Beste geluidskaart voor analoog stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Iedereen is bezig met surround gedoe enzo, ik zoek echter de perfecte geluidskaart voor een normale stereo output met een zeer goeie S to N ratio, zeer lage vervorming en strakke dynamic range.
Wie weet wat ik dan moet hebben? Misschien voldoet een oudere high-end geluidskaart wel. Voor spellen gebruik ik dan gewoon de onboard Soundstorm.
Het gaat me dan vooral om goed geluid bij het afspelen van audio en bij het maken van muziek. Ik heb echter niet een kaart nodig met super goeie inputs aangezien ik geen externe apparatuur (synths ed.) gebruik bij het maken van muziek. Een MIDI keyboardje met pitch/bend en knoppenbakkie is meer dan genoeg. Al het geluid laat ik door de computer berekenen aan de hand van softsynths en VST instrumenten ed. ASIO(2) support met lage latency is alleen wel een must.
Tot nu toe blijf ik altijd wel een beetje ruis of vreemd geluid van fans door mijn monitor speakers horen. Hoewel dat nog te overzien is zie ik in veel reviews dat de dynamic range in het hoog en laag nogal vaak te wensen overlaat en dat bevalt me absoluut niet. Het geluid moet wel zo dicht mogelijk bij het uiteindelijke resultaat (op CD) liggen wat ik vervolgens via een stand alone CD speler beluister. Als het hoog en laag dan ineens weer te hard zijn blijf ik knoeien natuurlijk.

Wie helpt mij? :D

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Nou ben ik weer wat aant zoeken geweest.
Een Hootech/ST Audio DSP24 Value lijkt wel een aardige geluidskaart te zijn voor dit soort toepassingen.
Echter lijkt de DSP24 'Value' discontinued... is deze nog ergens te koop?
Zou hem wel graag zonder de software paketten willen hebben, daar heb ik namelijk geen behoefte aan :)

Verwijderd

Eens in de maand komt dit topic wel een keer langs. Hier is heel veel over te vinden in de search maar, ik zal je opweg helpen. Merken als M-Audio, TerraTec maken hele leuke kaartjes voor dit soort gebruik.

Succes met zoeken.

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik gebruik de hoontech audiodsp24, maar niet de value edition, maar de normale. De reden waarom ik hem gekocht had, was dat toen dit kaartje op de markt kwam, dit de goedkoopste oplossing was, om SPDif signaal bitnauwkeurig te kunnen overzetten. Op het forum van de audiodsp24 staat het softwareteam open om kritiek ter harte te nemen, en verbeteringen in de driver aan te brengen. Met uitzondering van de installatieprocedure, als er over een bestaande driver geinstalleerd moet worden. Daarvoor is een kleine utility bij de driver bijgeleverd. Verder is de hoontech op een externe ad/da converter aangesloten via spdif. Ik kan de value edition evenzeer aanraden.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:56

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb in mijn pc een oude Creative SoundBlaster AWE64 GOLD zitten, met 2 vergulde tulp pluggen (line-out), ik heb deze kaart voor een prikkie gekocht omdat ik het pokkegeluid van mn SoundBlaster AudioPCI128 meer dan zat was.
De kaart is absoluut niet nieuw meer (1996 ofzo :P) maar ik vind er een heel lekker geluid uit komen. Bij de Regenboog Computers in Sittard hebben ze er nog een stuk of 3 in de doos liggen, en je moet gewoon vragen hoeveel ze ervoor willen hebben. De kaart werkt probleemloos met de standaard Windows XP drivers, alleen zijn de speciale MIDI functies van de EMU 8000 chip (voorloper van de EMU10k1 op de SBLive! kaarten) niet te gebruiken. Windows 95 drivers werken niet, en 2000 drivers heeft Creative nooit uitgebracht, wat ik het grootste nadeel vind van de kaart.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben erg te spreken over mijn Terratec Aureon 7.1 Space :)

Info: http://productsen.terrate...de=thread&order=0&thold=0

Je kunt het 3D gedeelte uitschakelen en puur stereo uitsturen. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

MST_Morpheus schreef op 04 juli 2004 @ 10:43:
Ik ben erg te spreken over mijn Terratec Aureon 7.1 Space :)
[...]
Ik ook :)

Maar de TS heeft het o.a. over MIDI, en deze kaart heeft helaas geen MIDI (of game) aansluiting, dus mogelijk niet geschikt...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

M-Audio Delta is een prima geluidskaart.
Heeft midi, RCA analoge output, en coax digitale input en output.

Nieuw kosten ze €150.- ik zag er 1 op marktplaats voor €90.-
Pagina: 1