Toon posts:

[all] Welk OS met terminal server?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben (nog steeds) bezig met mijn stand alone MP3 speler. De speler moet via het netwerk vanaf mijn laptop bestuurbaar zijn, de stand alone speler krijgt geen monitor of invoer apparatuur aangesloten. Op de speler wil ik graag een OS + BPM studio installeren. Nu weet ik eigelijk niet welke OS ik het beste kan gebruiken. Er moet in elk geval iets van een terminal server inzitten. Win2k heb ik al geprobeerd. Werkte perfect maar kon helaas niet meer dan 256 kleuren aan, terwijl BPM studio wel wat meer vereist. Ik heb geen zin om extra programma's (zoals Citrix MetaFrame o.i.d.) te installeren. Dit omdat ik er gewoon niet genoeg verstand van heb. Ook moet het OS een slipstream procedure (service pack's inbakken op installatie cd) ondersteunen, zodat ik met 1 installatie cd in 1 keer klaar ben. Het liefste een windows versie die zo eenvoudig mogelijk is, waar niet al te veel applicatie's e.d. inzitten. Mijn systeem waarop ik het wil gaan draaien heeft de volgende spec's:

Moederbord: Via Epia + 1000 MHz CPU
Geheugen: 512 DDR266 geheugen, maar is zo uit te breiden naar max. 1 Gb
Harddisks: 3 schijven van 250 gig (Beetje overkill maar ja ;)).

Iemand een leuk ideetje?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Gewoon Windows 2003 gebruiken. Die 256 kleueren zijn voor zover ik weet absoluut niet meer van toepassing in Rdp 5.2 (Citrix krijgt dan ook minder en minder voordelen t.o.v. TS).

Edit: Je kan ook gewoon winXP gebruiken. Deze bevat een volwaardige (5.2) "single license" TS.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Grizzlybeer! Kan ik ook XP home edition gebruiken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

OmeJohn - kijk zelf even op de product pagina van WindowsXP ofdat Remote Desktop ondersteund wordt voor WindowsXP Home :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gekeken, het word windows XP pro. Bedankt voor alle reacties!