Help mijn cd'tjes schimmelen!

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een paar cd'tjes van het merk That's Write en die zijn aan het schimmelen!

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~rjjkolk/schimmel2.jpg

Hoe komt dit?
Wat kan ik er tegen doen?

Pak je rust!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
is normaal gewoon geen thats write meer gebruiken

• Den the Man
  • Niet online
Hoe komt dat dan?

Pak je rust!

Verwijderd

Lijkt wel of de toplaag loslaat, :?
en als het schimmel is komt het dat ze te vochtig liggen :9~
Kan niet anders, maar ik denk dat het geen schimmel is
Gewoon andere cd's kopen :+

Verwijderd

Koop phillips, die dingen zijn goed.... en gaan meer dan een half jaar mee :)

• The Source
  • Laatst online: 08-05 13:15
hehehe... lachen.... sorry maar jij zit met het probleem.

Volgens mij maakt het niet uit welk merk je gebruikt. Het is de plaats waar je ze opslaat. Dus gewoon in een doosje op een droge (kamertemperatuur) bewaren. Waarschijnlijk liggen ze in een vochtige omgeving.

Probeer de data op deze beschimmelde CD naar je HD te copieen en dan vlug een nieuwe branden.

Hebben meer CD's dit?

• Den the Man
  • Niet online
Ben ik nu ook mee bezig. Gelukkig heb ik er maar 1 pakje (10 cd's)gekocht. waarvan ik er nu nog 3 cd's inbezit heb.

p.s. het zijn alleen die That's Write cd's

Pak je rust!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Ik heb 't zelfs een keer met Mitsui's gehad.
't was al wel een tijdje terug, want 't waren nog de goude mitsui's. (voor eind '98 dus).
Ik had ze een paar weken in de auto laten liggen (toen een Citroen Visa => 's ochtends condens op en in de auto :)) en toen leek het of er ook vocht tussen de goude laag en de plastic bodem kwam te zitten. Zag er ook ongeveer zo uit. (alleen groener, dus ik vraag me af of 't wel "Goud" is >:))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Den the Man
  • Niet online
Goud roest toch niet?

Pak je rust!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Sommige van mijn that write gaan al 1 1/2 jaar mee

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

ik heb hier nog 50 liggen van platinum ofzo. Heb ze al een jaar. Zijn nog goed.

• Den the Man
  • Niet online
Ik had Siver version cd's

Pak je rust!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49
Gewoon blance cd's nemen, 2 voordelen:

Kosten nog minder
Hebben geen toplaag :)

Flickr | Lego collectie

• Den the Man
  • Niet online
Ik zal eens op de zwartemarkt kijken (5 min. fietsen) voor dat soort cd's.

Ze hebben daar trouwens een extra ruimte er bij gebouwd waar allemaal van die cd-verkopers staan die allemaal tegen elkaar op staan te concureren >:)

Pak je rust!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb toevallig een tijdje geleden een volledige test gedaan met verschillende merken om er achter te komen welke het beste zijn en dan praat ik over levensduur, stabiliteit, krasvastheid en dat soort zaken

uitkomst van mij is gewoon philips
gebruik gewoon goedkope shit voor dingen die je maar een paar keer gebruikt. zoals divx films en zo. gebruik philips silver premium (multipurpose) voor audio en progs die je lang wil goed houden.

heb hier nog diverse ouwe spellen op philips staan en werken allemaal perfect. heb die "schimmel" ook gehad met arita cd's
leg maar eens een arita en een philips en een nashua cd in de zo'n voor een paar dagen.

nashua cd lijkt wel faxpapier in het vuur
arita cd's zijn een ramp om in de auto te bewaren net zoals nashua's die worden snachts vochtig en dan gaan ze op te duur scheuren aan de zijkant. houdt ze maar eens onder de microscoop.

coclusie
lange duurzame opslagmedia nodig met een hooge krasvastheid = philips
middelmatige cd's nodig voor goedkope opslag
divx en zo gewoon witmerk

ps cd's verschillen niet zo heel veel in prijs of dat het nou merk is of niet
kijk maar eens op mycom.nl

doei

• Bigs
  • Niet online
Hm.. ik heb hier een Traxdata cd die dat ook heeft. Viel me laatst ineens op.. best vreemd.

Die bewaarde ik trouwens ook niet echt netjes in z'n doosje op een droge plek uit het zonlicht :)

Verwijderd

Volgens mij is er niets aan de hand zolang je ze maar droog bewaard. Kan me voorstellen dat als ze in een auto liggen of voor de ramen dat dit gebeurd. Philips zal er dan ook vast wel problemen mee krijgen. Mijn conclusie: let er gewoon op waar je die CDR's gebruikt en dan maakt merk minder uit. :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb destijds een hele vracht verbatim's aangeschaft... zelfde geëmmer.... ik kan niet zeggen dat ik er een mooie schimmelkwekerij mee kan starten; er komen niet eens van die grijze pluizen op >:) maar ik denk dat je die rare randen bedoelt die steeds verder richting het midden trekken....
Ik ben benieuwd hoe dat met m'n andere schijven gaat... kep ook een vrachtje ThatsRight's liggen, wat Nashua's en kep ook Arita's gefikt..... afwachten dus...

Verwijderd

Ik vind frecom cd'tjes wel beeter, moet je die eens proberen (80 minuten, goed en erg goedkoop)

Verwijderd

Cd-roms hebben een aluminium laagje, en zonder dat beschermlaagje( bij cd-r's en rw's dus) gaan ze gewoon oxideren met ook maar een beetje vocht, hoe droog je zo ook bewaard ze gaan altijd wel "roesten".

• Danfoss
  • Laatst online: 21:17

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Shit... ik moet snel mijn cd's uit de auto halen.....

Sys Specs

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Voor uitgebreide achtergrondinfo zie http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd.shtml

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
That's write roesten inderdaad weg.. ook al bewaar je ze netjes in het doosje op een normale plek. Andere cd'rs van een iets beter merk en een iets hogere prijs doen dat veel minder snel.
Ik brand tegenwoordig veel op imation en die zien er wat beter uit. Kijk maar eens goed naar een that's write of een arita.. das gewoon bijna nix.
Maar persoonlijk vind ik dat een fabrikant de geschatte levens duur van zo'n schijfie op het hoesje moet zetten. ik maak zelf veel muziek die ik op cd zet zodat ik ze over 30 jaar nog kan beluisteren. maar de vraag is of die cd's dan nog goed zijn. that's write in elk geval niet :(

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zou zeggen: laten we met zijn allen mailtjes naar de fabrikant van that's write sturen met de boodschap dat de cd's na ongeveer 1 a 2 jaar beginnen te roesten en de data verliest. Mischien dat ze daarna wat betere cd's gaan maken.
www.thats.net

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 20:52
gewoon een nare eigenschap van die krengen :r
gewoon ff op een ander merk overstappen.

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• Ares408
  • Niet online
Op dinsdag 26 december 2000 21:20 schreef jhead22 het volgende:
Ik zou zeggen: laten we met zijn allen mailtjes naar de fabrikant van that's write sturen met de boodschap dat de cd's na ongeveer 1 a 2 jaar beginnen te roesten en de data verliest. Mischien dat ze daarna wat betere cd's gaan maken.
www.thats.net
bij mij gaan thats write zeedees maximaal 6 maanden mee

Verwijderd

heb hetzelfde met hele goedkopen noname cd'tjes, maar alleen in krassen, heb trouwens wel net 6 dozen thats write weggeschrijven in de afgelopen 2 maanden :( :(

philips zijn trouwens prima, maar waar haal je die voordelig ? Op hccdagen had ik een pakje van 10 voor 19 gulden, en hier in de lokale shop 10x thatswrite voor 18,-

Verwijderd

Gewoon die krengen niet meer kopen, dat is de beste oplossing. Ik heb een TW waar de hele bovenkant van losliet toen mijn broertje hem uit de cd-rom haalde.

Verwijderd

Ik gebruik That's Write voor data al bijna 2,5 jaar. Veel cd's bevatten oude apps en spellen, maar lezen doet mijn cdrom speler ze nog allemaal. Ik heb ook geen last van "schimmel" of afbladeren. Ik denk dat je misschien iets voorzichtiger met cd'rs om moet gaan en ze bewaren op kamertemp. met hoesje eromheen. Ik heb een proggie dat de echte fabrikant laat zien van cd's, nou dan zie je dat That's Write dikwijls bij dezelfde fabrikant de cd's laat maken, dan TDK en een klein deel van Philips.

Voorbeeldje: ik heb laatst 5 cd'rws van Philips gekocht in de Makro, en waren van dezelfde fabrikant als
- TDK
- That's Write
- Sony

Fabrikant was in alle gevallen:
Harmonic Hall Optical Disc, Ltd.

Verwijderd

Nou ik heb ook heel veel That's Writes gehad, en ik ben er nu ook achter dat die dingen gaan verkleuren. Kut cd's zijn het.
Lekker als je er belangrijke dingen op hebt staan.
Geef mij maar Philips of Platinum cd's, dit geeft mij tenminste een veilig gevoel.

Verwijderd

gewone cd's gaan ongeveer 15 jaar mee, dat is geschat, dus je moet ze gewoon over 15 jaar weer kopieren en hopen dat ze een keer cdtjes maken die niet oxideren

Verwijderd

Krijg je ook als je die krengen met vette vingers beet pakt. krijg je van de decoratieve kringen in je CD-tjes.
Pagina: 1