Toon posts:

Website elke keer offline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst heb ik bij een bepaalde webhost een hosting pakket genomen maar nu is de laatste tijd de hele tijd mijn website offline waardoor ik steeds meer members verlies.
Ik wil geen namen noemen van de webhost etc. dus dat laat ik nog even weg, maar heb ik bepaalde rechten dat de website gewoon online moet blijven?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik ga er vanuit dat je gewoon een contract afgesloten hebt met de Hoster. Er moet zoiets als een S.L.A. zijn waarin onder andere dingen als uptime in beschreven staan. Ook ga ik er van uit dat je de Hoster zelf algemaild hebt omtrent de problemen die zich voordoen? Zoja, wat was hun antwoord?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
het is dus al eens eerder gebeurt dat me website offline was, heb toen gemaild en kreeg dat het niet meer zal gebeuren dat dit ook niet gepland was etc.

Verwijderd

Kijk eens in je voorwaarden of daar iets instaat?
Anders moet je je provider eens mailen of ze een uptime garantie geven.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een traceroute erheen geeft aan dat hij in America gehost word. Helaas kun je dan erg weinig voorwaarden stellen, omdat je hoster er zelf net zo weinig controle over heeft, redelijk loze beloftes op zich, omdat hij iets garandeerd wat zijn usa hoster niet eens aan hemzelf garandeerd, terwijl hij toch van dat laatste afhankelijk is... Tja, goedkoop is duurkoop dan maar weer (shit, hieruit komt natuurlijk weer een flamewar over het wel of niet goed van kwaliteit zijn van USA hosters....)

Verwijderd

Topicstarter
me website was dus weer online, nu wil ik naar mijn forum gaan werkt niet kijk ik in de ftp is al mijn data weg :S
Wat kan ik eisen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat ligt eraan wat er in de voorwaarden staat. Als daar iets staat over "gegarandeerd 99.9% uptime" dan moeten ze dat kunnen garanderen, als ze dan niet doen wat ze beloven is het een simpel geval van "niet goed, geld terug".

Als er in de voorwaarden niets over up/down time staat, dan kan je weinig anders doen dan gewoon een meer betrouwbare host zoeken.

Hetzelfde geldt voor dataverlies. Als er niets staat over back-ups en dergelijke dan kun je weinig beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Johnny op 03-07-2004 20:37 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Staat de domeinnaam op je eigennaam? Zoja, dan heb je geluk en kan je zo naar een andere hoster stappen. Indien niet, dan wordt het enorm lastig. Je bent dan niet officieel de eigenaar van het domein en je kan doordoor niet zomaar naar een andere hoster stappen zonder medewerking van je huidige hoster.

Ik kan je misschien wel helpen, contacteer mij even via de mail, dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen. Vanwege de forumpolicy kan ik dat hier niet zo op GoT zetten. Dan krijg ik ruzie met modjes.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Nou kreeg een maitlje twee dagen geleden binnen dat er een andere server zou komen of dat hij zou worden gemaakt dat deze probleempjes tot verleden tijd zouden behoren.
Hij zei dat het gisteren ochtend tussen 5/7 klaar zou moeten zijn en mijn website is nu al bijna voor 1 dag offline.
Het gaat daarom hier op om de hoster http://www.uwhost.net, deze kan je niet vertrouwen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 22:20:
Nou kreeg een maitlje twee dagen geleden binnen dat er een andere server zou komen of dat hij zou worden gemaakt dat deze probleempjes tot verleden tijd zouden behoren.
Hij zei dat het gisteren ochtend tussen 5/7 klaar zou moeten zijn en mijn website is nu al bijna voor 1 dag offline.
Het gaat daarom hier op om de hoster http://www.uwhost.net, deze kan je niet vertrouwen.
Zeg gewoon je contract op ivm met wanprestatie en ga naar een andere hoster, keuze zat ;) Zulke downtimes is gewoon onacceptabel.

/dev/null

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

De site ziet er ook niet bijster professioneel uit en gedraagt zich ook raar onder Mozilla (als je met de muis over 't menu gaat). Ik zou alvast op zoek gaan naar een andere hoster. Ze hebben je vaak genoeg beloofd dat het 'vanaf nu' goed zal gaan en steeds komen ze hun beloftes niet na.

[ Voor 25% gewijzigd door Bergen op 06-07-2004 22:32 ]

Pagina: 1