[Photoshop]Gebogen stippellijn, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik wil een stippellijn maken in Photoshop maarr.....niet in een rechte lijn. Ik wil een soort effect als in die Coca Cola 360 reclame (met dat voetbal erin). Nu zijn hiervoor een paar oplossingen:
1-Ik maak een brush die bestaat uit een deel streep en een deel transparant.
*Maar nu moet ik de muis met constante snelheid bewegen
*En het werkt niet als ik "omhoog brush"
2-Ik maak een rechte lijn en die buig ik vervolgens.
*Alleen kun je die nooit precies goed buigen

Hoe doe ik dit dan wel? Of kan het simpelweg niet?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Pak de juiste software. In dit geval is dat misschien wel Illustrator. Daarin kun je heel erg veel wat in Photoshop niet kan, en als je iets hebt gemaakt in Illustrator kun je dat zonder veel problemen importeren in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
OK. Maar aangezien ik nog niet zo veel weet van Illustrator: een zetje in de goede richting mischien :) ?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

teken een kromme lijn met de pen, pencil of arc-tool, ga naar je stroke palet, vink dashed aan, stel de gewenste stippllijn in. voilà

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je die vervolgens met kopieeren en plakken in je Photoshop pleurt gaat dat niet goed en wordt het weer normale stroke. Omdat je dat ook krijgt als je in illustrator 'path > outline stroke' doet is het het handigst om in Photoshop via File > Place gewoon het illustrator bestand te plaatsen waar ie in zit. Dat werkt wel zoals het hoort.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

das waar ook, dashed strokes werken niet zo lekker.. :\
wil je in illustrator je dashed stroke omzetten naar echte blokjes dan kun je de transparancy iets omlaag zetten, 99% is al genoeg en dan via Object > flatten transparancy je echte object achterhalen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88610

een omslachtige manier zou zijn als volgt:

1. je maakt met je "lasso tool" een leuke selectie
2. je maakt een printscreen en opent een nieuw photoshop bestand en je paste hem daar.
3. je knipt die lijn uit de screenshot en je kopieert hem naar het goede bestand
4. je selecteert met je "magic wand tool" het witte vlak er nog omheen en verwijdert die
5. je hebt een gebogen stippellijn lijn :P

Niet de beste en mooiste manier maarach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
mpegernie schreef op 04 juli 2004 @ 12:52:
teken een kromme lijn met de pen, pencil of arc-tool, ga naar je stroke palet, vink dashed aan, stel de gewenste stippllijn in. voilà
_/-\o_

Ook@OzBoz, ziet er schitterend uit!

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1