Ik heb op mijn server Windows Xp Professional geinstalleerd, maar heb problemen met de remote desktop. Ik heb deze in het configuratiescherm->systeem->verbindingen van buitenaf->remote desktop ingeschakeld. Ook heb ik users aangemaakt. Telkens wanneer ik inlog dan krijg ik op de client PC te zien dat er geen zwervend profiel o.i.d. beschikbaar is, en word eraf gegooid. Ik heb gekeken bij de help van XP maar snap er niet zo heel veel van. Wie kan mij dat profiel verhaal eens duidelijk uitleggen? Alvast bedankt!
Verwijderd
Probeer je in te loggen vanaf een WAN of vanaf een LAN?
Probeer in ieder geval eerst het laatste.
O sorry, ik weet het antwoord al, je bent dezelfde TS als in het topic van gisteravond:
[rml][ all] Welk OS met terminal server?*[/rml]
Probeer in ieder geval eerst het laatste.
O sorry, ik weet het antwoord al, je bent dezelfde TS als in het topic van gisteravond:
[rml][ all] Welk OS met terminal server?*[/rml]
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 11:18 ]
Yep, that's me. Ik log in vanaf het LAN. Netwerk zelf werkt prima. Het is echt alleen dat profiel gedoe.
/edit: heb net geprobeerd om me vanaf de server (waar remote desktop staat geinstalleerd) me aan te melden op een van de users, en ik krijg dan precies dezelfde melding: Er is geen zwervend profiel gevonden, U word ingelogd op basis van een lokaal profiel. Het schermpje wat erna komt verteld dan dat er ook geen lokaal profiel aanwezig is.
Wie kan mij helpen? Ik heb namelijk het idee dat het maar een kleinigheidje is.
/edit: heb net geprobeerd om me vanaf de server (waar remote desktop staat geinstalleerd) me aan te melden op een van de users, en ik krijg dan precies dezelfde melding: Er is geen zwervend profiel gevonden, U word ingelogd op basis van een lokaal profiel. Het schermpje wat erna komt verteld dan dat er ook geen lokaal profiel aanwezig is.
Wie kan mij helpen? Ik heb namelijk het idee dat het maar een kleinigheidje is.
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 11:49 ]
sta je als user wel bij de groep van "externe bureaubladgebruikers"
Een gewone user aanmaken is dus niet voldoende
Een gewone user aanmaken is dus niet voldoende
Page intentionally left blank.
Kijk eens in de MMC "Local User and Groups" module (Start->run->lusrmgr.msc) of bij alle users die in de groep van "externe bureaubladgebruikers" zitten een profielpad gedefinieerd staat (dubbelklikken op de usernaam en dan tabje profiel). Je kunt dit voor simpele remote logon leeg laten.
Knockwurst.
Nu heb ik Winxp nog eens geinstalleerd, en nu schijnt alles perfect te werken? Wat is hier aan de hand???
Ik had gehoopt dat je mijn voorlaatste suggestie nog even had geprobeerd voordat je XP opnieuw installeerde, maar wellicht was het toen al te laat 
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat de oorzaak was als je de "defecte" configuratie brutelijk vermoord hebt
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat de oorzaak was als je de "defecte" configuratie brutelijk vermoord hebt
Knockwurst.
Ja, ik was NET te laat met lezen. Was XP aan het installen en op de laptop las ik dit bericht. Maar tot nu toe blijkt het goed te werken. Als het weer eens fout loopt dan laat ik wel wat horen
. In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken en de reacties. Fijn zo'n forum, je staat er nooit alleen voor
.
Pagina: 1