Toon posts:

LCD Projector: sony cpj 200E

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe lamp voor mijn lcd projector, de sony cpj 200e (aanschafjaar 1998).

Er zit een 12v halogeenlamp in van 55 watt. Ik kan alleen 50 watt lampen kopen in de winkels en die geven net te weinig ligt waardoor het midden te donker is. De lamp van sony (xb-crj100) heeft in tegensteling tot de standaard halogeenlampen ook geen glasplaatje als bescherming.

Heeft iemand tips met een lamp die wel uitstekend werkt in deze beamer? Een site waar je de lampen voor deze beamer kan bestellen is ook welkom. Helaas kunnen de winkels waar ik vroeger lampen kocht voor deze beamer mij niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een duitse site waar ze 53 euro kosten. Mocht iemand nog tips hebben, ik hoor ze graag.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
53 euro voor een originele lamp? Das niet duur :)

* Xandrios hoort altijd horrorverhalen over lampen van 500+ euro :X

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

misschien ff een electronica zaak binnen gaan en vragen of ze em voor je kunnen bestellen?

Ik heb gehoord dat deze lampen maar ca. 15 euro hoeven te kosten.

off topic:
Heb ook zo'n beamertje gehad maar helaas verkocht kun je een plaatje posten van het beeld ervan?
Ik wil weer zo een kopen echt vet klein apparaatje maar is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe de kwaliteit was... :(

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, ik zal morgen wat foto's maken. Volgens mij is wel mijn flits kapot van de digitale camera, maar ik zal even zien wat ik voor je kan doen. Anders geef ik morgen als ik wat meer tijd heb een goede beschrijving voor je en foto's van het apparaat.

Via www.donsbulbs.com heb ik een stuk of 400 alternatieven voor de xb-cpj-100-sony lamp die erin moet, ik moet een exz ansi lamp kopen en heb nu alle typenummers. Die ga ik morgen eerst proberen te scoren, zal flink in geld schelen!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 20:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:25:
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, ik zal morgen wat foto's maken. Volgens mij is wel mijn flits kapot van de digitale camera, maar ik zal even zien wat ik voor je kan doen. Anders geef ik morgen als ik wat meer tijd heb een goede beschrijving voor je en foto's van het apparaat.

Via www.donsbulbs.com heb ik een stuk of 400 alternatieven voor de xb-cpj-100-sony lamp die erin moet, ik moet een exz ansi lamp kopen en heb nu alle typenummers. Die ga ik morgen eerst proberen te scoren, zal flink in geld schelen!
flits lijkt me zowieso niet handig bij een projectie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb foto's genomen, maar er is praktisch niks op te zien. Komt omdat ik een simpele digitale camera heb die moeilijk fotografeert in donkere ruimten (trust 750).

Ik heb wel inmiddels een erg goed alternatief voor mijn lamp kunnen vinden, met de Halogen Decostar 51S van Osram (deco-cover serie) krijg je perfecte resultaten. Je hebt typenummer 44870 FL nodig, welke een lichtbundel geeft van 24 graden en hij is 50 watt. Perfect ding voor 4 euro en 30 cent en dat is een heel stuk goedkoper dan een originele lamp.

Beschrijving van het beeld van de projector/beamer: perfect, mits de kamer geheel donker is. Ramen moet je echt compleet blinderen, maar dan heb je ook erg goed beeld. Ik heb de finale van het EK gezien en dat was erg mooi. De closeups van de spelers zijn uitstekend, het beeld is wat vager als je een totaaloverzicht van het veld had, maar het is dan ook geen beamer van duizenden euro's.

Als je een kamer overhebt die je geheel kan blinderen, dan is dit een prima projector. Erg goedkoop in gebruik door bovenstaande lamp :)
Pagina: 1