Toon posts:

512MB dure RAM of 1024 el cheapo?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een systeem aan het bouwen met een P4 2.8 en een Radeon 9800 Pro. Maar mijn budget staat toe:

- of 2 x 256 MB DDR van de dure shit (Corsair XMS, Kingston HyperX ..) _/-\o_
- of 2 x 512 MB DDR van de cheapere dual channel kits (GeiL, TwinMos) :Y)

De pc wordt een games machine warop XP gaat draaien en ik wil het ook gebruiken voor wat grafisch werk.

Wat is jullie advies? En welk merk dual channel set zou ik dan moeten kopen?

Tnx aan iedereen die beantwoordt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zelf 4x512mb Twinmos en het draait als een zonnetje. Waarom niet dus zou ik zeggen. Wel opletten op de geheugen timings als je wilt overclocken, doe je dat niet dan kan je best voor dat Twinmos geheugen gaan. Zit ook genoeg garantie op mocht er iets mis gaan.

https://discord.com/invite/tweakers

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je voor jezelf beter eerst ff nagaan of je veel geheugenvretende applicaties draait (bijv. games, photoshop etc.). Dan heb je meer aan zoveel mogelijk geheugen. Heb je niet zoveel geheugen nodig en wil je 1 fps (oid ;)) meer hebben bij spellen dan moet je dat duurdere geheugen kopen...

[edit] en als je heel ver wilt overklokken kun je ook beter dat duurdere geheugen nemen, maar dat ga je ws. niet doen anders had je deze vraag niet gesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 04-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de 2.8 naar ongeveer 3.0 willen overklokken met behulp van de Zalman CNPS7000A-Cu koeler (als het me lukt om de cooler de case in te tillen 8)7 ).

Zou dat ook kunnen met GeiL of TwinMos?

Verder hoor ik dat bij een P4 systeem de kloksnelheid van de RAM belangrijker is dan de timings. Klopt dit?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:54

UTM

Ik zou voor de
- of 2 x 512 MB DDR van de cheapere dual channel kits (GeiL, TwinMos)
gaan. Dit, vooral in DC opstelling, zorgt voor een veel groter geheugencapaciteit. Het 'dure shit' geheugen heeft waarschijnlijk strakkere timings maar dit zal niet kunnen opboksen tegen 2x zoveel geheugen.

Wat de OC betreft haal je 2.8 naar 3.0 met de Zalman cooler sowieso wel, beide geheugensoorten trekken het. GeiL is geheugen is ook vrij goed OCbaar ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:20:
Ik zou de 2.8 naar ongeveer 3.0 willen overklokken met behulp van de Zalman CNPS7000A-Cu koeler (als het me lukt om de cooler de case in te tillen 8)7 ).

Zou dat ook kunnen met GeiL of TwinMos?

Verder hoor ik dat bij een P4 systeem de kloksnelheid van de RAM belangrijker is dan de timings. Klopt dit?
De P4 is inderdaad bandbreedte hongerig... Hoe meer hij kan krijgen, hoe beter... Dual Channel zal een P4 daarom ook veel lekkerder vinden, dan een AMD systeem, die minder bandbreedte hongerig is... :)

Maar ik zou (voor alle zekerheid) even controleren of de reepjes die je in gedachten hebt, wel werken in combinatie met je moederbord... Anders koop je een duur reepje, terwijl hij helemaal niet (goed) werkt, en dan heb je je geld helemaal weggegooid natuurlijk...

En zo zwaar is de Zalman CNPS7000A-Cu nou ook weer niet ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
redfoxert schreef op 04 juli 2004 @ 14:12:
Ik heb zelf 4x512mb Twinmos en het draait als een zonnetje. Waarom niet dus zou ik zeggen. Wel opletten op de geheugen timings als je wilt overclocken, doe je dat niet dan kan je best voor dat Twinmos geheugen gaan. Zit ook genoeg garantie op mocht er iets mis gaan.
Ook gekocht bij Salland? 4x512 PC-3200 €345 incl _o_

Heb hier ook een P4, maar dan 3 GHz. Op een Asus P4C800-D. Als je de timings wil tweaken moet je langzaam, heel langzaam te werk gaan, dit om tegenslagen snel op te kunnen lossen. Twinmos is niet echt OC'baar :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, je negeert de Got Huisregels en lapt het PMG Beleid aan je laars en benadeelt alleen jezelf.

Kijk gewoon op de site van je mobofabrikant van voorkeur naar wat ermee werkend getest is en kies daarvan de reepjes die qua specs en budget het best bij jouw wensen passen. Daarbij kun je die 'speciaal dual channel' idioterij negeren, het zijn gewoon twee identieke reepjes, meer niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.