Koeler Socket 423

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 16:22
Ik heb een al wat oudere pentium 4 1,5 Ghz staan, en dat is een socket 423. Nu is de CPU koeler niet echt in goede staat meer (maakt herrie enz.). Nu kom je die koelers niet echt vaak meer tegen.

Mijn vraag is of ik hier ook een Socket 478 koeler op kan zetten?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Er is een duidelijk verschil van hoe een socket 423 en een socket 478 bevestigd wordt, maar wat denk ik makkelijker is is alleen de fan vervangen door een zelfde maat fan.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Een normale so478 koeler past niet op een so423.
http://www.tweakers.net/p...5&DB=Pricewatch&Query=423
Zie hier de socket 423 coolers die beschikbaar zijn :)

Wat je ook kunt doen is de raad van Turkish opvolgen, dit is een stuk goedkoper igg :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

So423 koelers zijn zeker een slag apart, vooral omdat itt So478 er geen eenduidige manier om ze te bevestigen is (verschillende maten en hoogtes bracket enzo :X )

Maar... So423 mobo's hebben op het moederbord zelf dezelfde gaten als SoA mobo's met gaten om dus met schroef op mobo zelf te bevestigen. Allicht dat dat makkelijker zoeken is.

Edit: net in de weer gegaan met een dergelijke koeler en geconstateerd dat de gaten toch NIET op dezelfde plek zitten :X - wel zitten ze op dezelfde plek op de So603 Xeon serverplankjes. Maar So603 koelers zijn nou niet bepaald makkelijker te vinden dan So423 gevallen :o

Maareh idd, gewoon nieuwe fan op de huidige koeler is zeker een beter idee :z

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 04-07-2004 19:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Roamor
  • Niet online
Die herrie komt waarschijnlijk door een stofophoping (gokje ;) ). Probeer eens of dat helpt (wattenstaafje, stofzuiger (niet te hard :) !)), scheelt je misschien wel het geld voor een nieuwe koeler.

• KLK
  • Laatst online: 11-08 16:22
nee, dat stof eruit halen heb ik al geprobeerd.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie posts. Ik zal er wel ff een koelertje bestellen denk ik.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

pricewatch: Zalman CNPS5100-Cu (Socket 423/A)

Deze is o.a. voor socket 423, ik gebruik hem zelf ook op een P4 1,5GHz in m'n server :)

It takes one to know one...

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Xeon processor koelers hebben dacht ik toch dezelfde formaten zover ik weet :?
Dubbeldrank schreef op 04 juli 2004 @ 17:03:
pricewatch: Zalman CNPS5100-Cu (Socket 423/A)

Deze is o.a. voor socket 423, ik gebruik hem zelf ook op een P4 1,5GHz in m'n server :)
Deze heb ik ook in mn mn ouders pctje ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Lennieboy83 op 04-07-2004 20:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Xeon So603 koelers hebben iig dezelfde maten en specs (niet raar omdat de So603 Xeon gewoon een So423 CPU is in een andere behuizing met SMP enabled :z ).

Maareh, ik vraag me af waarom we het hier allemaal (incl TS!) hebben over het vervangen van een perfect goede heatsink als de TS alleen maar een andere fan erop hoeft te zetten :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Probeer het met naaimachine olie ;)
Eerst schoonmaken en dan een beetje naaimachine olie :D
Pagina: 1