Toon posts:

Terugkomen in beginscherm van Suse 9.1

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

voor mij een lastige vraag als 2dgn linux gebruiker, maar voor de linux kenners allicht niet. Ik heb in mijn Suse 9.1 KDE beeindig sessie gedaan i.p.v. ook in het rijtje staande: opnieuw opstarten of systeem uitzetten. Vervolgens kom ik in mijn shell (dacht dat dit zo heette).

Alleen wat is het commando om gewoon weer in mijn grafische interface te komen ookwel KDE? Als ik het systeem opnieuw opstart kom ik steeds weer terug in mijn shell.

Alvast bedankt voor de support!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
startx

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..dit probeerde ik. Eerst schoot beeld weg alsof hij idd ging starten, maar beeld gingweer terug en kreeg één of andere foutmelding. Vreemd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 22:16:
[...]

Hmm..dit probeerde ik. Eerst schoot beeld weg alsof hij idd ging starten, maar beeld gingweer terug en kreeg één of andere foutmelding. Vreemd.
Vertel dan tenminste wat de foutmelding was; want met zo weinig informatie als wat je nu geeft kunnen we je natuurlijk nooit helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 03 juli 2004 @ 22:42:
[...]

Vertel dan tenminste wat de foutmelding was; want met zo weinig informatie als wat je nu geeft kunnen we je natuurlijk nooit helpen :)
Ik begrijp wat je bedoeld, ik zal even gaan kijken wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had toen het systeem nog werkte, drivers van ATI voor Linus gedownload van de ATI site en geinstalleerd over de drivers van SUSE 9.1

Hij vraagt om login, ik geef login naam en password.

Vervolgens typ ik startx
Gaat als foutmelding geven:

Radeon: No matching device section for instance (Bus ID PCI:1:0:1) found.

Fatal server error:
Cannot run in framebuffer mode. Please specify Bus IDs for all framebuffer devices.

XIO: fatal error104 (connection reset by peer) on x server ":0.0" after 0 requests ( 0 known processed) with 0 events remaining.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 11:28 ]

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
Natuurlijk een overbodige vraag, maar heb je je gehouden aan de installatie-instructies van ftp://ftp.suse.com/pub/su...XFree86/ATI/suse91/fglrx/ ? Deze drivers zijn speciaal voor SuSE.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bedankt, gebruik ook pas een paar dagen Suse 9.1, mij lukte het ook niet om de ATI drivers aan de gang te krijgen :) Ik wist niet dat daar speciaal drivers voor waren :) Maar als je hem geupdate hebt, kun je die dan nog steeds gebruiken? (zit ook een kernel update bij, nou heb ik met cat /proc/version "Linux version 2.6.5-7.95-default")

edit:
Nou heb ik deze driver geinstalleerd, maar hij doet het nog steeds niet. Wordt hij dan automatisch herkent oid? Ik kan hem ook niet selecteren met Yast. Verder is de driver goed gestalleerd volgens de readme

[ Voor 26% gewijzigd door jordz. op 04-07-2004 14:49 ]

Arch Linux

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
EdwinW bedankt kan ik eindelijkl op een wat makkelijke manier mijn drivers eens bijwerken aangezien ik niet wist dat SuSE de drivers voor gecompileerd op hun site had :-)

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Topicstarter
EdwinW schreef op 04 juli 2004 @ 14:05:
Natuurlijk een overbodige vraag, maar heb je je gehouden aan de installatie-instructies van ftp://ftp.suse.com/pub/su...XFree86/ATI/suse91/fglrx/ ? Deze drivers zijn speciaal voor SuSE.
Ehm, nou ik heb gewoon de Linux drivers van ATI site gedownload en met Yast geïnstalleerd. Is er een manier om de instellingen terug te zetten in Suse zonder daadwerkelijk in grafische interface te komen?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik denk dat je je runlevel moet wijzigen... dat kan in het onderstaande scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.adslweb.net/pictures/yast2-runlevel-editor.jpg

Via Yast op het console (niet grafisch) of via X wel grafisch....

Je kan natuurlijk ook gewoon ff /etc/inittab editten.

[ Voor 32% gewijzigd door capedro op 05-07-2004 12:11 ]

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vind het maar wat ingewikkeld. Ik ga maar even linux opnieuw eroverheen zetten. In ieder geval dank voor response!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 12:02:
Nou ik vind het maar wat ingewikkeld. Ik ga maar even linux opnieuw eroverheen zetten. In ieder geval dank voor response!
Zal weinig nut hebben.
Als ik zo naar die melding keek leek het puur op een foutje in je /etc/X11/XF86config(-4).
Probeer eens een # te zetten (outcommenten) voor je BusID in je XF86config o.i.d.

Linux moet je leren door ermee te spelen en te proberen.. dat is ook hetgene wat je er leuk en interresant aan moet vinden, anders kan het zijn dat je snel afhaakt :)

Gewoon ff goed zetten dus hoef je niet meteen heel je SuSE er opnieuw op te knallen ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoe moet je nou deze drivers installeren :? Want als ik ze install, dan kan ik hem niet kiezen ,wel het controll panel staan er in me "start-knop" (zou ik maar zeggen :P). Moet je je runlevel eerst veranderen voordat je installeert? Of nadat je geinstalleert hebt en niet meer in X kunt komen :?

Arch Linux

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 07 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Zal weinig nut hebben.
Als ik zo naar die melding keek leek het puur op een foutje in je /etc/X11/XF86config(-4).
Probeer eens een # te zetten (outcommenten) voor je BusID in je XF86config o.i.d.

Linux moet je leren door ermee te spelen en te proberen.. dat is ook hetgene wat je er leuk en interresant aan moet vinden, anders kan het zijn dat je snel afhaakt :)

Gewoon ff goed zetten dus hoef je niet meteen heel je SuSE er opnieuw op te knallen ;)
Ik ben met je eens dat het fun is om een beetje te spelen en te proberen met linux, maar alleen moet je wel weten hoe je dat bovenstaande verhaal moet editen. Ik ben net begonnen met Linux en ken de programmeertaal en dergelijke totaal niet. Moet nog maar even de handleiding kopen denk ik. Ik heb Suse gedownload om het ff te testen maar ik vind overigens het veel tragen dan ik had verwacht. Sterker nog, XP werkt sneller in gebruik. Dit is niet alleen omdat ik gewend ben om hiermee te werken maar de opdrachten voert pc veel sneller uit. Ligt dit overigens aan Suse als distro? (Ter info ik heb 3200+ AMD processor op ene MSI K8T NEO FIS2R mobo, dus aan mijn systeem ligt het niet.) Ik wilde eerst Mandrake installeren, maar deze herkend mijn HD niet. Dit is namelijk WD2500JD (SATA). Vandaar dat ik toen Suse er maar op zette.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:45
Wat betreft de snelheid: waarschijnlijk staat DMA uit (voor de harddisk), dan gaat het inderdaad niet erg snel allemaal.

Verder is dit allemaal wel erg basic; iedereen heeft dit vroeg of laat een keer moeten uitvinden, en als het niet gewoon lukt begin dan eens bij de links in de NOS FAQ/Policy of koop een distributie inclusief handboek.

Het is inderdaad wel irritant als hardware niet automatisch herkend wordt, maar hoe ATI/NVidia drivers geinstalleerd moeten worden is echt wel te vinden.

Daarom gaat dit topic nu toch dicht, want het begint zo wel erg veel op een helpdesk te lijken hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.