Toon posts:

[vigor 2200e] Wake On LAN mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een US Robotics 848000 Router. Deze heeft redelijk veel instellingen, en ook de mogelijkheid om via de interne configuratiepagina een WOL-pakketje te sturen over het netwerk. Dit doe ik vaak vanaf een andere locatie, zodat ik dan met VNC kan inloggen op mijn pc.

Nu valt deze router vaak uit (iedere paar dagen). Ik heb hem al 2x terug gestuurd naar US Robotics, en nu denk ik dat ik mijn verlies maar neem en een andere koop.

Ik ben geinteresseerd in een Vigor 2200e, maar die heeft niet de mogelijkheid om zo'n magic-packet te sturen.

Is er een andere manier om van buitenaf mijn PC via WOL aan te zetten?

Andere suggesties zijn ook welkom, uiteraard.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht is het mogelijk om via een VPN een Magic Packet te versturen..

Volgens mij werkte het niet via PPTP, maar wellicht wel met IPSec en/of L2PT. De Vigor heeft iig voor al die protocollen een VPN-server :)

edit:
Nope, niet mogelijk voor zover ik zie :/

Maar! Kwam ik net achter, het is wel mogelijk om met een WOL-programma via internet te versturen ipv via een broadcast! Eventjes programma opzoeken :)

edit:
Gevonden \o/

Met het programma van http://www.depicus.com/wake-on-lan/ kun je ipv alleen subnet óók PC's via internet WOL-en. Je moet alleen wel even de gebruikte poort doormappen in je Vigor, maar dat kun je allemaal prachtig instellen (maakt namelijk niet uit welke poort je gebruikt, zolang ie maar naar die PC gemapt wordt volgens mij. Volgens mij onthoud de vigor het mac-adres wel enzo namelijk :)

[ Voor 67% gewijzigd door Osiris op 03-07-2004 21:11 ]