Toon posts:

Iiyama prolite E511S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben gisteren een liyama E511S-B gekocht en vinden het een pracht van een scherm, ook voor te gamen.Maar hebben één groot probleem, namelijk ons resolutie staat op 1600 x 1200 en als wij nu games spelen die op 1280 x 1024 staan, maakt het scherm een vreemd (tokkelend) geluid.Gelijkend op dat van een krekel.Heeft iemand dit zelfde probleem ondervonden,zo ja , heeft u dit kunnen verhelpen??

Mvg
Sander

Verwijderd

Is dat na een tijdje spelen of al meteen als hij op 1280x1024 gaat draaien. Het enige 'getokkel' wat ik kan bedenken is een afkoelende hete metalen plaat (en dan zit er iets niet goed).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Bij CRT's heb je ook dat geluid, en dat was vrij normaal :). Misschien hoort het er wel bij ? Anders mail/bel Iiyama is. Het is btw wel iiyama ;).

Verwijderd

Topicstarter
Dit is meteen als eht spel opstart ..
Maar het is zeker niet een geluid van een plaat die afkoelt hoor :)

Verwijderd

Als je hem in een plaatselijke zaak heb gekocht (dus niet via internet ofzo) ga dan terug en vraag of dat normaal is. Het enige tikken wat ik me kan voorstellen is als je je beeldscherm uitzet. Dan hoor je ook van die tikjes.
Voor de rest beetje vaag probleem. O ja, heb je ook al 1024*768 geprobeerd met gamen?

Verwijderd

Topicstarter
Woon in Belgie .. en hebben hem in duitsland gekocht => in Kölen, dat is dus een stukje rijden ..

.. Probeer maar eens een 20.1" scherm te zetten op 1024x768..
Dan word alles veel te groot ..
Maar als het probleem dan nog zou verholpen zijn , dit mag toch niet zijn voor een scherm van 1000 euro ..

Ik heb ondertussen ook al een mailtje gestuurd naar iiyama in holland ..
zal wachten zijn tot morgen voor ik iets terug ga krijgen ..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het geluid dat je hoort is resonantie in de spoelen, meestal in het inverter circuit (voor het backlight). Het kan geen kwaad, maar het kan wel irritant zijn. Wellicht is Iiyama bereid om het scherm om te ruilen, maar als ze daartoe besluiten, dan is de kans zeer groot dat het volgende exemplaar precies hetzelfde 'probleem' heeft.
Een goede oplossing is een kloddertje siliconenkit op de spoeltjes smeren, maar aangezien het hier een nieuwe scherm is (met garantie) raad ik het je af om dat te doen.

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval kunnen we het scherm dus beter terugbrengen volgens jou ??(als het mogelijk is..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 18:43:
In dat geval kunnen we het scherm dus beter terugbrengen volgens jou ??(als het mogelijk is..
Tsja, als je last hebt van dat geluid kun je het scherm eerst proberen om te ruilen bij Iiyama (met de kans dat je nieuwe scherm hetzelfde 'euvel' vertoont). Als je na een omruilactie nog niet tevreden bent, dan zul je het scherm inderdaad ófwel moeten terugbrengen, ófwel ermee moeten leren leven :)
Pagina: 1