voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 06:09
ik moet weten hoeveel voeding ik heb. Ik wil namelijk een nieuwe videokaart inbouwen, en die heeft 350 watt nodig.
waar kan ik zien hoeveel ik heb????

Verwijderd

Kast openen en op de voeding kijken.
Staat er vast wel op.

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 06:09
diepe zucht...
kan ik dit nergens anders zien??, BIOS ofzo?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, niet in de bios. Geef je merk en type voeding eens door, wellicht kunnen we dan zien hoeveel je hebt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

(diepere zucht)

Nee.
  • Offerte van je PC
  • Kast open maken (moet toch) en KIJKEN
  • WAT meer je best doen met kijken en ook je andere zijpaneel d'r afhalen

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Kijk gewoon of je je voeding niet opblaast. Zodra ie kapot gaat weet je dat je te weinig had ;)

Maar meestal staat dat gewoon heel duidelijk bovenop of achterop je voeding inclusief alle verschillende spanningen / stroomsterktes die het kan leveren.

Verwijderd

Lees de sticker op de voeding, kijk op je bon van de winkel, zoek het op bij de fabrikant als je wel het merk/model weet.

Verder zegt 350W weinig over het feit of een voeding wel voldoende stroom kan leveren op de spanningslijnen die de videokaart gebruikt. Ook maken veel budgetvoedingen niet eens waar wat ze zelf opgeven (piekvermogen ipv continue vermogen).
Test het gewoon uit of het werkt, dat merk je snel genoeg. Elke ATX voeding moet beveiligd zijn tegen overbelasting.

Zie ook: Welke voeding heb ik nodig? Deel 5

Kortom, zelf wat ondernemen zoals ook in de forumFaq staat is toch wel het minste wat je doet alvorens een topic te starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.