Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer/voeding-kabels bundelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Om alle stroom-, usb-, netwerkkabels ed netjes weg te werken ben ik een avondje aan het organiseren geweest met een nette computer hoek als gevolg.
Maar ik vraag me af of dit zo kan, er komt toch wel wat warmte van al die draden af. Dus is het eigenlijk wel verstanding om alles met tie-wraps samen te binden tot één dikke bos?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/DCP_2552.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/DCP_2553.jpg

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, als er warmte van je draadjes afkomt doe je volgens mij al iets fout. Da's hier namelijk nergens het geval.

edit:

btw, die dingen heten tie-wraps

Oh, en ik zou je ethernet los doen, stroom stoort daar namelijk op.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 03-07-2004 23:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Kan makkelijk.
Als je soms sommige server hokken ziet...

Waarom heb je er overigens geen mooi gootje omheen gemod?

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
CyBeR schreef op 03 juli 2004 @ 23:34:
Ehm, als er warmte van je draadjes afkomt doe je volgens mij al iets fout. Da's hier namelijk nergens het geval.

edit:

btw, die dingen heten tie-wraps

Oh, en ik zou je ethernet los doen, stroom stoort daar namelijk op.
Warmte is een groot woord, maar je krijgt op ten duur wel van die warmte trepen over je behang.

En er een gootje / koofje overheen te maken is idd een prima idd.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Warmte uit je bedrading ??

Om dat te doen moet je er flink wat stroom doorheen jagen, als je met he gemiddelde PC 600W verbruikt is dat HEEL veel, en daar wordt je bedrading echt niet warm van.

Dus tenzij jede bekebeling naar je straalkachel ook in die kabelboom hebt zitten komt die warmte toch echt ergens anders vandaan.

Repareren doe je zo.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34
offtopic:
Heb je daar nou een koelkast onder je bureau staan? :)

Verwijderd

Heb je geen last van ruis op je monitor of je boxen. Dat is vaak ook een probleen als je je draden gaat bundelen..

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Oeh, handig gedaan met je router e.d.

En een koelkast :D... ook misschien leuk.. altijd een biertje koud staan naast je PC :p

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

X-G schreef op 04 juli 2004 @ 02:05:
Oeh, handig gedaan met je router e.d.

En een koelkast :D... ook misschien leuk.. altijd een biertje koud staan naast je PC :p
Lal, ja als je echt een die hard pc freak bent dan wil je niet het hele eind lopen naar de koelkast. Zit je zelf op een wc ofzo ? :) ( dan hoef je daar ook al niet meer naartoe te lopen )

Maar ff ontopic, dit moet wel goed gaan, alleen een kabelgoot is idd wel mooier :)

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Deze pc staat bij ons in de keuken, omdat ik niet alleen op de zolder wil zitten.
En met die warmte van de kabels bedoel ik geen hitte ofzo, en ook niet dat ze warm aanvoelen. Maar als je na een maandje of twee weer eens ergens bij moet zitten er wel weer zwarte vegen achter de kabelbundels op het behand.
Enik wil eigenlijk ook wel weten hoe jullie al die draden netjes weg werken misschien zijn er nettere manieren.

Verwijderd

Die zwarte strepen lijken me eerder stof.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Maakt het zoveel uit dan, of je de kabels log neer ligt (liggen ze soms iets op elkaar, soms met 1 cm er tussen) of dat je ze vastmaakt? Dus met UTP kabels en stroom... luidsprekerkabels en stroom kabels e.d :o

Verwijderd

Je moet dat maar gewoon proberen, dat het storing kan opleveren wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.

Als het goed gaat gaat het goed, zo simpel is het.

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Die zwarte strepen, dat is gewoon opstijgend stof die door de condenser-warmte van die frigo wordt meegezogen. Dat is hier thuis ook het geval. Je kabels worden dus absoluut niet warm :)

[ Voor 10% gewijzigd door CopperCAT op 04-07-2004 11:23 ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03
Ziet er goed uit toch?
Zolang je de boel maar niet gaat verplaatsen dan is er niets aan de hand. Wat ook wel handig is is dat dubbelzijdige klitterband (wel wat duurder dan tie-raps uiteraard). En op het bureau de kabels in een gootje plaatsen?

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
mjdejong schreef op 03 juli 2004 @ 23:32:
Om alle stroom-, usb-, netwerkkabels ed netjes weg te werken ben ik een avondje aan het organiseren geweest met een nette computer hoek als gevolg.
Maar ik vraag me af of dit zo kan, er komt toch wel wat warmte van al die draden af. Dus is het eigenlijk wel verstanding om alles met tie-wraps samen te binden tot één dikke bos?

[afbeelding]
[afbeelding]
As je nou die bekabeling door je koelkast heenglegt wordt et ook niet warm ;) 8)7

Nah en voor as je t echt wilt weten, bedrading mag wel een beetje warm worden alleen uuh as je der UTP ook tussendoor hebt verzwakken die voedingskabels wel je signaal als ik het goed heb, maarjah ik zag dat je je Modem voor je ADSL onder je bureau hebt, dus uuh der zullen wel geen meters moeten worden afgelegt naar jou PC :) dus in dat opzicht valt het wel mee en kun je het wat mij betreft zo laten :Y)

Verwijderd

ID-College schreef op 04 juli 2004 @ 01:40:
offtopic:
Heb je daar nou een koelkast onder je bureau staan? :)
met 'bier' d'r in!?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Tja, of het verstandig is ... "Ondervinding is de beste Leermeester" is denk ik logischerwijs de lijfspreuk van Tweakers.net.
Ik denk dat we graag deelgenoot worden van je ervaringen ...
En minimaliseren van kabels (?): Young men, ga draadloos !
En ik hoef toch niet een Tweaker te wijzen op interferentie ?!

Maar, compliment, netjes gebundeld. En logisch dat je je afvraagt of dat verstandig was.
Maar zelf had ik de volgorde omgekeerd (eerst de vraag "hoe", en dan pas de uitvoering), en had ik een aantal kabelgootjes aangelegd (dan was de te verwachten interferentie wellicht ook minder geweest - als die al bestaat natuurlijk).
Maar desalniettemin, mooie werkplek !

[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 05-07-2004 03:28 ]

eagle

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

M14

Als er 63A door 12 kabel loopt, dan heb je idd kans dat ie warm wordt 8)7.

Maar aangezien dat dat niet bij jou het geval is lijkt het me sterk dat de kabels warm worden.

Het ziet er zo wel netjes uit, maar als je iets moet veranderen (en dat is hier nog wel eens het geval), dan is dat zo kut, want je moet alles weer los knippen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Voor kabels buiten de computer gebruik ik gewone kabelgoten en elestiekjes voor het laatste stukje de pc in. Voor kabels binnen in de PC gebruik ik mooie UV-reactieve cablesleeves met heatshrinks. Wordt erg netjes en geeft licht als je een blacklightje in je pc hebt en bevordert de airflow in je kast. Makkelijk aan te brengen is het niet altijd. Die dingen zetten 50% uit maar soms moet de plug er af halen en dat is kut werk. Met de heatshrinks de uiteinden vast zetten en je hebt mooie gekleurde aders in je PC. By the Way ik heb ook alle pluggen UV-reactief gespoten voor extra effect.

Verwijderd

zoals gezegd, als er warmte vanaf komt is het niet goed :P

Voor de rest.. ik heb in het verleden ook wel eens kabels met tie wraps vastgezet en er eigenlijk altijd wel spijt van gekregen. Zodra je ook maar iets wilt veranderen, kun je weer al die tie wraps los gaan maken.

Dan werkt een kabelgoot veel beter, of (nog beter) klitteband..
Pagina: 1