 TI 4200

Verwijderd

Zegt je PC dat, of de monitor?

Al eens V-sync aangezet, de driver van je monitor geinstalleerd en een refreshrate ingesteld (evt. met een reslock tooltje) ?

Verwijderd

al eens een andere monitor geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor zegt dat en ja heb v-synch aanstaan en zoals je al leest heb monitor al vervangen 3x :) en pc zit echt helemaal vast moet echt resetten, ook heb ik in de event viewer gekeken van windows maar kan geen meldingen vinden

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 15:25:
al eens een andere monitor geprobeerd?
Videokaart + monitor +geheugen is al vervangen en blijf nog steeds zelfde probleem geven. Videokaart driver allemaal up-to-date

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit probleem misschien iets te maken hebben met voeding of processor?

oohja al me freq staan goed voor elke resoluties van wat mijn monitor aan kan

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 15:45 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 15:43:
Kan dit probleem misschien iets te maken hebben met voeding of processor?
Meten is weten.

Welke voeding heb je en wat zijn de waarden van de lijnen?

Al eens geprobeerd de games op een lagere resolutie te spelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 04-07-2004 15:45 ]

ARME AOW’er

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Heb je dit bij elke game?

Speel eens wat met je Refresh rate override instellingen.

[ Voor 55% gewijzigd door iets op 04-07-2004 15:46 ]

tvw

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:24

Zerora

Ik Henk 'm!

Je zou je processor, geheugen, videokaart en monitor op een andere moederbord/pc kunnen aansluiten kijken of je dan nog hebt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit bij elke game

@guardianangel voeding is 300W en ja verschillende resoluties maakt niks uit

@rakkerzero heb helaas geen ander pc/moederboard om dit te doen

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 15:51 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

mag ik vragen wat voor monitor je hebt (merk, inch) en op welke resolutie je speelt in spellen?
misschien is zit daar het probleem.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
k monitoren die ik erop heb gehad:
mag 19 inch
acer 19 inch
packerd hell 17 inch
compaq fs940 19 inch
en nog 1 onbekend merk 17 inch
allemaal zelfde probleem

ik speel games meestal in 1024*768
freq is 85 maar freqs heb ik ook al lager gehad maar blijf het probleem geveb

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 16:07 ]

• iets
1024*840? :?

1024*768 hoop ik voor je :P.

Maar staat er dan alleen frequency out of range? Als bv. m'n iiyama out of range gaat staat er nog wel hoevel hz hij door z'n kabeltje aangevoert krijgt.

Wat als je eens op 60hz gaat gamen?

tvw

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 15:50:
@guardianangel voeding is 300W en ja verschillende resoluties maakt niks uit
Dit kan wat aan de krappe kant zijn. Hoeveel geeft de verschillende voltlijnen weer (MBM of in het BIOS)?

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

1024x840 :?:?.....ik hoop dat je 1024x768 bedoelt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
k ik zou is ff gaan gamen en ff kijken welke freqs hij op geeft met de melding

@guardianangel zou zo ook is ff kijken naar de voltlijnen

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Is dit bijvoorbeeld als een game terugschakeld naar 800 x 600 en dan dat je scherm wat weergeeft. heb dit nl. zelf ook al eens gehad, had toen per ongelijk een vinkje gezet bij, weergavetiming en dan doublescan. zou ff kijken of er een vinkje sta en dan uitvinken

Verwijderd

Temps kunnen ook belangrijk zijn. En zie je het beeld niet veranderen (kleuren die veranderen, wazig beeld of andere vreemde symptomen) voordat hij de melding geeft?

• Tarmelane
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb zelf ook zo'n PB 17" monitor (tsja, weinig geld |:( ) en sinds dat ik met mijn computer in de schuur zit heb ik het zelfde probleem, maar als ik de computer ergens anders in het stopcontact prop, bijvoorbeeld in de woonkamer (waar de electriciteit in een andere groep zit) werkt hij wel zonder "Out Of Range" te zeggen.
Het gebeurt meestal ook als mn broertje (wiens computer achter mij staat) ook aan het computeren is.
Ik denk dus dat je gewoon er voor moet zorgen dat er niet zo veel apparaten aan staan tegelijk of je je pc op een andere groep aansluit, je hebt dan anders te weinig spanning.

Verwijderd

Topicstarter
k de melding

255.0 khz 61.0 hz

Freq out of range

deze melding geeft mijn monitor dan aan als hij vast loopt

ik gebruik op het moment de MAG 19 inch

@tarmelane ik zou da ook is proberen hij staat op zelfde groep als de wasmachine

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 16:23 ]

Verwijderd

Tarmelane schreef op 04 juli 2004 @ 16:18:
Ik heb zelf ook zo'n PB 17" monitor (tsja, weinig geld |:( ) en sinds dat ik met mijn computer in de schuur zit heb ik het zelfde probleem, maar als ik de computer ergens anders in het stopcontact prop, bijvoorbeeld in de woonkamer (waar de electriciteit in een andere groep zit) werkt hij wel zonder "Out Of Range" te zeggen.
Het gebeurt meestal ook als mn broertje (wiens computer achter mij staat) ook aan het computeren is.
Ik denk dus dat je gewoon er voor moet zorgen dat er niet zo veel apparaten aan staan tegelijk of je je pc op een andere groep aansluit, je hebt dan anders te weinig spanning.
Dan kan het ook de temperatuur zijn. In de garage is het waarschijnlijk wel wat koeler en als een andere pc daarnaast ook aanstaat wordt het wat warmer. Logische conclusie toch :9

edit:
sorry, ik lees niet goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 16:22 ]

Verwijderd

:?

doe er maar een andere videokaart in :)

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan blijf zelfde probleem geven

• iets
255khz zal ie idd wel wat moeite mee hebben :P.

Wat als je op dat moment de monitor uitzet en meteen weer aanzet? Heb je dan nog steeds die melding?

Verder is dit maar een heel vaag probleem. Probeer eens een andere videokaart driver. 52.16 werkt hier prima op m'n TI4200.

tvw

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tarmelane schreef op 04 juli 2004 @ 16:18:
Als dat het geval is dan is er iets goed mis met je electriciteitsnet: Op een groep waar een 16A stop in zit moet ook met gemak en zonder noemenswaardige terugval van spanning 16A getrokken kunnen worden. Ik denk eerder aan storing op het net (van die andere computer) wat een beveiligde stopcontact of UPS zou kunnen ondervangen.

In het geval van de TS zit ik ook richting voeding te denken: Ik verwacht dat het alleen bij 3d games een probleem is (als de grafische kaart veel stroom trekt, wordt na een tijdje warm, strekt dus nog meer stroom (?) en de voeding levert te weinig om het moederboard nog draaiende te houden --> crash). Ik zou zeggen: koop voor 2 tientjes een 450W voeding en kijk of die het probleem oplost.

edit:

nog een leuke suggestie: draai eens knoppix en een 3d spel, kijk of het probleem zich dan ook nog voordoet (sluit een software/driver probleem uit)

Alternatief voor bovenstaande suggestie: ipv een nieuwe voeding kopen: trek je cd/dvd/brander en eventueel extra HD's eruit, dan zou al een paar watt moeten schelen, misschien net genoeg. Als je dan merkt dat het dan wel gaat is het heel waarschijnlijk dat het de voeding is.

[ Voor 15% gewijzigd door reinhrst op 04-07-2004 16:29 ]

Claude

Verwijderd

Topicstarter
@ iets andere drivers heb ik ook al geprobeerd heb dit probleem namelijk al een tijd maand of 3

K zou is een nieuwe voeding proberen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 16:28 ]

• iets
Een out of range melding bij een te zwakke voeding? :?

Denk dat het in dat geval beter is om eerst de boel fink te onderklokken om te kijken of dat effect heeft ipv. meteen een nieuwe voeding te kopen.

Wat voor 300W voeding heb je en hoeveel volt is de +5v en +12v??

tvw

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
out of range, heb je toevallig winXP?
Ik had dit probleem ook, gebeurde bij een aantal spellen, die een 640*480 menu hebben. (halflife, commando's3)
Om een of andere reden gooit winXP de refreshrate dan zo ver omhoog dat mn monitor het niet meer aankon.
volgens mij was dit in SP1 gefixed.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
+12 = 12,32
+5 = 4,892
+3.3 = 3,136
vcore= 1,744

merk voeding kan ik zo ff niet zien
btw me temp is 43 grade processor en 35 grade mobo

@rocketkoen Heb winxp met sp1 en heb het bij elke game

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 16:43 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

RocketKoen schreef op 04 juli 2004 @ 16:33:
out of range, heb je toevallig winXP?
Ik had dit probleem ook, gebeurde bij een aantal spellen, die een 640*480 menu hebben. (halflife, commando's3)
Om een of andere reden gooit winXP de refreshrate dan zo ver omhoog dat mn monitor het niet meer aankon.
volgens mij was dit in SP1 gefixed.
Dan staat de refreshrate op 240Hz... |:(
Met refreshforce kun je de refreshrates zelf instellen. Zo kun je ze heel eenvoudig allemaal op 85Hz zetten ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
heb net refeshforce gedraaid maar er staat er geen 1 op 240hz allemaal staan ze goed

ga vanavond ff wat hardware eruit trekken kijken of het aan de voeding ligt

BTW bedankt allemaal voor nu al zo veel reacties en zo snel

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 17:28 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 16:36:
+12 = 12,32
+5 = 4,892
+3.3 = 3,136
vcore= 1,744
Zo op het ook ook dik in orde.
merk voeding kan ik zo ff niet zien
Niet zo van belang meer. Gewoon laten zitten.
btw me temp is 43 grade processor en 35 grade mobo
Mankeert totaal niets aan.

Ik sla ook eventjes vast :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Onder (direct)2d loopt hij nooit vast?
Er zijn spellen die niet vastlopen (meestal oude antieke direct3d spellen)?
Ik neem aan dat je een mobo hebt met een via chipset die agp 8x kan (kt400 bijvoorbeeld)? Geef de specs naam en het type van het mobo anders eens?

Probeer agp eens op 4x te zetten. Mijn systeem weigert stabiel te zijn op agp8x, dan krijg ik vastlopers om de zoveel tijd (vpu recover), waaronder een beeldscherm wat uitvliegt en ik het systeem mag resetten (soms was het zo erg dat het arme ding helemaal geen beeld meer wil geven na de aanvankelijke reset en dan moest ik 10 seconden wachten alvorens het weer te proberen).

Ik heb dan wel een radeon 9700pro, maar niets zegt dat het niet zo kan zijn met een geforce 4, het hoeft niet aan agp8x te liggen maar ik geef maar een suggestie :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo is : Asus A7V8X VIAkt400

zou is ff proberen me agp 8x op 4x te zetten en dan ff kijken of hij nog vast loopt

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 16:20:
hij staat op zelfde groep als de wasmachine
Een wasmachine heeft heel veel stroom nodig. Het is dus onverstandig om een computer samen met een wasmachine in dezelfde groep te zetten.

• Tarmelane
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02-2024
Heb je al geprobeerd om je computer op een andere groep te zetten? :>

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:19

BHQ

Je pc probeert er 240 Hz op te gooien, da's natuurlijk heel erg verkeerd. Natuurlijk crasht ie niet, de frequentie is gewoon te hoog.

• iets
De pc probeert er helemaal geen 240hz op te gooien maar 255khz, Vertikale frequentie.

Misschien is je monitor driver brak oid? Verder zou ik het ook niet weten :P

tvw

Verwijderd

Topicstarter
k ga vanavond ff is een tijd gamen kijken of hij nog vast loopt heb nu de agp naar 4x gegooit als dat niet werkt dan ga ik hem op een andere groep zetten
Heb gisteren al ff gegamed maar hij was nog niet vast geslagen dus ik heb nog hoop

voor groep hij staat wel met de wasmachine in de groep maar ik zit bijna nooit achter me pc als die aanstaat en toch loopt ti vast, maar ik ga het toch ff proberen

@iets Monitor drivers al geupdate en opnieuw geïnstalleerd maar wil ook niet helpen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 22:23 ]

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Je zou ook kunnen proberen om agp fastwrite in je bios uit te schakelen, dit geeft nl. weinig performance winst, en in veel combo's stabiliteits problemen.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Topicstarter
Nou had nu weer wat anders pc sloeg nu ook weer vast met het gamen maar nu niet freq out of range maar dit:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000000A (0x00000041, 0x00000002, 0x00000001, 0x804EA08AJ)

Wat is dit nu weer !!!???

BTW heb nu alles gedaan wat jullie me hebben aangeboden maar krijg nog steeds OOK freq out of range af en toe

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 20:13 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Kijk hier eens naar:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL @ Microsoft.com

Daar staat ook je het kan oplossen.

Pagina: 1