Toon posts:

TV-kaart instaleren == geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ahoi :)

Sinds kort heb ik mijn oude tv kaart terug bvengehaald, een Guillemot maxi tv/video 3 die gebruikte ik heel lang onder windows 98, toen werkte die heel normaal, maar nu wil ik die dus terug gaan gebruiken en deze keer onder windows XP.

Wanneer ik de drivers installeer + configureer, herstart ik me pc, na het herstarten wordt de pc erg sloom en heb ik geen internet.

Met het zoeken heb ik paar topics gevonden, een van de topics werd er gezegd om de fm functie uit te schakelen, maar ik heb geen fm functie op me kaart en in de andere topics kwam er niets van te pas.

Dus zijn jullie mijn laatste hoop :)

alvast bedankt

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
En hoe maak je verbinding met internet? met een usb modem, interne modem of een netwerkkaart?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Wa t zijn je specs, en heb je nog meer pci kaarten erin zitten ? Heb je lan onboard zitten of gewoon met pci kaart ?

Als je gewoon een pci kaart voor lan hebt, dan heb je waarschijnlijk een conflict.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet via LAN, telenet dus

PCI 1 en 2 zit niets in

vanaf drie zit de geluidskaart, 4 is de tv kaart, omdat dat de beste plek was om geen irq's te verstoren, 5 is de netwerkkaart waar telenet binnenkomt (3com 100mnit) en nr 6 is de netwerkkaart dat naar me zus haar pc gaat

heb ook nog on-board lan kaartje, en geluid, maar die zijn uitgeschakeld

en verwisselen van slots heb ik ook al geprobeerd, zonder succes

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

ik krijg het idee dat de software in W95/W98 compatibiliteitsmode moet worden gedraaid, en dan niet functioneert (had iets dergelijks met een ander oud kaartje aan de hand van de week).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ermh, niet echt denk ik, want op de site van Guillemot hadden ze XP drivers voor me kaartje

Verwijderd

probeer je internet eens via je onboard lan te laten lopen en haal je 3com kaart eruit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:16:
probeer je internet eens via je onboard lan te laten lopen en haal je 3com kaart eruit
dan blijf ik hetzelfde probleem hebben

Verwijderd

Worden de IRQ's gedeeld door de TVkaart en Netwerkadapter? Geen waarschuwingsmeldingen in apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:43:
Worden de IRQ's gedeeld door de TVkaart en Netwerkadapter? Geen waarschuwingsmeldingen in apparaatbeheer?
Nope geen van de netwerkkaarteb deelt irq met PCI 5 en 6, PCI 4 deelt wel IRQ met On-board lan, maar die on-board lan gebruik ik niet dus en heb dus al geprobeert om die te gebruiken voor inkomende internet, probleem bleef dus.

/edit: eneuuh, nope geen waarschuwingen in apparaatbeheer

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 14:46 ]

Verwijderd

Heb je de event viewer al eens doorgesnuffeld naar verdachte meldingen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:57:
Heb je de event viewer al eens doorgesnuffeld naar verdachte meldingen?
event vieuwer heeft geen rare meldingen gegeven, maar Mcafee, me virusscanner wel

namelijk deze error melding, wanneer ik me pc heb heropstart

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/InGen/Mcafee%20error.JPG

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart in een PC zitten en surf ook met Telenet.

volgens mij moet je eerst zeker zijn dat je ethernet werkt (dus wel degelijk een verbinding via LAN). Wat een simpele truk is die bijna altijd werkt is gewoon even in aparaatbeheer je netwerkkaart eruitslingeren. Na het rebooten zal die automatisch opnieuw geinstalleerd worden

Als extra info, kan je eens doorsturen wat je ipconfig resultaten zijn

dus bij uitvoeren cmd tippen en dan in het "dos" venster ipconfig typen

dus dat je gateway met 213 (of 214, 212, ... begint)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 15:44:
Ik heb dezelfde kaart in een PC zitten en surf ook met Telenet.

volgens mij moet je eerst zeker zijn dat je ethernet werkt (dus wel degelijk een verbinding via LAN). Wat een simpele truk is die bijna altijd werkt is gewoon even in aparaatbeheer je netwerkkaart eruitslingeren. Na het rebooten zal die automatisch opnieuw geinstalleerd worden

Als extra info, kan je eens doorsturen wat je ipconfig resultaten zijn

dus bij uitvoeren cmd tippen en dan in het "dos" venster ipconfig typen

dus dat je gateway met 213 (of 214, 212, ... begint)
ermh, me internet werkt wel degelijk hoor, want het is op deze pc dat ik die tv kaart wil laten werken en liefst met internet, dus ik heb hem nu geuninstalled, om op het internet te geraken

/edit: en hoe heb je alles fatsoenlijk gekregen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 15:50 ]

Verwijderd

totaal geen problemen gehad,

Drivers binnengehaald (duurde lekker lang ong 30min voor 18mb), alles geinstaleerd en alles werkte normaal

specs van die PC

Abit KG-7
Athlon 1400
512 Mb Kingston
oude 20Gb schijf
Geforce 2 GTS 64Mb

Win XP prof SP1

De PC wordt als HTPC gebruikt, kijk niet teveel TV. Maar het werkt perfect op groot scherm.

Het is altijd een flauwe oplossing, maar heb je al eens een nieuwe windows erop gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 17:29:
totaal geen problemen gehad,

Drivers binnengehaald (duurde lekker lang ong 30min voor 18mb), alles geinstaleerd en alles werkte normaal

specs van die PC

Abit KG-7
Athlon 1400
512 Mb Kingston
oude 20Gb schijf
Geforce 2 GTS 64Mb

Win XP prof SP1

De PC wordt als HTPC gebruikt, kijk niet teveel TV. Maar het werkt perfect op groot scherm.

Het is altijd een flauwe oplossing, maar heb je al eens een nieuwe windows erop gezet?
heb gistereavond al me pc herinstalleerd, ik ga het niet nog eens doen hoor :)
heb ook xp + sp1 en alle updates, maar wanneer ik dus die drivers installeer, dan kan ik niet op het net, dus het is raar, en drivers (MTVPCI3_2KXP_3128) had ik gistere gedownload.

Verwijderd

dus ook zonder extra software (zoals mccafee en zo) ?

Heel eigenaardig. Ik installeer wel de TV software niet mee. Dus enkel de drivers. Gebruik WinVodio op de PC. Dus als de TV-kaart in de PC zit werkt internet niet, anders zonder problemen of iets?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 20:04:
dus ook zonder extra software (zoals mccafee en zo) ?

Heel eigenaardig. Ik installeer wel de TV software niet mee. Dus enkel de drivers. Gebruik WinVodio op de PC. Dus als de TV-kaart in de PC zit werkt internet niet, anders zonder problemen of iets?
ben weer aan het herinstaleren geweest, een per een alle software trug geinstalleerd, nu werkt het wel, blijkt dat winroute de boosdoener was :(

dit topic mag dicht als het aan mij lag :)

maar toch, Jullie allemaal zeer hartelijk bedankt voor de replies :)

THANK YOU :)

/edit: nu doet me afstandsbediening het niet meer :'( blijt, blijt :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 22:04 ]

Verwijderd

De aftandsbediening heeft hier nooit gewerkt, het kan een troost zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 23:13:
De aftandsbediening heeft hier nooit gewerkt, het kan een troost zijn ;)
hehe, dank u :)
maar vind het toch wel raar dat de nieuwe winroute probleem had opgeleverd, heb trug de oude erop gezet, geen problemen meer :) eneeuh, nogmaals hartelijk dank allemaal voor de replies :)

btw: volgende stap, me afstandsbediening aan de praat krijgen nu :9 :9 :9 :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 11:57:
[...]
hehe, dank u :)
maar vind het toch wel raar dat de nieuwe winroute probleem had opgeleverd, heb trug de oude erop gezet, geen problemen meer :) eneeuh, nogmaals hartelijk dank allemaal voor de replies :)

btw: volgende stap, me afstandsbediening aan de praat krijgen nu :9 :9 :9 :P
koop een ATI remote voor een €30 heb je een hele goede remote met RF signalen, dus niet meer mikken naar de ontvanger. Als je sotftware hebt waar de zenders met nummer te veranderen zijn kan je niet beter hebben

En een forum dient voor mensen te helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 13:28:
[...]

koop een ATI remote voor een €30 heb je een hele goede remote met RF signalen, dus niet meer mikken naar de ontvanger. Als je sotftware hebt waar de zenders met nummer te veranderen zijn kan je niet beter hebben

En een forum dient voor mensen te helpen :)
nope, is al gerepareerd :) het IR ledje was kapot gegaan, ff vervangen, en die 30 € kan ik veel beter sparen voor een komend project, kwil me CPU pasief koelen :9 een Athlon XP +2800 :9 ben nog steeds aan't denken hoe dat ik dat ga fixen, maar dat is niet voor dit topic :D
Pagina: 1