[ASUS A7V266] NO startup

Pagina: 1
Acties:

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 12:24
Sinds kort heeft mijn pc veel problemen met de opstart. Na 2 jaar probleemloos draaien starte hij opeens niet meer op. Controle led op Mobo brandt wel, dus hij krijgt spanning. Als ik echter de powerbutton hoor ik de fans opstarten en dan schakelt hij gelijk helemaal uit. Ik moet eerst de spanning van het Mobo halen, daarna kan een nieuwe poging gewaagd worden. De computerboer kreeg hem wel weer aan de praat, heft toen het bios geflasht, maar thuis wederom hetzelfde probleem. Daarna heeft de computerboer de batterij van het Mobo vervangen. Ook dit was niet de oplossing.....

Specs:
Asus A7V266 met Duron 1Ghz proc
256 MB DDR ram
40 Gig Maxtor drive
Terratec DMX 6fire sound
Chaintech Gforce-4 MX440 Video kaart
Leadtek Winfast 2000 Xp Videocapture card
Lite-on CD Brander

Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit je bak aangesloten op een geaard stopcontact? en maakt het ding nergens kortsluiting?

• FranDaMan
Hij zit niet aangesloten op een geaard stopcontact. Die heb ik niet in de woonkamer. Dit is echter nooit een probleem geweest. Waar zou hij kortsluiting kunnen maken ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wat voor voeding zit er in die machine, als je hem ergens in het huis wel op een geaard stopcontact aansluit doet hij het dan wel?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• FranDaMan
Er zit een gewone 300 watt voeding in waar alles tot nu toe probleemloos op liep.
Aansluiten op een geaard stopcontact nog niet geprobeerd. Ben als de dood dat ie niet meer opstart en dan kan ik hier geen info meer opvragen :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat het tot nu to goed gewerkt heeft zegt niets. __Iets__ is veranderd, daarom dat het niet meer werkt. En dat kan best iets zijn wat tot nu toe goed ging maar eingelijk niet hoort (ongeaard etc.). Zomaar aannemen dat iets wat altijd goed ging goed blijft is gewoon slechte troubleshooten en helpt je niet bij de oplossing komen.

Verder:
- controleer de condensatoren van dat bord
- post EXACT welke voeding je hebt, er zit een wereld van verschil tussen een goede Enlight of Antec en een brakke Sweex of Target.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1