Ik ben van plan nieuwe SCSI maindisk(s) te kopen. Ofwel 1 Atlas 15K, ofwel 2 Atlas 10K in Softwarestripe. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is te booten van een softwarestripe in Windows ?
Nee, is niet mogelijk. Enige Windows softwarematige volume waar je van kunt booten is een mirror. Volgens mij staat dit ook in de FAQ maar dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hmm bummer, want men 39160 support geen RAID :x
Je kunt een kleine partitie in Raid-1 zetten, en daar wIndows op installeren, de rest kun je als nog in Raid-0 zetten.
Dan verlies ik alsnog de snelheid die in anders met RAID-0 zou halen op men bootdiskSkaah schreef op 04 juli 2004 @ 15:03:
Je kunt een kleine partitie in Raid-1 zetten, en daar wIndows op installeren, de rest kun je als nog in Raid-0 zetten.
en 1 disk in software stripe is niet bepaald nuttig
En booten gaat niet, je kunt wel bv je pagefile en programma's op een stripe zetten maar de niet je Windows.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Al is gedacht van de post te lezen ? Ofwel 1 15K normal disk, ofwel 2 10K in Stripe ...FastBunny schreef op 04 juli 2004 @ 16:00:
en 1 disk in software stripe is niet bepaald nuttigEn booten gaat niet, je kunt wel bv je pagefile en programma's op een stripe zetten maar de niet je Windows.
De RAID FAQ dus. Die heb ik niet voor niks geschreven.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()