A7N8X deluxe spontaan overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55
Hoi, gisteravond nog een spelletje zitten doen en geen vuiltje aan de lucht. Vandaag weigert alles echter dienst, terwijl ik niets heb gewijzigd. De symptomen:

- de fans gaan draaien, dus er is stroom.
- monitor komt niet uit standby, dus nieuwe videokaart geprobeerd: noppes.
- voor de zekerheid andere monitor geprobeerd: noppes.
- alle onderdelen die ik kon missen losgekoppeld, zonder resultaat.
- geheugen in andere pc gecontroleerd, alles in orde.

Voor de duidelijkheid: de stroom wordt dus wel ingeschakeld, maar daarna blijft het systeem hangen. Zelfs de bootmessage van de videokaart komt niet in beeld. Is mijn BIOSchip overleden? Mayday, mayday, calling all tweakers! :X

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
processor al getest?

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
CMos al gereset??? Dat zie ik nergens staan, vaak komt een mobo dan spontaan tot leven, dus batterij eruit, even doorstarten totdat alles leeg is, dan wachten, batterij er weer in, en gaan met die banaan (hopelijk).

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Kan je voeding half overleden zijn
zodat je geen stroom hebt voor sommige onderdelen.

Dat had ik laatst: Computer starte gewoon, alleen alle fans op het mobo stonden uit. Wordt ie vrij warm van...............blij dat er een ondergeklokte 1800+ tbred in zat (en een groot coolermaster heatsink) en dat hij niet verder dan de bios kwam.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
MOSFETS en spoelen wel goed ?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
- Controleer apparatuur op mobo (met name condensators)
- Clear CMOS
- Probeer andere voeding
- Probeer andere CPU
- * Alle kaarten + hardeschijven + cd-roms verwijderen. Controleer of je pieps hoort. Zoja, plaats PCI videokaart en probeer opnieuw.

* Je zei in je TS dat je alle onderdelen die je kon missen er uit gehaald hebt. Het is daarom niet helemaal duidelijk welke onderdelen jij daar onder verstaat.

Verwijderd

toevallig een nieuw fannetje geplaatst? ik had met de a7v8x het probleem dat hij niet wilde starten omdat de stekker fan de cpu fan niet goed zat.

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55
Update: met alle apparatuur die ik kon missen bedoel ik precies dat - als het niet nodig was om de computer op te kunnen starten, ging het eruit. Geluidskaart, CD-ROM, alle HD's behalve de boot disk enz. Mobo is op het oog in orde, geen vreemd uitziende spoelen of condensatoren (zou ook wel vreemd zijn bij een mobo van 6 maanden oud). CMOS is gereset, zonder resultaat. De processor heb ik nog niet getest, dat is nogal veel werk dus dat wil ik pas doen als het de enig overgebleven mogelijkheid is. Idem voor de voeding, ik zou de voeding van een andere pc eruit moeten slopen en dat zie ik niet zitten. Andere mogelijkheden?
Pagina: 1