[Form]onder een form komt een break

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb nu een form gemaakt waarbij de submit een plaatje is. Gelijk onder de plaatje moet dan iets anders komen.

Wat is nu het probleem? Dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.yilkee.com/pictures/form.jpg

Er zit een lelijke space onder de submit plaatje die ik weg wil hebben. Iemand enig idee hoe dat kan? Dit ziet er natuurlijk niet uit.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

CSS en margin

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe heb je je code?

Margin of padding (geen idee welke :+) veranderen via CSS? Kijk anders ff op www.w3.org/tr/css2

edit:
:w Cheatah

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 04-07-2004 00:39 ]

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
met css een "display: inline;" al geprobeert?

:D/-<

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04
Heeft er verder niet veel mee te maken, maar waarom gebruik je een form in dit geval? Je kan toch ook een onclick actie uitvoeren op dat plaatje, en evt variabelen als $_GET variabelen meesturen? Vind ik netter persoonlijk. Maar in feite maakt het natuurlijk niks uit.

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 04 juli 2004 @ 10:27:
Heeft er verder niet veel mee te maken, maar waarom gebruik je een form in dit geval? Je kan toch ook een onclick actie uitvoeren op dat plaatje, en evt variabelen als $_GET variabelen meesturen? Vind ik netter persoonlijk. Maar in feite maakt het natuurlijk niks uit.
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom iemand een POST request zou willen doen vanuit een formulier dat geen extra ruimte reserveert. Een onclick actie op een plaatje? Dan ga je bijvoorbeeld javascript gebruiken waarmee je mensen uitsluit omdat je niet eens een stukje lege ruimte weg weet te werken. Bovendien zou een simpele link (<a href=...) ook prima werken als het om een GET request gaat.
Max v W schreef op 04 juli 2004 @ 10:25:
met css een "display: inline;" al geprobeert?
Dat lost het probleem ook op, maar dat heeft allerlei bijwerkingen. Het is trouwens ook zo dat deze oplossing er impliciet voor zorgt dat de margin-top en margin-bottom genegeerd worden. Feitelijk kun je dus het best alleen de margin veranderen, omdat dat het enige is waar de topicstarter op uit is. Je voegt toch al een CSS property toe, waarom niet meteen de juiste?

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Dit is een bekend probleem waar ik ook menigmaal tegenaan gelopen ben. Temeer omdat safari en mozilla geen break geven (dwz 1 break minder) is het een irritant probleem als je je layout strikt zelf in de hand wilt hebben. Ik gebruik de volgende lelijke, maar doeltreffende oplossing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div style="display: none;">
  <form name="formname">
</div>

// dan hier de form elementen
<input type="text" name="textinput" value="">
// (etc)

<div style="display:none;">
  </form>
</div>

Op deze manier worden de breaks die na de form worden gezet niet getoond en heb je de layout dus meer in de hand...

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb het probleem op kunnen lossen. Thanks.
Zelf heb ik, zoals Osiris zei, gebruik gemaakt van margin.

code:
1
form {margin:0px}

De break is weg en het ziet er goed uit op windows/IE, Mac/Safari en Mac/Camino

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Zo een achterlijke oplossing posten als erboven al wordt uitgelegd dat het heel eenvoudig met een enkele CSS property kan? :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 10:52 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

display:inline is ook fout, vertelde een wijze tweaker mij ooit. Aangezien veel van de formelementen en andere dingen die je kunt gebruiken in een form blocks zijn. En mag officieel niet in elkaar.

margin:0 is dan de enige juiste en ook de simpelste oplossing :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 10:52:
[...]

Zo een achterlijke oplossing posten als erboven al wordt uitgelegd dat het heel eenvoudig met een enkele CSS property kan? :)
't is niet eens een oplossing, want het is geen correct html

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 10:52:
[...]

Hehe, tja, een beetje gelijk heb je wel... Maar de oplossing zelf stond niet in de post van Osiris hoor, alleen een MOGELIJKE oplossing. Dus wat dat betreft was het toch echt een prima aanvulling ;) En dat het lelijk was stond ook al in mijn post dus wat dat betreft is jouw reactie overbodig.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Het is niet alleen lelijk, het is ook hardstikke fout gewoon.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1