[WLAN] Alles goed -> geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37

TF

bla bla

Topicstarter
Ik krijg maar geen verbinding met mijn access point van Sitecom. Ik gebruik ook een PCI kaartje van sitecom. WL-016

Met de Wireless lan utility heb ik alle gegevens juist ingevoerd. Netwerknaam etc etc.
Dan klik ik op 'verbindinden' en geeft vervolgens aan 'Netwerkkabel niet verbonden' (uiteraard is dat een windows melding.)

Heb alles al geprobeerd. Nieuwe drivers etc etc

Fact:
Windows 2000 sp3
SiteCom PCI kaart 11mbps en SiteCom Access point

Verwijderd

Heb je de SSID van allebei hetzelfde hebt staan?
In sommige plaatsen kun je ook storing hebben op een bepaald kanaal, misschien dat je die kunt wisselen?
Tevens is het natuurlijk belangrijk om de netwerksleutel goed in te vullen.

Ziet je kaartje wel het accesspoint?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:20:
Heb je de SSID van allebei hetzelfde hebt staan?
In sommige plaatsen kun je ook storing hebben op een bepaald kanaal, misschien dat je die kunt wisselen?
Tevens is het natuurlijk belangrijk om de netwerksleutel goed in te vullen.

Ziet je kaartje wel het accesspoint?
ssid heb ik correct ingevuld. Versleuteling staat op dit moment nog uit. Kanaal kan ik niet wissellen als ik kies voor een vervinding met het accesspoint.

Kaartje ziet helemaal niets....

Verwijderd

Tja,

Ik heb ook een sitecom gehad. Thuis geen verbinding maken>>>>terug naar de winkel (dixons) daar alles in laten stellen, deed het prima. Instellingen bewaard>>>>naar huis gereden>>> weer geen verbinding. Toen heb ik telefonisch contact met de winkel gehad en besloten een ander merk te halen (linksys) geen problemen er meer mee. Nu kan het zijn omdat ik achter een vliegveld woon waarbij de stoorzenders rondom het vliegveld de boosdoenders zijn. Verder had niemand een idee wat het zou kunnen zijn.

Verwijderd

Broadcast het accesspoint zijn SSID wel? Zodat andere mensen de SSID kunnen zien?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ssid is hoofdletter gevoelig, en icm ssidbroadcasting uit kan dat voor leuke problemen zorgen :P

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Icey schreef op 04 juli 2004 @ 11:38:
Ssid is hoofdletter gevoelig, en icm ssidbroadcasting uit kan dat voor leuke problemen zorgen :P
Probleem is onderwijl opgelost. Ik had het ssid al aangepast. Default was het MY Network.

Ik heb hier de naam 'sannet' aan gegeven. Nog steeds problemen. Ik heb uiteindelijk de kaart in een ander PCI slot geduwd en toen brulde ie erover.

Wel vreemd, want hij gaf geen problemen aan op kaart in het oude slot.

die ssid heeft wel geholpen want dat wist ik dus niet :-)
Pagina: 1