wireless dilemma

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik zit enorm te twijfelen of ik nou wireless moet nemen of niet. Het is om kabelinternet (@home breedband) te gaan sharen naar 2 vaste PC's. De verste PC is 2 verdiepingen en hemelsbreed 8 a 9 meter schat ik.
Merk je echt verschil in prestaties van je internetverbinding (ik bedoel hogere ping en inhouden downloadsnelheid) ? Want daar ben ik nogal bang voor dat ik dalijk voor 180.- wireless stuff koop en het allemaal ruk werkt.
Want als het echt merkbare nadelen heeft qua prestaties tov wired ethernet dan ga ik wel weer een dagje klussen met gaten boren en kabels trekken etc
Wat is aan te raden?

Verwijderd

Voor het internet is het goed genoeg maar als je ff een backup van je dvd wilt overzetten van pc naar pc ben je 1,5 uur bezig 8)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ping en snelheid is minder dan vast lijntje 10/100 mb.. das gewoon zo. En de vraag is idd of 2 plafonds/vloeren de boel niet nog wat trager maakt. Kan enigszins weer worden verholpen mbv van antennes.
Ik zou zeggen.. probeer met de verkoper (of koop je het via internet?) overeen te komen voor "niet goed geld terug" of zo.. meestal hebben ze wel zo'n regel.

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 04-07-2004 13:47 ]

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Draad is het allerbeste natuurlijk werkt altijd nooit problemen.
Draadloos werkt ook goed als je het goed configureerd. kwa online gaming valt het mee. Met draad heb ik 7ms naar mijn provider xs4all en met draadloos 13ms. (zolder woonkamer gemeten)
Ik vindt draadloos makkelijk icm een laptop omdat ik dan overal kan werken in het huis. De rest van mijn pc's staan gewoon via een switch omdat het copieren van bestanden nogal regelmatig gebeurd.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

lt_cmd_data schreef op 04 juli 2004 @ 13:48:
Draad is het allerbeste natuurlijk werkt altijd nooit problemen.
Draadloos werkt ook goed als je het goed configureerd. kwa online gaming valt het mee. Met draad heb ik 7ms naar mijn provider xs4all en met draadloos 13ms. (zolder woonkamer gemeten)
Ik vindt draadloos makkelijk icm een laptop omdat ik dan overal kan werken in het huis. De rest van mijn pc's staan gewoon via een switch omdat het copieren van bestanden nogal regelmatig gebeurd.
je zegt nu net alsof je geen problemen hebt met muren in je huis..met je wireless laptop. Soms kun je gewoon niet tot heel langzaam internetten met een paar muren er tussen.. heb ik dan als ervaring.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Als je twijfelt koop zo'n WANrouter-4portswitch-wifi combi. Goedkoopste kosten rond de 50 euro. Kun je altijd nog kiezen.

Verwijderd

Ik zou het gewoon proberen, afhankelijk waar je je aankoop doet kan je in de meeste gevallen het spul gewoon terugbrengen als ut niet bevalt.

qua snelheid : als je je netwerk hoofdzakelijk gebruikt om te surfen is wifi 802.11b, de traagste variant, nog altijd minimaal 5 keer sneller als de meeste kabel / adsl breedband internet aansluitingen. En ga je dus in de meeste gevallen niks merken van een verschil tussen draad of draadloos....

wel ga je verschil merken als je veel van pc naar pc kopieert want dan is draad echt veel sneller.

en mocht je binnenshuis over vesting dikke muren beschikken dan kan je zoals al eerder genoemd inderdaad eens een antenne proberen. dat dat niet veel hoeft te kosten kan je hier lezen.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
henkleerssen schreef op 04 juli 2004 @ 13:51:
[...]

je zegt nu net alsof je geen problemen hebt met muren in je huis..met je wireless laptop. Soms kun je gewoon niet tot heel langzaam internetten met een paar muren er tussen.. heb ik dan als ervaring.
Bij mij thuis is het zo dat alle verdiepingen de vloeren van hout zijn en daar gaat wireless makkelijk door heen. Op sommige plekken in het huis is de verbinding iets minder maar nog steeds goed te doen met ieee 802.11b. Maar daarom heb ik een laptop waardoor ik gewoon makkelijk ergens anders kan gaan zitten. Een vast PC zou ik gewoon met draad verbinden. Is vele malen goedkoper en veel sneller en is makkelijker te upgraden naar 1gbit.

Mijn conclusie:
heb je een laptop => wireless
heb je een pc => draad
Pagina: 1