Initieel kwam deze brander enkele jaren geleden uit om alleen DVD-r te kunnen lezen. Nu met de opkomst van DVD+r zou ik deze lezer ook voor mijn zelfgebrande dvd-r's willen gebruiken. Heb gezocht naar een nieuwe firmware die dit misschien zou mogelijk maken, helaas niets gevonden. Weet iemand of dit op één of andere manier toch te realiseren is of zit er niets anders op dan een nieuwe dvd-lezer te kopen?
Eh, je hebt een DVD-R lezer en je wilt je daarmee zelfgebrande DVD-R's kunnen lezen? Natuurlijk kan dat gewoon, daar is die lezer voor 
Maar wellicht bedoel je vast dat je je zelfgebrande DVD+R (plus R) wilt lezen?
Nee, dat gaat niet met een firmware update. Het is een hardwarematige beperking. Dus: even een nieuwe lens erin bouwen, een paar chips aanpassen en tenslotte de firmware bijwerken. Ik denk dat het kopen van een DVD± lezer handiger is
Maar wellicht bedoel je vast dat je je zelfgebrande DVD+R (plus R) wilt lezen?
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 05-07-2004 08:33 ]
Verwijderd
De Pioneer DVD-106 is niet om te bouwen naar DVD+R, zoals hierboven al is uitgelegd.
Dit is wat hij wel kan:
Dit is wat hij wel kan:
Ja sorry idd DVD+r wilde ik zeggen. Het zal dus een nieuwe dvd speler worden want het ziet er naar uit dat binnenkort niemand nog DVD-R brandt.BalusC schreef op 05 juli 2004 @ 07:56:
Eh, je hebt een DVD-R lezer en je wilt je daarmee zelfgebrande DVD-R's kunnen lezen? Natuurlijk kan dat gewoon, daar is die lezer voor
Maar wellicht bedoel je vast dat je je zelfgebrande DVD+R (plus R) wilt lezen?Nee, dat gaat niet met een firmware update. Het is een hardwarematige beperking. Dus: even een nieuwe lens erin bouwen, een paar chips aanpassen en tenslotte de firmware bijwerken. Ik denk dat het kopen van een DVD± lezer handiger is
Kan iemand mij nog een goede dvd lezer aanraden?
OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen?
Onder de Tweakers is Plextor PX-116A schijnbaar het populairst
Onder de Tweakers is Plextor PX-116A schijnbaar het populairst
Heb je het al uitgeprobeerd op je Pioneer? Want die van mij (jawel, dezelfde als jij hebtjos707 schreef op 04 juli 2004 @ 13:45:
Weet iemand of dit op één of andere manier toch te realiseren is of zit er niets anders op dan een nieuwe dvd-lezer te kopen?
edit:
Ik zie wel dat er verschil zit tussen de firmware van euss en mij:

Nu kan dat programma fijn zeggen dat hij geen DVD+R slikt, maar daar heeft mijn Pioneer dus gewoon lak aan
Ik zie wel dat er verschil zit tussen de firmware van euss en mij:

Nu kan dat programma fijn zeggen dat hij geen DVD+R slikt, maar daar heeft mijn Pioneer dus gewoon lak aan
[ Voor 28% gewijzigd door SmartDoDo op 05-07-2004 10:28 ]
Hm interessant ga ik dan toch geen nieuwe dvd speler moeten aanschaffen, heb vandaag mijn dvd brander binnen gekregen (nec 2510A
) nu nog wachten tot mijn spindel DVD+r's binnenkomt en dan weet ik het zeker
Pagina: 1