Draytek 2900 BitTorrent probleem

Pagina: 1
Acties:

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 10:52
Halverwege een Bittorrent sessie knalt mijn spiksplinternieuwe Draytek Vigor 2900 eruit. Hij is dan alleen weer te benaderen na een reset en een restore vd systemsettings.

De bekende poorten staan open voor tweewegverkeer.

Ik gebruik de rom versie 2.5.2. die meegeleverd is in de doos. Er is inmiddels een versie (Engels) 2.5.3. maar die schijnt ook buggy te zijn.......

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Het gaat mij vooral om issues torrent/2900. En eventuele workarounds natuurlijk...... :?

Jeroen

Verwijderd

Mag ik van je weten welke poorten jij hebt opengezet voor Bittorrent?
Ik heb zelf een Vigor2600 en ik heb ook wel eens dat hij helemaal geen connecties opbouwd. Denk dat het beter gaat als de juiste poorten openstaan.

• BarnOwl
Ik heb 6881-6889 open staan als ik met torrent werk. (Deze staan op iedere torrent site vermeld-je kunt ze ook tot 6899 open zetten, maar 20 vind ik wat overdreven)

[ Voor 52% gewijzigd door BarnOwl op 04-07-2004 10:46 ]

Jeroen

Verwijderd

dat is tcp ofniet?

• BarnOwl
yep...

Jeroen

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Onlangs mijn 2200E vervangen door een 2900G. Als ik BT gebruik of eDonkey, verbreekt de verbinding na een paar minuten. De router blijft overigens gewoon bereikbaar en ik dacht dat het aan het Chello modem lag want als ik die resette had ik weer verbinding. Voor de test weer even m'n oude 2200E geplaatst en helemaal geen probleem. Toen heb ik de firmware van de 2900G gedowngrade naar 2.5.1 sindsdien geen problemen meer. Ik heb het er hier even bij gelaten en wacht wel op een volgende firmware voordat ik bij Draytek aan de bel hang.

Needless to say, mijn mening over Draytek heeft hiermee een ernstige deuk opgelopen. :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Waarschijnlijk bouw je veel te veel connecties op. Zulk een router is niet echt gemaakt om duizenden simultane connecties te verwerken.

Vaak helpt het dus om het max. aantal connecties naar beneden te schroeven :)

• BarnOwl
@Fodder:
Waar kan ik die 2.5.1. krijgen? Op de Draytek site zie ik alleen 2.5.2

@Xandrios:
Daar is het hele BitTorrent systeem op gebaseerd, ik heb nergens gelezen dat dit problemen veroorzaakt met andere routers?! Verder heb ik mijn client ingesteld op onbeperkte downloads en maximaal 4 uploads tegelijk. Aangezien torrent de maximale downloads relatief aanpast aan de uploads, lijkt dit mij niet het probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door BarnOwl op 04-07-2004 13:57 ]

Jeroen

Verwijderd

Even op de FTP server bladeren: ftp://ftp.draytek.nl/VIGOR2900/RELEASE/2.5.1/
Zulk een router is niet echt gemaakt om duizenden simultane connecties te verwerken.
Toegegeven het is een SOHO router maar ik denk toch aan een fout in de firmware. Anders zou m'n 2200E er ook last van moeten hebben, toch? Verder ook geen probleem met firmware 2.5.1 Duizenden connecties lijkt mij ook wat overdereven meer dan honderd worden het er nooit.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 14:04 ]

Pagina: 1