[JScript] Gedeelte van string met var. positie vervangen

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Als input van een JavaScript-functie heb ik de volgende string:

code:
1
dgSelGr__ctl<n>_lblNaam

waarbij <n> in de praktijk een nummer is dat een onbeperkt aantal karakters kan hebben.

Ik ben op zoek naar een JavaScript-functie om de tekst achter 'ctl<n>_' te vervangen door, in dit geval, 'test'. Nu heb ik hiervoor het volgende geschreven:

code:
1
2
3
4
function TestFunction() {
  var string='dgSelGr__ctl<n>_lblNaam'
  var id=string.substring(0,14)+'test'          
}

<n> is in dit geval weer een nummer met onbeperkt aantal karakters.

Vervolgens kwam ik er echter achter dat dit alleen werkt als <n> bestaat uit 1 karakter (logisch). Hoe krijg ik het voor elkaar om de tekst achter 'ctl<n>_ op de juiste manier te vervangen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

je zou een reguliere expressie kunnen gebruiken; 1 tot x maal een cijfer match je mbv \d+

Intentionally left blank

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
crisp schreef op 03 juli 2004 @ 22:24:
je zou een reguliere expressie kunnen gebruiken; 1 tot x maal een cijfer match je mbv \d+
Maar ik moet toch de positie hebben vanaf wanneer er gereplaced moet worden? Hoe vind ik die dan?

Verwijderd

EmilneM schreef op 03 juli 2004 @ 22:49:

Maar ik moet toch de positie hebben vanaf wanneer er gereplaced moet worden? Hoe vind ik die dan?
Nee, dat hoeft niet. Je gebruikt namelijk een regular expression (RegExp) om te replacen. Je zoekt naar een bepaald patroon in een string, en vervangt dat vervolgens. Waar dat patroon precies voorkomt hoeft niets uit te maken.