[JVC DVD] Speler stopt met spelen na ± 2 uur

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Mijn ouders hebben sinds 1 jaar een JVC XV-S300 DVD speler. De eerste 9 maanden heeft ie heel prima gewerkt, maar de laatste 3 maanden is het echt huilen met de pet op. Telkens als je een film wilt afspelen, geeft de speler soms na ±2 uur (The last samurai), maar soms al meteen (Disney Peter Pan) paars/groen/blauw schuin gestreept beeld. :|
Het rare is, dat als je de mode op de TV wisselt (Breedbeeld, volbeeld, 4:3, etc....), het beeld wel heel even (heel even is dan 5 seconden of zo) goed is. TV uitzendingen zijn prima, dus aan de TV kan het niet liggen.
De DVD speler zelf is al een keer terug geweest naar JVC voor reparatie en daar is ie gerepareerd en zeiden ze dat ie het weer moest doen. :X
Sinds de reparatie is er echter geen verbetering opgetreden, dus vroeg ik me af of jullie weten waar het aan kan liggen.

Zou het een kabeltje kunnen zijn wat heet 8)7 wordt, oververhitte DVD (speler) o.i.d?? :?
Is er iemand die dit probleem bekent in de oren klinkt? Over het probleem zelf heb ik niet veel kunnen vinden, maar wel dat mensen OF heel tevreden over het apparaat zijn, OF totaal niet.
Check deze link daarvoor
http://www.kieskeurig.nl/...B47F0C1256B9F00537068.htm

Alvast bedankt voor de hulp

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Direct terug brengen naar de winkel en ruilen voor een goede DVD speler. Je moet wel iets over hebben voor kwaliteit.

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Is het geen kwaliteit dan?
Volgens mij is het een prima ding en ook niet duur. Hij heeft tenminste goed gewerkt, dus neem ik aan dat ie het wel langer goed zal moeten doen.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik denk dat je eerder het probleem moet zoeken bij de TV en niet de dvd-speler.
Aangezien je aangeeft dat als je op de tv wisselt van weergave modus dat het dan even goed is.

Als het aan de dvd-speler zou liggen dan zou het in het geheel niet verbeteren als je wat wijzigt op de tv.

Om het zeker te weten zou e de dvd-speler even kunnen aansluiten op een andere tv en kijken of het daar wel of niet gebeurt.

Verwijderd

Welk kabel gebruik je? Scart? Composiet? S-VHS? Probeer de DVD speler is aan te sluiten met een ander soort kabel.

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
@Red: De DVD speler is aangesloten met een scart kabel. Die kabel werkt op de video gewoon goed, maar het is inderdaad slim om het een andere kabel te proberen.

@Bit-Foot: Ik denk niet dat het aan de TV ligt. Zoals ik al had aangegeven in mijn topic start werken de zenders (NL1...3, Veronica, Discovery etc...) werl gewoon goed. Het meenemen van de DVD speler naar mij thuis had ik ook al overwogen. Check ik maandag even en laat dan wel weten wat daar uit gekomen is.

Pagina: 1