hoi vraagje is het mogelijk om een netwerk te bouwen met behulp van een bakkie je weet wel zo'n ding waarmee je met je buurman in utrecht kan praten vanuit Amsterdam. Volgens mij is dit AX25 protocol iemand hier ervaring mee
Verwijderd
packet radio
bedoel je dat
amsterdam <--> utrecht mag je wel een bult vermogen erachter gooien minimaal 2 buizen
amsterdam <--> utrecht mag je wel een bult vermogen erachter gooien minimaal 2 buizen
Dat is mogelijk, met zo'n baycom modem.
't nadeel is alleen dat de bandbreedte niet echt hoog is. de snelste modems die ik gezien heb waren 9600 bit/sec
en 't nadeel is ook nog de trage respons, omdat voor de grotere afstanden je afhankelijk bent van de relay van anderen.
Dus prima om text-verhaaltjes binnen te halen, maar verder niet echt.
Verder zijn de meeste mensen met een bakkie niet echt blij met de mensen die zitten te modemmen via de ether, aangezien ze nogal eens overspetteren naar andere kanalen.
't nadeel is alleen dat de bandbreedte niet echt hoog is. de snelste modems die ik gezien heb waren 9600 bit/sec
en 't nadeel is ook nog de trage respons, omdat voor de grotere afstanden je afhankelijk bent van de relay van anderen.
Dus prima om text-verhaaltjes binnen te halen, maar verder niet echt.
Verder zijn de meeste mensen met een bakkie niet echt blij met de mensen die zitten te modemmen via de ether, aangezien ze nogal eens overspetteren naar andere kanalen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
moah. ik haalde een paar jaar geleden midden-drenthe <--> groningen-city met 20 Watt en een simpel antennetje. ('s >40 km hemelsbreed)Op zondag 24 december 2000 10:48 schreef BanDoge het volgende:
packet radiobedoel je dat
't is maar net hoe hoog je je antenne zet en de kwal. van de kabels en niet te vergeten je antenne goed 1-op-1 zetten. 'k kwam daar binnen met een S-6, wanneer 't weer goed was.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
of je gaat op de boven kanalen zitten 
maar de modulatie niet te hard zetten dan valt het overspetteren ook nog wel mee
enuh de meesten die lopen te klagen hebben zelf geen goede filters in de bak
maar de modulatie niet te hard zetten dan valt het overspetteren ook nog wel mee
enuh de meesten die lopen te klagen hebben zelf geen goede filters in de bak
ik heb hier dus echt de ballen verstand van he Heb je wat sites met extra info
Verwijderd
Beter wordt je gelijk zendamateur als ik, en kan je zenders bouwen om televisie op 3cm uit te zenden, ook worden er 10mbit linkjes gerealiseerd op 3cm. Dat zijn pas etherverbindingen
Met een schotel zenden op 10GHz rules
Al het goeie, komt van watergekoelde
Met een schotel zenden op 10GHz rules
Al het goeie, komt van watergekoelde
Verwijderd
Packet Radio kan ook heel goedkoop!
Ik had eerst een baycom modem, na een paar weken kapoet:(!! Kostte me 100 piek!!
Ik heb daarna een modempje gebouwd voor de geluidskaart. Onderdelen:
45cent!!
Werkt prima! Maar zorg dat je een goede antenne hebt, geen mobile antenne, maar een basisantenne, van ongeveer 7 meter. Zorg dat hij HELEMAAL boven het dan uit komt, dus dat OOK de onderkant boven het dak uitkomt.
Ikzelf heb hier een opgefokte bak liggen van ongeveer 70watt, dus dan haal je wel een leuke afstand:).
Ik gebruik het nooit meer, de CB, omdat ik nu toch kabel internet heb, en alleen daar mee bezig ben, en dus niet meer met packet radio.
Maar het is wel zeer lollig.
P.S Mijn soundcard-modem was gebouwd met voor de LPT-poort. Die werkt het beste daarmee, maximale snelheid is idd 9600baud.
Succces!
Ik had eerst een baycom modem, na een paar weken kapoet:(!! Kostte me 100 piek!!
Ik heb daarna een modempje gebouwd voor de geluidskaart. Onderdelen:
45cent!!
Werkt prima! Maar zorg dat je een goede antenne hebt, geen mobile antenne, maar een basisantenne, van ongeveer 7 meter. Zorg dat hij HELEMAAL boven het dan uit komt, dus dat OOK de onderkant boven het dak uitkomt.
Ikzelf heb hier een opgefokte bak liggen van ongeveer 70watt, dus dan haal je wel een leuke afstand:).
Ik gebruik het nooit meer, de CB, omdat ik nu toch kabel internet heb, en alleen daar mee bezig ben, en dus niet meer met packet radio.
Maar het is wel zeer lollig.
P.S Mijn soundcard-modem was gebouwd met voor de LPT-poort. Die werkt het beste daarmee, maximale snelheid is idd 9600baud.
Succces!
Mja heb tijden lang packet gebruikt. Het is best leuk..
Vooral linux heeft goede ondersteuning om er TCPIP over te draaien, kun je gewoon een soort gateway maken..
het is echter vreselijk traag en mensen die jou traffic monitoren zien alles letterlijk voorbij komen, password, logins, alles.. het is zwaar inefficient, elk teken wordt apart verzonden..
het is echt rete traag zeker gezien de huidige drukte op de betreffende kanalen in de grote stedenet wil proberen heb ik nog wel wat spullen liggen in mijn kelder die je voor weinig over kunt nemen, heb dacht ik nog een baycom modem, een TNC (uproc gestuurd modem, werkt veel beter), bakkie, swr metertje enz..
Als je h
Vooral linux heeft goede ondersteuning om er TCPIP over te draaien, kun je gewoon een soort gateway maken..
het is echter vreselijk traag en mensen die jou traffic monitoren zien alles letterlijk voorbij komen, password, logins, alles.. het is zwaar inefficient, elk teken wordt apart verzonden..
het is echt rete traag zeker gezien de huidige drukte op de betreffende kanalen in de grote stedenet wil proberen heb ik nog wel wat spullen liggen in mijn kelder die je voor weinig over kunt nemen, heb dacht ik nog een baycom modem, een TNC (uproc gestuurd modem, werkt veel beter), bakkie, swr metertje enz..
Als je h
IP Rocks
Voor dingen als email en text-only internetten zal het wel werken. Ik wil zelf ook nog eens zoiets bouwen, maar ik heb er de tijd niet voor (lees: nog geen zin gehad). Post je ervaringen eens hier als je d'r mee gaat beginnen.
Ik ben wel geinteresseerd in die 10MBit etherverbindinkjes. Heb je een link oid voor mij?Op zondag 24 december 2000 11:11 schreef axkman het volgende:
Beter wordt je gelijk zendamateur als ik, en kan je zenders bouwen om televisie op 3cm uit te zenden, ook worden er 10mbit linkjes gerealiseerd op 3cm. Dat zijn pas etherverbindingen
Bvd
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Verwijderd
Ik zie dat Axkman je vergeten te antw. is.Sir Abarth schreef op 24 maart 2001 @ 18:06:
[...]
Ik ben wel geinteresseerd in die 10MBit etherverbindinkjes. Heb je een link oid voor mij?
Bvd
De link http://www.wirelessnederland.nl/
Inmiddels is zelfs 108 Mbit mogelijk op 2.400MHz of 2.4GHz, wat je zelf wil.
Neem voor een goede verbinding altijd een extra versterker van een watt of 5, dat werkt hier ook goed, urk<------->hoorn.
Klopt als een busVerwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 03:35:
[...]
Ik zie dat Axkman je vergeten te antw. is.
De link http://www.wirelessnederland.nl/
Inmiddels is zelfs 108 Mbit mogelijk op 2.400MHz of 2.4GHz, wat je zelf wil.
Neem voor een goede verbinding altijd een extra versterker van een watt of 5, dat werkt hier ook goed, urk<------->hoorn.
Denk dat topicstarter inmiddels echter wel een antwoord/oplossing voor zijn vraag heeft. Echter door op dit topic te reageren heb je nu wel kans dat mensen die niet naar de datum kijken alsnog oplossingen voor topicstarter zullen gaan geven. Daarom eigenlijk misschien niet zo nuttig om de vraag nu nog te beantwoorden
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()