Dag mensen. Enige tijd geleden was er een topic ([rml][ Nikon D70] DX / AF-G lens?[/rml]) over de 28-80AF-G lens. Deze werd afgeraden. De D70 schijnt nu ook leverbaar te zijn met een 28-80 lens uit de DX reeks. Bij Nikon Europe staat deze kit inderdaad vermeld, maar niet voor Nederland. Heeft iemand informatie over of ervaring met deze lens? Ik mag er toch vanuit gaan dat de kwaliteit gelijk is aan de bekende 18-70DX? De D70 met 28-80DX lens kan ik voor €1123,-- kopen en hij is op voorraad.....!
Tja, ga je niet die groothoek missen? Ik vind zelf soms de 18mm al aan de krappe kant
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Eerlijk gezegd denk k het niet dat ik de 'breedbeeld' ga missen. Maar ik vind nauwelijks info over een 28-80DX type lens. Vandaar dat ik het eigenlijk niet helemaal vertrouw. Althans, ik ben bang dat het toch geen DX blijkt te zijn als ik eenmaal in de zaak sta.... Telefonisch wordt natuurlijk beweerd dat het wel degelijk om een DX lens gaat
Die bestaat ook niet.
De DX-en heb je alleen in de 18-70, 12-24, 10.5fish, 17-55. Verder geen.
De 28-80 is er alleen in G en D, waarvan de D niet meer gemaakt wordt.
De DX-en heb je alleen in de 18-70, 12-24, 10.5fish, 17-55. Verder geen.
De 28-80 is er alleen in G en D, waarvan de D niet meer gemaakt wordt.
OK, dank voor de reacties. Heb ondertussen na enig aandringen de filiaalleider gesproken. En inderdaad: het is geen DX lens. De man adviseerde me zelfs te wachten tot de D70 kit met 18-70DX weer leverbaar is. De fysieke en fotokwaliteit van de 18-70DX schijnt -ook volgens hem- vele malen beter te zijn. Goed en eerlijk advies, maar wel jammer dat de kit met 17-80DX nergens voorradig is. Onze vakantie begint zaterdag....
Iemand een tip waar ie nog op voorraad ligt?
Bij verschillende Mediamarkten ligt hij in de vitrine. Betekent niet dat ze ze op voorraad hebben, maar misschien kan je met wat zeuren het virtrinemodel meekrijgen (tegen korting natuurlijk
).
These are my principles. If you don't like them, I have others.
beetje fout om een groothoek lens "breedbeeld" te noemenHaJeeEs schreef op 04 juli 2004 @ 12:23:
Eerlijk gezegd denk k het niet dat ik de 'breedbeeld' ga missen. Maar ik vind nauwelijks info over een 28-80DX type lens. Vandaar dat ik het eigenlijk niet helemaal vertrouw. Althans, ik ben bang dat het toch geen DX blijkt te zijn als ik eenmaal in de zaak sta.... Telefonisch wordt natuurlijk beweerd dat het wel degelijk om een DX lens gaat
Ik ben niet echt thuis in de Nikon lenzen (heb zelf Canon), maar denk eens na over een set als deze:
- groothoek lens (bijv. 18-50 of 17-40)
- lichtsterke lens (bijv. 50 1.8 of 1.4)
- mid tot telezoom lens (bijv. 50-200, 70-200 of 70-300)
dan heb je met 3 lenzen een groot bereik....een midzoom lens (zoals de 28-80) is meer een lens die overal net tussenin valt en je het daarna erg moeilijk maakt om de set uit te breiden - of je moet 4 of meer lenzen willen sjouwen)
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 04-07-2004 21:40 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik ga morgen eens wat zaakjes afbellen. De 28-80 wordt het in elk geval niet. Dan nog maar 1 keer op vakantie met mijn Canon PowerShot G1. 'k Zou de D70 graag direct aanschaffen, maar het wordt me toch te gek om deze met een lens te kopen die niet gaat bevallen.
Dank in elk geval voor de reacties allemaal!
Dank in elk geval voor de reacties allemaal!
Voor de posters die 't weten willen: besteld bij cameranu.nl en morgenmiddag ophalen. de D70 met DX18-70 en NL menu. Tof!
Pagina: 1