Toon posts:

Hete videokaart en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n ASUS GF4 4400 deluxe, met 128MB. Een raar ding. Dat geval word enorm heet. Zo heet dat je je klauwen er direct aan brand als je de achterkant van de heatsink aanraakt. De ventilator draait goed, en de spanning is ook normaal. Hij is niet eens overclocked. M'n RAM geheugen is ook al zo heet, ik snap er geen hol van. Dat is 2x 512MB Corsair 400MHz geheugen. Soms is de temperatuur normaal, maar op andere momenten kan je het geen 10 sec vasthouden voordat je je poten brand. Het hele handeltje zit in een A7N8X mobo. Ik heb een AMD3200 CPU, die word wel warm maar niet te warm. Ik heb nu de kast openstaan en er zo'n grote kamerventilator opstaan om het nog een beetje te kunnen koelen, want nu met de zomer loopt ie anders de hele tijd vast.

Wat oh watkan het zijn?

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
Staan er misschien hoge voltages ingesteld in de BIOS? Iets anders zou ik zo niet weten...

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:22
dag is bijna normaal (heb je de proc niet overgeclockt dat kan ook de voltages van de rest van je hardespul verhogen)

zo ja ff terug clocken

en hoe zit het met de airflow die moet ook goed zijn....

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Hoe zit met de airflow in je kast, fototje mischien, instellingen in je bios nachecken..

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 20:25:
Ik heb zo'n ASUS GF4 4400 deluxe, met 128MB. Een raar ding. Dat geval word enorm heet. Zo heet dat je je klauwen er direct aan brand als je de achterkant van de heatsink aanraakt. De ventilator draait goed, en de spanning is ook normaal. Hij is niet eens overclocked. M'n RAM geheugen is ook al zo heet, ik snap er geen hol van. Dat is 2x 512MB Corsair 400MHz geheugen. Soms is de temperatuur normaal, maar op andere momenten kan je het geen 10 sec vasthouden voordat je je poten brand. Het hele handeltje zit in een A7N8X mobo. Ik heb een AMD3200 CPU, die word wel warm maar niet te warm. Ik heb nu de kast openstaan en er zo'n grote kamerventilator opstaan om het nog een beetje te kunnen koelen, want nu met de zomer loopt ie anders de hele tijd vast.

Wat oh watkan het zijn?
Lees voor de gein de V&B Faq ook es ff:
Voor je een topic opent: lees dit eerst even
En de DOC Faq:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

En de search:
waarom werkt men geforce 4 ti 4400 niet goed??
[rml][ TI4400]Vastloper bij spellen[/rml]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Voltages zouden goed moeten zijn:
VCore kan van 1.65 tot 1.85, staat op 1.65
DDR reference kan van 2.6 tot 2.8, staat op 2.6
AGP kan van 1.5 tot 1.8, staat op 1.5

Metingen geven:
VCore -> 1.66 V
3.3V -> 3.13 V
5V -> 4.81 V
12V -> 12.03 V

Temperatuur:
Mobo: 33 graden
CPU: 57 graden

Dat was nadat ik gereboot had nadat ik alleen maar een beetje gesurft heb, nog niets inspannends ofzo.

FSB staat op 200MHz, multiplier 11x, voor het geval dat uitmaakt. Niets softwarematig overclocked.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook wel gezocht hoor, el snorro, maar die topics geven absoluut geen antwoord, en hebben helemaal niet hetzelfde problem (zij hebben een onstabiele kaart die koud blijft, ik heb een stabiele kaart die gloeiend heet word)

Airflow was goed, maar als ik die vette 40 CM! ventilator op de open kast laat blazen, dan komt de hitte er van af! Ik heb het zaakje onder tafel staan, en ik kan met de lucht die eruit geblazen word m'n voeten lekker warm maken! Lijkt me niet echt normaal... Vooral die videokaart is zo heet, en m'n geheugen een beetje. Harddisks kunnen er ook wat van trouwens... Het koelelement van de CPU blijft redelijk koud.

Edit: Het passieve koelelement dat op die chip op het moederboard zit word ook warm, en de andere chip die niet gekoeld word die onderin zit, naast de PCI sloten en de batterij, die is naar mijn mening ook wat aan de warme kant. Effe de ventilator aan...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 22:59 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 01:59
Waar maak je je dan zorgen om het loopt stabiel dus ;) .
Kijk een videokaart kan een hele hoge temperatuur hebben daar is niks raars aan hoor.
Als het maar goed werkt.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14
Agrees with Dark Master.

Zolang je geen gekke dingen doet kan een beetje warmte geen kwaad. Kijk even wat je temps zijn; onder 70 geen problemen. Daarboven is hoef je je pas echt zorgen te maken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me toch dat de airflow in je kast niet zo lekker is. In het begin zal de hitte zeker uit je kast komen, maar ik durf te wedden dat na 5 minuten met die grote fan alles redelijk koel is...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Als het heet is gaat het sneller kapot. En het loopt niet zo stabiel als ik zou willen. Ik draai hier een ultima online server op, en die loopt wel 's vast. Met normale spellen spelen heb ik ongeveer 1 crash per 6 uur. Onacceptabel. Als het zo doorgaat dan haal ik die videokaart eruit en zet ik er wel een TNT in, dan richt ik m'n AMD1800 wel in als game-PC. Die is al een half jaar niet gecrasht. En niet zeuren op win98. M'n webserver is al sinds januari online en die draait ook op 98.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Niet zeuren op Win98 is nogal lastig.
Weet je hoe groot het verschil is tussen een webserver die bijna niets heeft te doen, en een pc die voor games ed. wordt gebruikt? Met XP heb ik nu een uptime van 2 weken. Op m'n game pc.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Met die vette ventilator op volle toeren draaiend koelt alles af, alleen de videokaart blijft gloeiend heet, kan hem nog steeds niet beetpakken. Probleem is dat die ventilator dan 70 watt verbruikt, dat's meer dan m'n server PC, dus geen handige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op 03 juli 2004 @ 20:59:
Niet zeuren op Win98 is nogal lastig.
Weet je hoe groot het verschil is tussen een webserver die bijna niets heeft te doen, en een pc die voor games ed. wordt gebruikt? Met XP heb ik nu een uptime van 2 weken. Op m'n game pc.
M'n AMD1800 heeft als UO freeserver gewerkt, die had een uptime van een maand of 2 op win98. Als er iets CPU power vreet is dat 't wel. Alleen is een AMD1800 nu te traag voor de steeds groter wordende speelwereld... De reden dat ik steeds nieuwe hardware blijf kopen is puur voor die gameserver... Ik speel zelf toch alleen maar DOS spellen (AMD1800 is nu ingericht voor DOS), en af en toe wat Unreal 2004 (vandaar die Ti4400).

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop, dan hoef je niet steeds 2x achter elkaar te posten

De TI4400 staat niet echt bekend als een kaart die enorm veel stroom vreet en erg warm wordt. Misschien kun je een andere (vergelijkbare) kaart van iemand lenen, om te kijken of die ook zo warm wordt in dit systeem?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Heb niets anders om te testen, alleen wat Voodoo en TNT2 spul en nog wat PCI ellende...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn broer's PC kan ook niet zonder casefan, die zit dan ook binnen een uur vast, casefan erin en nog geen 1 keer vastgelopen :Y) Die heeft ook een TI4400 en een Athlon XP 2000+ (palomino heethoofd)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
http://80.60.190.55/files/aquamark.html

Zo'n lage score kan nooit goed zijn, of wel soms?
1.896 GFX
7.731 CPU
16.885 totaal

Hmm...

Oh ja, Far Cry wil ie gewoon niet doen, ongeacht de resolutie. Je kunt wel lopen etc, maar zodra je gaat schieten gaat ie ineens traag als dikke stront en blijft ie 5 minuten lang schokken.

UT2004 gaat op 1280x1024 op maximale detail volkomen vloeiend.

Misschien omdat dit vod maar tot DirectX 8 gaat?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 23:07 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor aquamark si er zo'n leuk online compare ding (ARC), dus kun je zelf kijken of het klopt. Volgens mij klopt het namelijk wel redelijk. En FarCry is soms nogal buggy, probeer andere drivers.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die nieuwste forceware driver al hoor... En de eerste keer stond er een oudere op.

"nieuwste drivers" is meer iets van "ik weet het verder ook niet", als ik een n00b was die niet eens de drivers goed zet dan kom ik hiet niet, ja...

Verwijderd

Voor de GF4Ti kaarten moet je de ForceWare drivers niet gebruiken :r , die werken alleen maar slechter. Probeer de laatste Detonator driver van nvidia.com, staat in het driver archive.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 12:55
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 21:01:
... alleen de videokaart blijft gloeiend heet, kan hem nog steeds niet beetpakken...
Ik snap ook niet waarom je je videokaart moet beetpakken. Dat is toch nergens voor nodig :P

Maar zoals al eerder is gezegd, zorg voor een goede airflow in je kast. En desnoods casefans bijplaatsen
Pagina: 1