Toon posts:

VirtualDub Mpeg2 naar Avi Conversie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere wijze heb ik juist een leuke nieuwe film gekregen ;) , deze is in MPEG formaat, om makkelijk op andere apparaten af te spelen zou ik deze naar AVI (divx, of Xvid) willen omzetten. Heb al met Virtualdub willen omzetten, maar dat lukt niet

Gspot geeft deze codecs

Video (S) --> Elecard MPEG2 Demultiplexer --> Ligos MPEG Video Decoder --> Overlay Mixer2 --> (R)

Audio (S) --> Elecard MPEG2 Demultiplexer --> Ligos MPEG Audio Decoder --> Morgan Stream Switcher --> (R)

Wie kan mij helpen

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

virtualdub

Sorry, mislezen, waarom lukt het niet?
Speelt het wel af in Media player?

heb je wel de juiste codecs geinstalleerd?

[ Voor 61% gewijzigd door Emmeau op 04-07-2004 00:43 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd, afspelen lukt. Maar zou het graag omzetten naar Divx of Xvid, maar Virtualdub geeft een foutmelding (No Video Frames in MPEG File). Dus daar schiet ik niets mee op

Zal even rusten en na een nachtrust verder zoeken O-)

Verwijderd

Neem VirtualDub (Mpeg Mod) , daar kan je de mpeg file zo mee openen en weer hercoderen met Xvid tot een Xvid Avi bestand :*)

VirtualDub Mpeg-2 link : http://fcchandler.home.co...able/VirtualDub-MPEG2.zip

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 00:51 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik gebruik zelf EO Video, ook erg handig om spul als wmv en realplayer formaat om te zetten naar een redelijk goede kwaliteit.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Virtualdub heeft geen ondersteuning voor mpeg2, als je een beetje bekend bent met virtualdub kan je de kloon "nandub" eens proberen, die ondersteunt dat wel, in is verder in veel opties het zelfde. of virtualdubmod, zoals hierboven al wordt verteld.... redelijke dubbelpost:-(

[ Voor 20% gewijzigd door Luxx op 04-07-2004 01:13 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mijn oude bomma altijd zegt, beter nekeer teveel, als nekeer te weinig

Ziet er inderdaad goed uit, allemaal bedankt. Ik ben weer een blij kindje :)

Verwijderd

[search=mpg omzetten avi]
[google=convert mpg to avi]
[google=virtualdub mpeg2]
If your source is MPEG2(SVCD or DVD MPG files) or VOB you must use the Virtualdub-MPEG2.
[...]
I can't open MPG or VOB(SVCD or DVD) files. Be sure to use Virtualdub-MPEG2 cause newer versions of Virtualdub do not support ASF.
Misschien wel zo duidelijk als je voortaan vermeld welke VirtualDub je gebruikt en eerst de naslagwerken raadpleegt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 10:11 ]

Pagina: 1