Toon posts:

[XP] Niet bevoegd om als Administrator in te loggen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zit dus met een probleem. Ik wil Norton antivirus op een xp home machine installeren, maar om de 1 of andere reden krijg ik dit niet voor elkaar. Hij geeft aan dat ik geen privileges heb of zo. Als ik onder administrator wil inloggen krijg ik een melding "u bent niet bevoegd om deze gebruiker te gebruiken" of iets dergelijks.
Onder "safe mode" kom ik er wel in, maar kan ik geen programma's installeren. Om eerlijk te zijn weet ik het echt niet meer.
Heb volgens mij van alles geprobeerd maar niets helpt. dingen die ik geprobeerd heb:

- setup lokaal gekopieerd en toen geprobeerd
- onder safe mode geprobeerd
- Norton 2002 en Norton enterpise edition. Allebei hetzelfde gedoe
- online scannen krijgen ik een "kan engine.dll niet laden" fout

Het heeft wel gewerkt onder norton 2002, maar nadat ik een nieuw moederbord met videokaart erin heb gezet en xp home opnieuw geinstalleerd heb kreeg ik dus dit. Kan wel alle andere programma's erop zetten. Spellen,office maakt niet uit, geen problemen.

Hopelijk kan 1 van jullie me verder helpen!

Verwijderd

Er zijn al veel topics langsgekomen met problemen i.v.m. rechten in XP en volgens mij is er een faq waar veel over dit staat.
Eerst de search gebruiken en de faq doorlezen dus. :Y)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even voor de duidelijkheid; je kut dus niet inloggen onder de administrator account? Welke error krijg je precies? Heb je verder al users aangemaakt die ook administrator rechten hebben op je machine?

Xp home en Norton antivirus(niet de bekende melding) > [XP] Niet bevoegd om als Administrator in te loggen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 03 juli 2004 @ 22:15:
Even voor de duidelijkheid; je kut dus niet inloggen onder de administrator account? Welke error krijg je precies? Heb je verder al users aangemaakt die ook administrator rechten hebben op je machine?

Xp home en Norton antivirus(niet de bekende melding) > [XP] Niet bevoegd om als Administrator in te loggen? *
Ja inderdaad, heb ik ook geprobeerd, een nieuwe account aan te maken, geen succes helaas. Snap gewoon niet waarom ik een rechtenachtige fout krijg terwijl ik beheerdsrechten heb op die user.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer het maar eens in safe mode ;) ow ... 8)7 stupis |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 04-07-2004 19:03 ]

Iperf

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Hij heeft al in save mode geprobeerd.........

Staat er een wachtwoord op de administrator account? Zo niet, zet er eens een wachtwoord op.
Ik weet niet zeker of dit bij XP home ook kan: start --> uitvoeren --> control userpasswords2. Dan krijg je een schermpje. Kijk eens tot welke groepen de gebruikers horen? Misschien is de gebruikersnaam van de administrator veranderd? Stel het wachtwoord van de administrator eens opnieuw in.....

Ik hoop dat dit helpt.
Pagina: 1