Toon posts:

[XP] Na laden drivers zwart schem bij installatie? *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van me heeft een pc welke compleet is dichtgeslibt door virussen, spyware, loze datazooi (halve films) enz enz.

Nu heb ik hem eindelijk zo ver gekregen dat hij xp opnieuw installeert, maar nu lukt dit niet. Ik dacht dat het zou kunnen door de XP cd te laten booten en dan opnieuw installeren te kiezen. Dit loopt echter vast (zwart scherm).

Nu lijkt mij het beste gewoon start->uitvoeren->format C:
En dan weer booten vanaf de cd. Alleen vind ik dit wat riskant omdat er dan wellicht nog wat verkeerd gaat.

Iemand nog andere tips wat ik zou kunnen gaan doen, of is dit gewoon een juiste denkwijze welke ik nu net melde.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 16:51
Ik dacht dat het zou kunnen door de XP cd te laten booten en dan opnieuw installeren te kiezen. Dit loopt echter vast (zwart scherm).
Hoe bedoel je? Booten -> Windows installeren -> [F8] -> Partitie verwijderen -> Partitie opnieuw aanmaken -> Filesystem kiezen -> Formateren... -> Windows installatie.

Of welke optie gebruik je? Want bovenstaande heeft mij nog nooit problemen opgeleverd. :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Het kan ook door je XP-CD te laten booten, heb je al een andere cd geprobeerd :?

Op welk moment krijg je dat zwarte scherm precies

[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 04-07-2004 13:20 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ga er vanmiddag verder mee aan de slag, kan ik een meer gedetailleerde probleem geven.
maar wat vinden jullie:
format C: vanuit de shell moet toch ook kunnen ?
en dan de cd erin stoppen..

of toch maar weer via cd boot proberen ?

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:38
je kan altijd nog een boot disk maken... www.bootdisk.com...

maar je moet gewoon vanaf de CD kunnen booten... check je bios ff naar je opstart prioriteiten waar die als eerste vanaf boot... want als ie eerst van hd boot kan je zoveel cds als je wil erin stoppen hij doet het toch nie...

je kan format C: doen maar als je via de CD boot kan je gewoon via de installatie procedure formatten en een nieuwe partitie laten maken... tis wel veiliger... format C: is mogelijk maar dan zou ik wel een boot disk (floppy) bij de hand houden

EDIT:

start > uitvoeren > format c: kan volgens mij nie eens want er draaien nog allerlei appz

moe je via dos doen (maar dat kan ook aan mij liggen)

[ Voor 13% gewijzigd door Riball op 04-07-2004 13:29 ]

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Je kunt dos niet formatten zonder msdos dan zou je dus met dos opstartdiskette moeten formatte. En start uitvoeren format? da zou dus betekenen da je nog in windows zit terwijl alles leeg is.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Een format commando vanuit Windows zelf gaat niet he ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Nee, format c: vanaf de shell gaat niet lukken. Boot nu maar gewoon van de cd. Dan zoals hierboven al gezegd: Partitie verwijderen, opnieuw aanmaken, formatteren en installeren... gewoon vanaf de cd dus: niet moeilijker doen dan nodig.

Verwijderd

Je wou vanuit Windows zelf de schijf waar WinXP op geinstalleerd staat gaan formatteren? :?.

Je kan idd een bootdisk maken zoals Riball hierboven zegt, maar heb je al geprobeerd om in je BIOS bij opstarten alles op CD-ROM te zetten?

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
nee jullie hebben gelijk, was een domme gedachte..

maar dit moet dus werken:
Booten -> Windows installeren -> [F8] -> Partitie verwijderen -> Partitie opnieuw aanmaken -> Filesystem kiezen -> Formateren... -> Windows installatie
!?

• Riball
1) cd in je pc
2) rebooten (met cdrom device als 1e)
3) windhoos installatie kiezen
4) partitie verwijderen/formatteren en opnieuw laten aanmaken (NTFS of FAT32)
5) instructies volgen
6) drivers installen
7) genieten van windhoos

suc6

Verwijderd

Riball schreef op 04 juli 2004 @ 14:18:
1) cd in je pc
2) rebooten (met cdrom device als 1e)
3) windhoos installatie kiezen
4) partitie verwijderen/formatteren en opnieuw laten aanmaken (NTFS of FAT32)
5) instructies volgen
6) drivers installen
7) genieten van windhoos

suc6
Je was me voor. ;).

Verwijderd

Topicstarter
nou ben er mee bezig geweest, en het lukt niet.
het laten starten van cdrom lukt wel.

alleen begint hij dan idd allerlei dingen te laden: usb toetsenbord, intel dingen en van alles en nog wat. volgens mij allemaal drivers.
uiteindelijk zegt die: windows wordt gestart, en dan krijg ik een zwart scherm met een knipperde cursor linksboven...

weet nu niet meer wat te doen :S

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hij hoort daar maar heel eventjes te blijven staan, na 5 seconden hoort hij verder te gaan met de installatieprocedure.

Verwijderd

Topicstarter
nou hij blijft daar dus steken... (nu al 10 min daar zonder door te starten)

Verwijderd

Dat gebeurt wel eens vaker. Ik zou gewoon nog ff blijven wachten. Een bios update wil ook wel eens een oplossing bieden

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat de cdrom ook nie meer loopt dus ik denk dat ik nu een eeuwigheid zou wachten...

oplossing lijkt mij nu; alles opnieuw formateren..
maar hoe doe ik dit vanuit de bios ?!

Verwijderd

Formateren lost dit probleem niet op ben ik bang.
Duik je bios even in en stel de boel weer even bios default in.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de bios weer op standaard gezet.
nu laadt hij dus als eerste vanaf de hdd.
probleem hier is dat hij me nu laat kiezen of ik windows setup wil starten of de gewone windows xp home edition.
kies ik voor set up krijg ik de melding dat hij een dll bestand mist.
kies ik vor home edition laadt hij gewoon xp.

xp werkt verder wel, maar het is een brak gedoe, outlook werkt niet, kazaa niet enz enz.
nu heb ik geprobeerd om de cd op te starten vanuit het deze computer scherm (D:) dit lukt wel, hij begint netjes met opnieuw installeren (vraagt om product key enz.) maar wanneer hij dan opnieuw opstart, krijg ik weer dat zwarte scherm met de keuze voor xp home edition of windows setup. kies ik dan voor home edition begint hij weer van voor af aan en doet net of er niks gebeurd is..

help ! wordt gek hier..
me pa wil em al uit het raam kieperen hehe

edit:
hij mist het volgende bestand bij windows setup:
system32/hal.dll

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 17:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 17:20:
heb de bios weer op standaard gezet.
nu laadt hij dus als eerste vanaf de hdd.
probleem hier is dat hij me nu laat kiezen of ik windows setup wil starten of de gewone windows xp home edition.
kies ik voor set up krijg ik de melding dat hij een dll bestand mist.
kies ik vor home edition laadt hij gewoon xp.

xp werkt verder wel, maar het is een brak gedoe, outlook werkt niet, kazaa niet enz enz.
nu heb ik geprobeerd om de cd op te starten vanuit het deze computer scherm (D:) dit lukt wel, hij begint netjes met opnieuw installeren (vraagt om product key enz.) maar wanneer hij dan opnieuw opstart, krijg ik weer dat zwarte scherm met de keuze voor xp home edition of windows setup. kies ik dan voor home edition begint hij weer van voor af aan en doet net of er niks gebeurd is..

help ! wordt gek hier..
me pa wil em al uit het raam kieperen hehe

edit:
hij mist het volgende bestand bij windows setup:
system32/hal.dll
Maak een bootdisk en zet je diskette device op 1 in de bios. Nou reboot je de pc en laat dan de computer opstarten met cdrom ondersteuning.
Nu kom je als het goed is in de dos promt, en typ je in: a:/ format c:
Als je de c: hebt laten formateren start je de pc opnieuw op en zet je in de bios de cdrom device weer op 1 en probeer je opnieuw windows te instaleren..

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:46

edwardVdV

I shall say this only once!

Wat bij mij vaak genoeg heeft geholpen is om alle hardware te ontkoppelen tijdens het laden van de XP-installatiekernel (zeg maar het moment waarop bij jou het zwarte scherm met knipperende cursor verschijnt).

Vooral USB-apparatuur staat erom bekend de XP-installatie te deadlocken.

Knockwurst.

Verwijderd

Topicstarter
heb em nu laten opstarten dmv bootdisk
komt dan idd in dosprompt.

probeer ik format c: en wat krijg ik:
bad command or file name

Verwijderd

Topicstarter
edwardVdV schreef op 04 juli 2004 @ 17:36:
Wat bij mij vaak genoeg heeft geholpen is om alle hardware te ontkoppelen tijdens het laden van de XP-installatiekernel (zeg maar het moment waarop bij jou het zwarte scherm met knipperende cursor verschijnt).

Vooral USB-apparatuur staat erom bekend de XP-installatie te deadlocken.
heb nu alleen maar toetsenbord en beeldscherm ingeschakeld, dus geen usb.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die mij even kan helpen !?
zit echt vast hiermee en word een beetje gek hier :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben bang dat het formatteren van de harde schijf geen oplossing zal bieden. Weet je zeker dat de XP installatie CD goed is? Kan die wellicht beschadigd zijn? Is de PC overgeklokt? Heb je het geheugen gecontroleerd?

[xp] opnieuw installeren, maar hoe > [XP] Na laden drivers zwart schem bij installatie? *

[ Voor 21% gewijzigd door Spider.007 op 04-07-2004 18:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
cd rom is wel goed
maar het is toch belachelijk dat ik niet kan formatten ?!!?

wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
pc is niet overclockt, en geheugenbeheer heeft geen fouten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je hier al eens tussen gekeken: [search=xp installeren hangt] :? En nogmaals; het feit dat jij niet kunt formatteren heeft niets te maken met het feit dat je nu geen nieuwe windows versie kan installeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Riball
Heb dit zelf ook es gehad... vooral bij het laden van die DLL's werd ik gek...

Kan het zijn dat je er geheugen heb bij geprikt??? of iets anders???

Heb me ooms pc ook een keer uit elkaar gehaald omdat er verkeerd geheugen in zat... (nou voordat je alles eruit rukt, dit is denk ik alleen zo als je nieuw geheugen erbij heb geprikt, dus haal alleen de nieuwe eruit)
-----------------------------------------------------------------

Wat jij ook graag wil is je format C: proberen... als je dat zo graag wil moet je het wel goed doen... (overigens gaat die in XP installatie makelijker en beter en als hierna windows installatie nie wil starten is je pc op dat moment ff een dood beestje)

het beste is een Windows 98 SE bootdisk (www.bootdisk.com)

1 ) duw bootdisk in je floppydrive
2 ) reboot
3 ) vervolgens kies je opstarten met CD-rom ondersteuning
4 ) nu kom je in a:\
5 ) check ff of je in je CD drive kan komen d: of e: meestal
6 ) ga weer terug naar je a:\
7 ) type in format c:
8 ) tik Y en dan enter
9 ) wachten
10) nog es wachten
11) klaar met formateren naam voor je schijf opgeven (system ofzo als je meerdere schijfen aanmaakt)
12) CD in de cd-rom speler (had je er al in kunnen doen) en dan moet je setup.exe intikken en gaan met die banaan...

Let er nog wel ff op dat je wel een VOLLEDIGE installatie van windhoos moet hebben en niet een of andere upgrade cd die ik eerste had (die is namelijk voor windows 98 naar XP....

-------------------------------------------------------------

Welke bootdisk gebruikte je eigenlijk???

-------------------------------------------------------------

Oh en nog ff een goeie... als je c: station NTFS bestandsysteem is dan kan je niet eens format c: gebruiken... dan moet je eerst via EFDISK het NTFS station verwijderen en vervolgens een nieuwe aanmaken....

[ Voor 16% gewijzigd door Riball op 04-07-2004 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen nieuw geheugen in

---------------------------------------------------------------------------------------

moet ik de win98 bootdisk gebruiken ?! waarom niet die van xp ?!

---------------------------------------------------------------------------------------

ik gebruik nu een bootdisk die ik gemaakt heb via XP (ms dos opstartdiskette)

hoe gebruik ik dat EFDISK (hoe haal ik NTFS weg)

wat raad je me nu aan te doen ?!

• Riball
ik weet niet hoeveel floppys jij nodig had voor windows xp opstart diskette maar ik had er dus gewoon even 6 nodig...

waarom windows 98 se nou dat is simpelweg omdat dat de simpelste en beste opstart diskette's zijn naar mijn mening helemaal omdat jij je schijf wil formateren en omdat je alleen nog cd rom support nodig heb... zoals ik al zei check ff http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

ehmm ok FDISK nou eerst moet je dus een opstart diskette maken en dan opstarten met die diskette erin... en wel met cd-rom ondersteuning vervolgens type je in fdisk gevolgd door enter... (let wel ff op hierna ben je dus wel alles kwijt... qua software stuff...)

toets je J of Y in en dan weer enter vervolgens kom je hierin

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/i/p2.gif

kies voor nummero 3

dan kom je hiero

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/i/p4.gif

kies hier 1... en dan loop je hier ff de acties af... neem aan dat je maar 1 schijf heb dus verwijder je gewoon je primaire schijf... nog niet meteen afsloesen.... ga terug naar het begin scherm en toets nummero 1

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/i/p5.gif

hier kies je nummero 1 primair geval maken

dan moet je dus het maximum aantal MB's of 100% intoetsen en dan op enter raggen zodat je hele schijf benut word... nu is je C:\ station weer FAT32... vervolgens moet je FDISK afsloesen en format c: doen (blijft nog wel es rotzooi achter) dan weer opnieuw opstarten en dan kan je kiezen met CD of met een bootdisk...

[ Voor 7% gewijzigd door Riball op 04-07-2004 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Riball schreef op 04 juli 2004 @ 21:59:
ik weet niet hoeveel floppys jij nodig had voor windows xp opstart diskette maar ik had er dus gewoon even 6 nodig...
ik heb een msdos opstartdiskette gemaakt vanuit xp.
rechtermuisknop->formatteren->msdosopstartdiskette

maar zal dit eens proberen, kijken hoe het gaat

Verwijderd

Topicstarter
paar weekjes later, en het lukt me nog steeds niet... :O

heb nu idd een win xp bootdiskette gemaakt (6 stuks), maar ook hier krijg ik weer een foutmelding; kan **.hiv niet laden.
hij geeft trouwens hetzelfde scherm als wanneer ik hem via cd rom laat installeren.

ik weet op dit moment echt niet meer wat ik moet doen..

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat die steeds blijft steken na dat blauwe scherm.
hij gaat dan naar een zwart scherm met een knipperende cursor bovenin, en blijft daar hangen..

gaat het nu nog eens proberen met een win 98 se disk en dan dat fdisk.
kijken wat dat oplevert...

Verwijderd

Is het ondertussen al gelukt met de installatie ?
Zo ja : Hardstikke mooi
Zo nee : Is het niet slim om iemand anders even naar je machine te laten kijken ?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Probeer eens een kopie te maken van die cd. (ervan uitgaande dat het een legale cd is)

Ik had een soortgelijke probleem, maar had een klein krasje of iets anders waardoor hij telkens die melding gaf.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-03 12:00
Misschien een ideetje om 98SE te installeren (mits je die hebt natuurlijk) en dan te upgraden naar XP? Misschien niet de handigste manier maar het kan natuurlijk wel.

Hallo

• Riball
of je geheugen is gewoon ruk... en moet je ff nieuw geheugen chippie halen...

want als je geheugen naar de klote is kan je het wel opnieuw blijven proberen maar krijg je het toch nooit aan de praat... en als je nieuw geheugen haalt vraag dan of je het terug kan brengen als het daar dus niet aan ligt...

Verwijderd

mm onderwerp is al een jaartje oud. maar ik kom nu hetzelfde probleem tegen (p 630 3.00 512pc333)
ik heb gister het systeem in elkaar gezet zie ik dat mijn hardware leverancier vergeten is het geheugen mee te sturen. ik denk pak een andere module uit een andere pc. en ik heb er ook een cardreader in zitten (die aangesloten zit op een usb poort).

nu zie ik alle 2 de dingen terug komen dat ik even na moet kijken waar het aan zou kunnen liggen. maar hebben jullie nog meer ideeen of suggesties?

(het gaat over na het rebooten met winXP Home OEM gaat ie alles vor setup laden. na het laden gaat ie over op zwart scherm (wat normaal is) daarna start normaal het scherm of je alle voorwaarden accepteert enz.. maar nu blijft ie voor dat scherm hangen (zwart scherm met knipperende cursor (underscore))

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mar99,

Dit zijn dusdanig specifieke problemen dat het beter is dat je je eigen topic hier over start, begin dan even met bv. je geheugen te testen met memtest86 :)

Verwijderd

hmm volgens mij ging het toch onder andere hierover in dit topic. maar je hebt gelijk ook voor het terug zoeken is een nieuw topic makkelijk.
maar nog even de oplossing. het was bij mij de geheugen die niet goed meer is. ik d8 er al aan maar ik denk nog even memtest draaien... zelfs die startte niet op.. ander geheugen erin en helemaal toppie weer :)
Pagina: 1