Toon posts:

Kan deze 8rda+ geRMAd worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een 8rda+ met de ultra 400 chipset (rev2.x). Ik heb als test recentelijk een 2600+ erop laten lopen, maar nu ben ik vandaag eens aan de slag gegaan met m'n 2100+, aangezien die 2600+ niet is om overgeklokt te worden. Echter, ik was al gauw uitgespeeld, aangezien het systeem niet wil booten met een vcore vanaf 1.875V. Niets helpt en deze processor heeft al meermalen bewezen hoger makkelijk aan te kunnen......
Ik ben na m'n frustratie enigszins onder controle gebracht te hebben maar eens gaan kijken wat er zoal te lezen is over dit bordje (en dat is veel). Gelukkig kwam ik al in de startpost van het gelijknamige topic al tegen dat bordjes die gelijk op FF springen defect zijn en geRMAd moeten worden. Het blijkt bij mijn bordje idd het geval, maar pas bij 1.875V of hoger. Kan mijn bordje nog geRMAd worden, want hiervoor heb ik het natuurlijk niet gekocht?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31

Thandor

SilverStreak

EPoX is er juist om overgeclockt te worden dacht ik altijd :?
Zelf heb ik ook een EPoX welke makkelijk op 2,2V wil, alleen m'n CPU niet echt, die draait op 2,1V wel goed :).

Dus naar mijn mening is dit een RMA, indien (zoals je al zei) het niet aan de CPU ligt.

Is verder de voeding wel krachtig genoeg :?. Welke PSU heb je en wat zijn de voltages :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik vraag me af of je wel de garantie hebt dat het bord op 1.875v wil werken. Ik denk het eigenlijk niet, omdat het niet standaardsettings zijn voor je processor enzo.
Ookal zou het aan het moederbord liggen, voor zulke dingen kun je niet RMAen. Overclocken is nu eenmaal op eigen risico.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

RMA!?

Af en toe zou je bijna misselijk worden van bepaalde egoistische mensen die al hun eigen fouten of typische gevallen van JAMMER willen afschuiven op het MKB. En dan vervolgens gaan klagen als de prijzen weer eens stijgen...

Staat er ook maar ergens in de documentatie aangegeven dat het bordje een bepaalde overclock, if any, garandeert? Persoonlijk denk ik van niet, en dus de volgende conclusie: Het bordje werkt volledig volgens de richtlijnen, en een RMA is dus zeker NIET op zijn plaats!

Verwijderd

Topicstarter
Is verder de voeding wel krachtig genoeg :?. Welke PSU heb je en wat zijn de voltages :?
Het is een AOpen 300W, maar de lijnen zijn in orde, de 12V beweegt zich tussen de 11.7-11.8 en de 5V tussen de 4.81-4.85V. Ik heb alleen een dvd-speler eraan hangen, een radeon 8500LE en een WD 80GB harddisk, verder niets (alleen wat fans). Ik kan nog eens een Thermaltake 480W Truepower eraan hangen, maar mijn verwachting is dat het niet zal helpen.

@LiefBeertje
Ik twijfel dus ik heb besloten eens te gaan peilen wat men ervan vindt. Ik heb dit bordje samen met de 2600+ laatst van iemand overgenomen en de 2600+ lijkt ook al standaard wat te mankeren, maar dat staat ergens anders hier op GoT. De laatste tijd is er zoveel misgegaan bij dingen die ik tweedehands gekocht heb en ik heb het na deze frustratie eigenlijk wel gehad. Het is blijkbaar erg moeilijk voor veel mensen.......

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 23:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 23:23:
RMA!?

Af en toe zou je bijna misselijk worden van bepaalde egoistische mensen die al hun eigen fouten of typische gevallen van JAMMER willen afschuiven op het MKB. En dan vervolgens gaan klagen als de prijzen weer eens stijgen...

Staat er ook maar ergens in de documentatie aangegeven dat het bordje een bepaalde overclock, if any, garandeert? Persoonlijk denk ik van niet, en dus de volgende conclusie: Het bordje werkt volledig volgens de richtlijnen, en een RMA is dus zeker NIET op zijn plaats!
Zo relax joh..

Die plank kan gewoon RMA. Als hij niet bepaalde voltages wil draaien dan kun je hem in principe RMAen. Maar vaak als je een nieuwe krijgt heb je hetzelfde probleem :P

Daarnaast gaan die planken soms spontaan dood als je ze overklokt. En ja, dan mag je hem RMAen. Het is iets anders als je hem voltmod. Dan vervalt de garantie. Het zou toch van de zotten zijn als Epox en Abit planken maken met tig OC opties, maar dat je het dan niet mag gebruiken |:( De winkel kan dat misschien zeggen, maar dan RMA je hem gewoon bij Epox zelf. En dan krijg je dus gewoon een nieuwe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed nieuws voor het slapen gaan; ik stuur morgen naar Epox een mailtje :O :z :Z

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 04:04
Hee, dat is de OCP kicking in.
Zoek maar eens op overcurrent protectie.

En nee, dit is geen RMA.
duh!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Rev 2.x gaan nooit hoger dan 1.85v niets aan te doen ;) dus geen rma....
Elk rev 2.x bord heeft dat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 00:12:
[...]

Zo relax joh..

Die plank kan gewoon RMA. Als hij niet bepaalde voltages wil draaien dan kun je hem in principe RMAen. Maar vaak als je een nieuwe krijgt heb je hetzelfde probleem :P

Daarnaast gaan die planken soms spontaan dood als je ze overklokt. En ja, dan mag je hem RMAen. Het is iets anders als je hem voltmod. Dan vervalt de garantie. Het zou toch van de zotten zijn als Epox en Abit planken maken met tig OC opties, maar dat je het dan niet mag gebruiken |:( De winkel kan dat misschien zeggen, maar dan RMA je hem gewoon bij Epox zelf. En dan krijg je dus gewoon een nieuwe ;)
Dus niet, rechtstreeks naar EPoX RMA door een eindgebruiker kan niet.
Een nieuwe krijgen al helemaal niet, je leverd een gebruikt bord in en als dat bord niet meer te repareren is zal er een ruil mobo komen.
Probeer eens met een andere CPU of het voltage ook voor FF zorgt.
FF is niet per definitie een dood mobo, integendeel, dit is meestal een foute bios.
Probeer het ook eens met een andere bios versie. Een die ook door anderen gebruikt wordt met een hoog voltage.
Temps???? van het voltage gedeelte??? extra cooling daar??
Je vraagt extra en zal dus ook extra moeten koelen.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 01:51:
[...]
Probeer het ook eens met een andere bios versie. Een die ook door anderen gebruikt wordt met een hoog voltage.
Laat mij maar eens een bios zien waarmee ik meer dan 1.850v vanuit de bios in kan stellen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ben weer wakker :O . Ik zie dat er weer een aantal replies bijgekomen zijn waar ik wat aan heb, ook al pakken ze ongunstig voor me uit :/ .

Ik zou niet weten waarom de OCP protection moet inspringen. Hij wil gewoon niet opstarten bij 1.875V, het maakt niet uit op welke snelheid de proc ingesteld is.

De temp van de processor komt bij 11x200 niet boven de 40 graden uit (prime95) en de northbridge koeler voelt koud aan. Ik gebruik nu de laatst verschenen bios (23/8/2003), gedownload van epox.de. Bij de originele bios had ik dit probleem ook.

Daarnaast heb ik bij andere bordjes nog nooit problemen gehad met dit voltage (standaard is 1.65V en volgens de bios heb je de mogelijkheid om 2.2V toe te dienen als ik met niet vergis). Zo'n hoog voltage is dit niet. Het lijkt me sterk dat ik nu al heatsinkjes op de mosfets moet gaan bevestigen. De koeling van de kast is in orde en op dit moment is de kast zelfs open. Kabels zijn netjes weggewerkt.

De bewering van The Doctor is een behoorlijke en zou niet zo mooi zijn. Kan iemand deze kort maar krachtige stelling ontkrachten?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 10:33:
Ik zou niet weten waarom de OCP protection moet inspringen. Hij wil gewoon niet opstarten bij 1.875V, het maakt niet uit op welke snelheid de proc ingesteld is.

De bewering van The Doctor is een behoorlijke en zou niet zo mooi zijn. Kan iemand deze kort maar krachtige stelling ontkrachten?
Nee dat kan niemand want het is gewoon niet mogelijk om meer vcore te krijgen op een rev 2.x en er is ook nog geen mod gevonden om de OCP uit te schakelen (zoals dat op eerdere rev's wel mogelijk was).

http://www.xtremesystems....3222&highlight=8RDA+vcore
http://www.xtremesystems....7095&highlight=8RDA+vcore

[ Voor 5% gewijzigd door Tjaps op 04-07-2004 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, het lijkt erop dat het hier eindigt, het bordje is dus gewoon zo :|. Nou ja, valt niet meer te RMA-en natuurlijk. Ik heb niet gevraagd naar bijzonderheden bij het bordje toen ik 't overnam en deze heeft ie ook niet vermeld. Hij had het bordje nieuw overgenomen van iemand anders maar nooit ingebouwd. Bordje zag er ook als nieuw uit, dus wellicht heeft ie nooit geweten van de vcore.......

Als ik hoger wil met een processor ziet het er dus naar uit dat ik een processor moet kopen die standaard al minder voltage nodig heeft voor meer MHz-en (Barton of nog beter, een mobile) of ik moet gewoon een duurdere processor kopen.....

iig bedankt voor jullie reacties.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

The Doctor schreef op 04 juli 2004 @ 01:03:
Rev 2.x gaan nooit hoger dan 1.85v niets aan te doen ;) dus geen rma....
Elk rev 2.x bord heeft dat.
Dan ben ik zeker de enige op de hele aardkloot die gewoon 2.2V kan draaien ;)
TS: plaats eens een fan bij de mosfeds en CPU voltage regulator en zie hoe hoog je dan ken komen
Het is pure hitte meestal bij die EPoX mobo's...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/2.2.JPG
Ik heb zoveel in werkelijkheid niet nodig hoor voor 2.4G :) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy-J op 04-07-2004 12:21 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Mijn rev2.0 kan ook maar 1,85 als max :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 12:05 . Reden: smilie goed doen ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 04 juli 2004 @ 12:04:
[...]

Dan ben ik zeker de enige op de hele aardkloot die gewoon 2.2V kan draaien ;)
TS: plaats eens een fan bij de mosfeds en CPU voltage regulator en zie hoe hoog je dan ken komen
Het is pure hitte meestal bij die EPoX mobo's...
Dan heb je geen 8RDA+ of geen rev 2.X (van de 8RDA+ natuurlijk).

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een RDAE rev2.1,das een wat uitgekleede versie van de DRA+ zeg maar :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 04 juli 2004 @ 12:19:
Ik heb een RDAE rev2.1,das een wat uitgekleede versie van de DRA+ zeg maar :)
Mja die gebruikt dan schijnbaar een andere manier om de proc zijn spanning te leveren. :)

Verwijderd

Topicstarter
stelling staat nog altijd overeind :+ ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 12:43 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het idee achter dit topic staat me niet echt aan eigenlijk. Een bord RMA'en alleen omdat je een bepaald voltage niet haalt, is toch best een beetje fout bezig zijn. Bij het overclocken moet je met elk onderdeel dat je gebruikt gewoon een dosis geluk hebben qua hoever je komt in volts en megaherzen, er zijn nooit garanties.

Denk dus ff na voordat je gelijk aan RMA denkt, misschien ligt het wel gewoon aan een 'vaste' beperking van je hardware (moederbord in dit geval) en heb je gewoon pech, eigen schuld dikke bult. Dat risico zit er altijd in bij overclocken, en is 1 van de minder positieve kanten ervan omdat het geld kost om hardware te zoeken, die wel verder wil.

Hopelijk is nu dan ook duidelijk, waarom ik dit topic sluit :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.