De beste winzipper(or archiver...)

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Ik heb tegenwoordig altijd winRAR gebruikt om te zippen. maar nu ga ik heel(ja heel) men hardeschijf zippen(alle data toch) naar 1 zipfile en ik zoek een SUBLIEME winzipper die deze redelijk klein zal kunnen maken. er gaan MP3,WAV,WMA en JPEG,GIF,PNG's en alle andere zeker veel van tussenzitten.

Nu is winrar goed genoeg? op best compression?
Want dit is eigenlijk gewoon voor een herinstallatie. dus het moet maar 1 maal gezipt worden en 1 keer geunpacked. niets meer,het gaat geen eeuwen op men HD blijven staan

Dank bij voorbaat voor de informatie mensen,ik weet namelijk niet veel van dit soort software af(ben meer hardware persoon)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Eh, is het op dezelfde computer? Waarom maak je niet een 2e partitie aan (D:) en doe al je data daarop zodat je C: met een gerust hart kan formatteren enzo zonder al je plaatjes, muziek, films, etc, kwijt te raken?

Als je toch met dat zippen gedoe wilt doorgaan, het lijkt me dat WinRAR goed genoeg is hiervoor, ik gebruik dat programma ook altijd.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

nhanssen

QVL is non-tweakers

Bloos ja, koop gewoon een 2e schijf;) .jpg en .mp3 zijn al ingepakt, die kunnen niet echt kleiner.

Doe gewoon net als mij ;)

2x80 GB PATA
2x120 GB SATA Raid 0

Probleem opgelost.

Spec's PC

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

2e harde schijf is een beetje overkill als het niet nodig is. Partities kosten geen geld. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Entity_Razer
ja idd,maar ik heb een HD van 80 gig van maxtor,waarvan er 73 bruikbaar is ofzo(kheb een 80 gekocht,bij eigenschappen van C staat 73 als totale bruikbare "waarde")

Nu partitioneren zou gaan,maar eu..... dan kom'k nogaltijd te kort
40GIG moet je zeker voor 1 partitie nemen( dat moet gekopieerd worden)
dan hab je 33 gig over,natuurlijk nu staan er nog wat games op enzo(far cry,IL2,Morrowind....) maar dan ga ik een 10 GIG partie aanmaken bij de install voor Windows zelf,maar kan ikdaarna dan nog de 33 gig partitie en de 40-10(10 voor windows) partitie nog terug samenvoegen? zodat de 10 gig partitie en de 63 overschieten?

of gaat dit niet zonder dataverlies?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je bijvoorbeeld Partition Magic gebruikt, kan dit best goed gaan.

Je wilt dus het volgende doen denk ik: C: verkleinen. D: aanmaken. Data kopieren. C: verder verkleinen (naar 10 GB?), D: vergroten. Etc? Je kan namelijk splitsen, mergen, vergroten, verkleinen, en nog wat zut. Je kan uiteindelijk de 10GB/63GB combinatie maken als je dat wilt. Ik heb zelf namelijk 4 partities op mijn 80GB harde schijf, allemaal met partition magic gedaan.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als on topic antwoord op de vraag naar de beste compressieratio wil ik 7-zip noemen.
Verwacht niet veel van de compressie van mp3, jpg, gif, png e.d.
Voor de compressie van wav kun je beter een lossless audio compressor zoeken: FLAC, Monkey's audio, wavpack, TTA enz.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 04-07-2004 14:20 ]

• Entity_Razer
zie
nu heb ik 1 grote partitie van 73 gig waar42.3 gig data op staat.

wat ik wil bekomen in 2 partitie met 10 gig voor windows en de rest aan data.

die 10 gig ga ik doen bij de windowsinstaller,maar ondertussen zou die 42.3 gig gekopieerd moetten worden naar een andere partitie die maximaal 30 gig is(zoveel heb ik maar over)
dus ik zou dan voor de nieuwe install van windows 1* 30 gig partitie(waar data gaat komen) hebben en 1* 43 gig(data's locatie nu)

Dan kopieer ik die data naar de 30 gig partitie(D ofzo)
daarna heb ik 1*30 gig partitie met data en 1*43 gig partitie met enkel windows.

Dan ga ik die 43 gig opdelen in een windows(10 gig) en een andere schijf.(tijdens de install van windows

na de install kom ik dan op 10 gig en een 33 en 30 gig partitie

deze 2 laatste zouden dan terug 1 geheel moeten vormen zonder enige dataverlies

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 23:54
sowieso heeft gecompresseerde data comprimeren geen nut... jpg mp3 ogg etc zal nauwelijks iets schelen...

Maar volgens mij kun je het beste Ghost gebruiken met High compression... is het snelste en comprimeerd ook zeer sterk.
als je toch met een programma in Windows wil werken is Rar wel goed denk ik...
maar per bestandstype verschilt het welke methode het beste is... er is een site waarop staat uitgelegd maar kweet de link niet..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt een groot ingepakt bestand als backup? Waarom niet gewoon een serieuze backup? Of een ghost image? Verder heeft een hele HDD inpakken helemala geen zin: je kunt zonder heel veel werk na uitpakken weinig met de meeste uitgepakte programma's en systeembestanden.

Belangrijk bij inpakken in een groot bestand: waar haal je de ruimte vandaan om een tempbestand weg te zetten, of heb je meer intern dan extern geheugen? Ik gok van niet :+

80 versus 73: als hardwareman zou je moeten weten dat een 80GB HDD lang geen 80*1024*1024*1024 bytes bevat: zie ook de FAQ in OM ;)

Herpartitioneren: gaat ws. wel zonder verlies maar ook zonder garanties: je wilt bij herpartitioneren IMHO _altijd_ een externe backup hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 08:55
WinRAR rocks! Doet hier alles..
Trinsec schreef op 04 juli 2004 @ 13:28:
Als je bijvoorbeeld Partition Magic gebruikt, kan dit best goed gaan.
Kan ja... :P
Ik zou het niet gebruiken ;)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

UltraSub schreef op 04 juli 2004 @ 13:38:

[...]
*grijns* Daarom 'kan'. Gaat hier erg vaak goed daarmee, maar 1 of 2x toch wat verneukt ermee. :)

(Een 2e harde schijf eraan hangen die een en al corruptie is en de boel vertraagt helpt erg mee bij het verneuken. :|)

[ Voor 22% gewijzigd door Trinsec op 04-07-2004 13:40 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

MP3,WMA,JPEG,GIF zijn al gecomprimeerd. Dus hier haal je niet heel veel winst mee. Zelfs niet met de beste compressie progs.

Ik gebruik bijna altijd winRAR of Powerarchiver (zakelijk). Let wel op dat je de juiste pad namen meeneemt. Indien je lange namen gebruikt kunnen niet alle compresie progs die juist opslaan en heb je bij uitpakken de /pathna~1 namen.
UltraSub schreef op 04 juli 2004 @ 13:38:
WinRAR rocks! Doet hier alles..

[...]
Je moet er wel mee kunnen omgaan. O-)

Ik heb daar door ervaring ook geen goede gedachten over Part. Magic. Misschien dat de nieuwe versie beter is maar versie 7 heeft mij veel problemen gegeven. (gelukkig had ik een Ghost backup)

http://www.hroling.nl

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:11
Volgens mij kun je het best die bestanden op cdrw of (liever) dvdrw zetten. Dat is het veiligst. Je moet dan met winrar (WINRAR RULEZ!) gewoon splitten in 699 mb stukjes (niet 700, kweet niet of alle cdbranders dat aan kunnen).

Je hoeft ook niet alles in 1 keer te backuppen, in 2 of 3 keer kan ook, zeker als je 30 gig vrij hebt.

nog beter (iig makkelijker :+ ) is om via een netwerkje op andere pc te backuppen.
Pagina: 1