[dos] random een bestand kiezen

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 17:15
hoi mensen,

is er een dos commando waarmee ik een folder kan opgeven als parameter en dat die dan een willekeurige bestandsnaam uit die folder teruggeeft?

Op google wel wat dingen gevonden, maar dat zijn vaak programma's in C en ik heb geen compiler bij de hand om zelf zoiets te knutselen.

Bestaat iets dergelijks al of moet ik toch zelf gaan proggen?

Verwijderd

Er zijn genoeg middelen om er achter te komen welke bestanden allemaal in een folder staan (dir om te beginnen). Maar waarom wil jij maar 1 resultaat? En waarom dan ook nog random?

• trekker22
ik heb een map met foto's.

daar wil ik er elke dag, 1 foto random kiezen en kopieeren naar een andere map.
(voor het tonen van een andere foto op de website)

(en ik heb geen beschikking over asp/php of wil gaan kloten met javascript)

als ik het random via dos kan kopieeren hoeft de beheerder van de site er zelf niet naar te kijken.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Dan moet je het dus random doen en het bestand hernoemen.

Doe het met JavaScript, dat is veel handiger als je geen PHP of ASP hebt. Stop de bestanden in een Array en laat een willekeurige plek uit de Array pakken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Als jij in dos dat mag kopieren kun je zelf vast ook ondersteuning voor asp of php installeren, anders heb je weinig kans dat je in dos een cronjob mag uitvoeren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je iets met het hier genoemde autornd4.zip?
Eskimootje schreef op 04 juli 2004 @ 13:17:
Als jij in dos dat mag kopieren kun je zelf vast ook ondersteuning voor asp of php installeren, anders heb je weinig kans dat je in dos een cronjob mag uitvoeren.
Ik kan mij goed voorstellen dat de topicstarter voor dit redelijk eenvoudige probleem geen aparte programmeertaal wil gaan leren. Het zou wel mogelijk moeten zijn om gewoon geheel in Batch, of met behulp van een extern programma de gewenste oplossing uit te voeren :)

[ Voor 65% gewijzigd door Spider.007 op 04-07-2004 13:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 19:40
http://www.zwollywood.net/randomdir.rar
Source included (Delphi)

• trekker22
ik kan best programmeren in asp/php/javascript/c/delphi maar ik heb er gewoon geen zin in :)

verder wil de beheerder van de site niet alle foto's in zijn webspace hebben en gewoon elke dag automatisch een random bestandje kopieeren.

maar ik zal eens kijken naar die linkjes

bedankt!
Pagina: 1