Toon posts:

[w98se] Tcp/ip driver op flop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb een oud laptopje waarmee ik wil internetten.
Alles werkt alleen verbinding maken lukt niet omdat tcp/ip protocol nog
er op moet.
Dit kan alleen met een flop.
Maar wat zet ik er op ?
Laptop draait op win98 se.

Zit hier verkeerd he

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 15:01 . Reden: eerste keer hier sorry ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat voor nic zit er in je laptop, staan de CAB files van je windows niet op de harde schijf. Meestal zo als er geen cd-romspelers in die dingen zitten namelijk. Als dat zo is kan je gewoon tcp/ip opzetten en hoef je alleen de driver van je nic via een diskette op je laptop te zetten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen cab files op de schijf staan :-(

De modem kaart werkt goed en maakt wel verbinding maar wordt
verbroken daarna.

In de foutmelding staat dat ik tcp/ip protocol moet
installen.

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 16:16:
Ik heb helaas geen cab files op de schijf staan :-(

De modem kaart werkt goed en maakt wel verbinding maar wordt
verbroken daarna.

In de foutmelding staat dat ik tcp/ip protocol moet
installen.
In de goede oude dagen werd windows nog op flop geleverd. Heb je niet gewoon ergens een stapel van 15 flops bij dat ding gekregen ?

[edit]

(Anders moet je bij adapter exterene toegang tcp-ip selecteren, kijken naar welk bestand hij zoekt, bestand opzoeken op de windows 98 CD, naar flop kopieren (als de laptop geen cd-rom heeft) en dat blijven doen voor elk nieuw bestand dat ie wil. Als je de bestandsnaam niet kan vinden op de win98 CD, moet je de CAB files uitpakken (winzip) en daarin zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door reinhrst op 04-07-2004 16:19 ]

Claude

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Mischien dat een ander protocol (zoals IPX) er wel standaard op geinstalleerd staat.. probeer zo eens een netwerkverbinding tot stand te brengen en de CAB-files via het netwerk te kopieren..

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

BartXP schreef op 04 juli 2004 @ 18:18:
Mischien dat een ander protocol (zoals IPX) er wel standaard op geinstalleerd staat.. probeer zo eens een netwerkverbinding tot stand te brengen en de CAB-files via het netwerk te kopieren..
Of een bootflop downloaden van bootdisk.com, instructies volgen en via dos de cabs overpompen. Die floppies werken perfect, deze week nog een oude Armada 1130 (P120) op die wijze geïnstalleerd.

Verder heb ik het vaak gedaan op de wijze die reinhrst meldt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

move CSL > Windows Operating Systems

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 04:59 ]

Pagina: 1