Toon posts:

Geheugen + Xp Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal..

Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb sinds een paar dagen een computer gekocht.

Het is een AMD Duron 2400+
Moederboard is een ECSK7S5A ---> http://www.amdboard.com/ecsk7s5a.html
Ik heb ook nieuw geheugen erbij gekocht 2x 256 MB DDR

Nu wou ik XP installeren, Ik zet de pc aan boot van cd rom.. Setup word geladen en op het moment dat ie hoort aan te geven of je windows wilt installeren kreeg ik een donkerblauw scherm met witte letter..
Een foutmelding over iets..

Ik ben het wezen vragen en het zou aan me geheugen kunnen liggen dus ik pak me oude 128 MB DIMM geheugen uit me oude pc en probeer het opnieuw..
Nu doet ie wel xp installeren.

Nadat ik alles heb geinstalleert zette ik me pc uit en deed die nieuwe geheugen er weer in.. Zet hem aan doet ie het wel...

Dus het probleem is dat ik XP niet kan installeren als mijn nieuwe 2x 256 DDR DIMM in mijn pc zit maar na instalatie het wel weer doet..

Wie weet hoe dat zit of hoe ik dit oplos..

Excuses voor dit lange verhaal maar ik wou het een beetje uitgebreid vertellen :X

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Draai memtest om te kijken of je geheugen brak is: http://www.memtest86.com/#download0 :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het lijkt erop dat je geheugen niet compatible is met je moederbord. Kijk ook eens in je manual of op de site van de fabrikant www.ecs.com.tw

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Een foutmelding over iets..

[...]
Met die beschrijving van de foutmelding kan ik je de volgende verklaring geven:

Het probleem ligt aan iets...

En de oplossing is... iets :z

Helaas is de glazen bol vandaag niet helemaal functioneel vanwege kapotte elco's. Maar als je een beetje searcht kom je zeeeer veel topics tegen over de K7S5A. En daar staat een en ander in over geheugencompatibiliteit. Kijk bijvoorbeeld ook voor de lol op de website van ECS en zie of de door jou gebruikte DIMM (waar je geen specs voor geeft :/ ) in de compatibility list staat...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.