[XP]Windows op C Boot op D

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Nu kwam ik er laatst achter dat Windows geinstaleerd staat op C & mijn Boot bestanden zoals ntldr & NTDETECT op D staan, als ik deze verwijder dan boot hij niet meer en moet ik via de console het weer terug zetten,

Maar wat ik eigenlijk wil is gewoon die boot zooi weer op C zetten waar het in mijn ogen thuis hoort.

Ik heb al gezocht maar ik heb weinig gevonden.
Iemand een idee / oplossing .

Verwijderd

Je hebt zeker ook nog nergens gelezen dat je even moet proberen om de actieve partitie te wijzigen?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:00:
Je hebt zeker ook nog nergens gelezen dat je even moet proberen om de actieve partitie te wijzigen?
Nee dat klopt anders had ik dat al geprobeerd.

Trouwens in Computerbeheer>schijfbeheer staat C als boot station, maar zodtra ik die files van d verwijder is het dat hij gewoon niet meer wel opbooten

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb je 't in je bios goed ingesteld? Je kunt daar ook kiezen van welke harddisk je booten wil [HDD0 of HDD1]

als je dan je installatie op je C [HDD0] hebt staan en je ntdetect en die zooi op D [HDD1] dan kun staat je bios wellicht ingesteld op booten vanaf [HDD1].

Je kunt dat veranderen door je NTDETECT en de hele zooi op je C [HDD0] te zetten en daarna je Bios bij de herstart zo in te stellen dat je boot vanaf [HDD0].

Maak wel een bootdisk en zorg dat die bootschijf NTFS ondersteunt of je staat mooi te pieren.

[ Voor 67% gewijzigd door bluppfisk op 05-07-2004 04:17 . Reden: goddelijke ingave ]