Pak je rust!
Verwijderd
en als het schimmel is komt het dat ze te vochtig liggen
Kan niet anders, maar ik denk dat het geen schimmel is
Gewoon andere cd's kopen
Volgens mij maakt het niet uit welk merk je gebruikt. Het is de plaats waar je ze opslaat. Dus gewoon in een doosje op een droge (kamertemperatuur) bewaren. Waarschijnlijk liggen ze in een vochtige omgeving.
Probeer de data op deze beschimmelde CD naar je HD te copieen en dan vlug een nieuwe branden.
Hebben meer CD's dit?
p.s. het zijn alleen die That's Write cd's
Pak je rust!
't was al wel een tijdje terug, want 't waren nog de goude mitsui's. (voor eind '98 dus).
Ik had ze een paar weken in de auto laten liggen (toen een Citroen Visa => 's ochtends condens op en in de auto
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
met papier mache kun je alles maken!!
Ze hebben daar trouwens een extra ruimte er bij gebouwd waar allemaal van die cd-verkopers staan die allemaal tegen elkaar op staan te concureren
Pak je rust!
uitkomst van mij is gewoon philips
gebruik gewoon goedkope shit voor dingen die je maar een paar keer gebruikt. zoals divx films en zo. gebruik philips silver premium (multipurpose) voor audio en progs die je lang wil goed houden.
heb hier nog diverse ouwe spellen op philips staan en werken allemaal perfect. heb die "schimmel" ook gehad met arita cd's
leg maar eens een arita en een philips en een nashua cd in de zo'n voor een paar dagen.
nashua cd lijkt wel faxpapier in het vuur
arita cd's zijn een ramp om in de auto te bewaren net zoals nashua's die worden snachts vochtig en dan gaan ze op te duur scheuren aan de zijkant. houdt ze maar eens onder de microscoop.
coclusie
lange duurzame opslagmedia nodig met een hooge krasvastheid = philips
middelmatige cd's nodig voor goedkope opslag
divx en zo gewoon witmerk
ps cd's verschillen niet zo heel veel in prijs of dat het nou merk is of niet
kijk maar eens op mycom.nl
doei
Die bewaarde ik trouwens ook niet echt netjes in z'n doosje op een droge plek uit het zonlicht
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe dat met m'n andere schijven gaat... kep ook een vrachtje ThatsRight's liggen, wat Nashua's en kep ook Arita's gefikt..... afwachten dus...
Verwijderd
Verwijderd
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
Ik brand tegenwoordig veel op imation en die zien er wat beter uit. Kijk maar eens goed naar een that's write of een arita.. das gewoon bijna nix.
Maar persoonlijk vind ik dat een fabrikant de geschatte levens duur van zo'n schijfie op het hoesje moet zetten. ik maak zelf veel muziek die ik op cd zet zodat ik ze over 30 jaar nog kan beluisteren. maar de vraag is of die cd's dan nog goed zijn. that's write in elk geval niet
www.thats.net
gewoon ff op een ander merk overstappen.
Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
bij mij gaan thats write zeedees maximaal 6 maanden meeOp dinsdag 26 december 2000 21:20 schreef jhead22 het volgende:
Ik zou zeggen: laten we met zijn allen mailtjes naar de fabrikant van that's write sturen met de boodschap dat de cd's na ongeveer 1 a 2 jaar beginnen te roesten en de data verliest. Mischien dat ze daarna wat betere cd's gaan maken.
www.thats.net
Verwijderd
philips zijn trouwens prima, maar waar haal je die voordelig ? Op hccdagen had ik een pakje van 10 voor 19 gulden, en hier in de lokale shop 10x thatswrite voor 18,-
Verwijderd
Verwijderd
Voorbeeldje: ik heb laatst 5 cd'rws van Philips gekocht in de Makro, en waren van dezelfde fabrikant als
- TDK
- That's Write
- Sony
Fabrikant was in alle gevallen:
Harmonic Hall Optical Disc, Ltd.
Verwijderd
Lekker als je er belangrijke dingen op hebt staan.
Geef mij maar Philips of Platinum cd's, dit geeft mij tenminste een veilig gevoel.
Verwijderd
Verwijderd