Toon posts:

Powershot a75 flash/flits probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een probleem met de a75 van mijn broertje...

Als de stand op automatisch staat dan maakt de camera in een donkere ruimte met flits een foto, als je vervolgens de foto bekijkt is hij bijna helemaal donker (flits staat aan en op auto!), op sommige standen zoals P, AV en TV, Portret doet de camera dit ook...als de camera op M staat dan werkt de flits prima..
De camera en flits hebben prima gewerkt toen hij een week geleden gekocht was maar nu op eens niet meer...

De camera flits dus wel maar de foto wordt vervolgens erg donker! Ik heb de camera al terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar dit mocht niet baten!

iemand dit probleem ookgehad of van gehoord? hoopd at er iemand is die kan helpen!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op mijn camera, Minolta Dimage G400, kun je instellen wat de traagste shutterspeed is voor een foto met en zonder flits, om bewegingen te voorkomen ten nadele van een onderbelichte foto. Misschien dat de A75 dat ook heeft?

Als je naar de parameters kijkt, en vergelijkt met manual mode, wat is er dan anders? kleiner diafragma, lagere iso waarde of kortere sluitertijd?

Alors.

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:36

Type-R

One Minute Shakin

Als ik zo het verhaaltje lees denk ik dat je camera op 2 stops onderbelichting hebt staan.

(dat is dus de bovenste optie onder het knopje "FUNC")

Zet die schaalverdeling weer in het midden.
Ook omdat je zegt dat in M mode wel normale foto's uitkomen want Manueel heb je die functie niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties...maar dat is het niet...
de bijregeling van het licht staat keurig in het midden...
echt een vreemd probleem, ik zag op een amerikaans forum ook dat iemand het had maar helaas werd er geen oplossing voor gepost...

hoop dat er nog iemand is die dit eens heeft gehad ofzo...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

Ik heb het eens voorbijzien komen en toen was het dat de synchro niet gelijk liep, en die cam moest terug naar canon :/ wsch. software oplossing

Maw, de sluiter en de flits lopen niet gelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door BaRF op 04-07-2004 11:52 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you