Toon posts:

[XP] welkomscherm error - PC logt meteen weer uit*

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mn zusje heeft mn ouders er van overtuigd om een eigen account aan te maken op mn ouders pc. (xp pro nl). Nu weet ik niet wat ze gedaan heeft maar als heeft nu dus twee namen erop.
Als ik op een van de 2 klik krijg je die aanmeld animatie etc.. maar hij meld niet aan.. in plaats daarvan krijg ik meteen erna de afmeld animatie en komt hij weer terug in het welkom scherm.
Hetzelfde effect in veilige modus.
Hoe kan ik mn zusjes account verwijderen (zonder xp opnieuw te installen)

thnx

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik maak op uit je post dat er al een account bestond (van je ouders) deze zal wel admin rechten hebben. Gebruik deze account om die van je zus eraf te gooien en stel t opnieuw in. Heeft ze haar account al kunnen gebruiken met succes?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
ja alleen is het probleem dat ik met geen enkele kan inloggen aangezien ik telkens terug wordt gegooid naar het welkomscherm

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 10:22

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

Windows in veilige modes opstarten en systeem-herstel gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
been there done that..voor systeem herstel moet je toch zon herstelpunt maken?? dat is volgens mij nog nooit gedaan. en veilige modus werkt ook via dat welkom scherm waar ik dus niet doorheen kom

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 18:45:
been there done that..voor systeem herstel moet je toch zon herstelpunt maken?? dat is volgens mij nog nooit gedaan. en veilige modus werkt ook via dat welkom scherm waar ik dus niet doorheen kom
Als je het welkopmstscherm voor je neus hebt, kun je twee keer op CTRL+ALT+DEL drukken om zo de win2k logon te krijgen. Probeer zodoende eens in te loggen met het Administrator account (moet je natuurlijk wel het wachtwoord weten, als dat erop zit). Als dat lukt, kun je eens kijken of je vanaf daar een systeemherstel-actie kunt doen.

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

ctrl-alt-del 2x achter elkaar en dan in het oude inlogscherm als administrator inloggen
Ik vermoed dat de profielen van beide gebruikers kapot zijn.
Dit is voor zover ik weet niet eenvoudig te hertstellen

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
csteelooper schreef op 03 juli 2004 @ 18:50:
[...]

Als je het welkopmstscherm voor je neus hebt, kun je twee keer op CTRL+ALT+DEL drukken om zo de win2k logon te krijgen. Probeer zodoende eens in te loggen met het Administrator account (moet je natuurlijk wel het wachtwoord weten, als dat erop zit). Als dat lukt, kun je eens kijken of je vanaf daar een systeemherstel-actie kunt doen.
Hij geeft verder geen enkele fourmelding weer? Dit lijkt wel een beschadigd profiel. Probeer die eens te deleten, en dan opnieuw inloggen :)

BTW, Welcome @ GoT _/-\o_

• Serbia

Serbia

Booten vanaf windows XP-CD

XP maakt automatisch herstelpunten aan,
dus die zullen er wel zijn hoor.

[ Voor 61% gewijzigd door Serbia op 03-07-2004 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja dat booten werkt misschien wel

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52

tozzke

aka tozzert

in het welkomstscherm 2 keer ctrl-alt-del indrukken en aanmelden als "administrator"

[ Voor 24% gewijzigd door tozzke op 03-07-2004 18:57 ]

• csteelooper
WiNlUx schreef op 03 juli 2004 @ 18:53:
[...]

Hij geeft verder geen enkele fourmelding weer? Dit lijkt wel een beschadigd profiel. Probeer die eens te deleten, en dan opnieuw inloggen :)

BTW, Welcome @ GoT _/-\o_
Probleem is dat-ie met géén van de beide accounts kon inloggen... Kan dus ook een beschadiging van Welcome.exe zijn; zelf ook ooit gehad. En toen kon ik dus ook alleen maar via de Bypass met 2xCTRL=ALT+DEL inloggen op Administrator. Maf eigenlijk, want het is niet zo dat je na de bypass inééns een andere SAM-database gebruikt. Als je met administrator óók niet kunt inloggen, moet je trouwens sowieso aan een beschadiging van de SAM beginnen te denken. In dat geval wens ik je veel succes.

offtopic:
@WiNlUx - Tnx for welcoming me, i've been here for over 2 years now :P

Verwijderd

Topicstarter
met 2x ctrl-alt-del doe je eigenlijk hetzelfde als met het logon scherm, dit werkt dus niet..de originele cd hebben mn ouders weer es niet 8)7 en ik denk niet dat ik em met de engels talige versie kan booten terwijl et een NL install is..
wat is btw de SAM? single allochtone moeder?? ;)

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

csteelooper schreef op 03 juli 2004 @ 18:59:
[...]

Probleem is dat-ie met géén van de beide accounts kon inloggen... Kan dus ook een beschadiging van Welcome.exe zijn; zelf ook ooit gehad. En toen kon ik dus ook alleen maar via de Bypass met 2xCTRL=ALT+DEL inloggen op Administrator. Maf eigenlijk, want het is niet zo dat je na de bypass inééns een andere SAM-database gebruikt. Als je met administrator óók niet kunt inloggen, moet je trouwens sowieso aan een beschadiging van de SAM beginnen te denken. In dat geval wens ik je veel succes.

offtopic:
@WiNlUx - Tnx for welcoming me, i've been here for over 2 years now :P
het ligt dan ook niet aan je sam db/register maar aan je ntuser.dat gebruikers register

Verwijderd

Topicstarter
ahh duzz, is daar ook een oplossing voor??? een beetje noobig benk wel namelijk

• csteelooper
TG schreef op 03 juli 2004 @ 19:13:
[...]

het ligt dan ook niet aan je sam db/register maar aan je ntuser.dat gebruikers register
Dat zou idd kunnen in het geval dat de Administrator wel te gebruiken is. Maar ik had bij een kennis het probleem dat er ECHT helemaal niet meer kon worden ingelogd. Ook niet op Administrator. En in dat geval heb je toch echt wel met een wat minder goede SAM te maken, als windows begint te mekkeren dat het account niet bestaat... Maargoed. ntuser.dat kan inderdaad ook voor veel problemen zorgen. Zeker als niet álle acvcounts kapot zijn, maar slechts 1, dan ligt 't vaak daar. Ik begreep echter dat topicstarter problemen had met allebei de accounts op z'n welkomstscherm :?

Verwijderd

Topicstarter
ja idd.. eerst was mn idee om op een manier binnen te komen en dan mn zusjes account te deleten.. maar als ik et zo zie is de hele mik beschadigd

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Maar heb je nou al met "administrator" + password ingelogd?
Dus niet met een account waarvan je weet dat het admin rechten heeft. Dat is niet wat velen hier bedoelen. Ik kon iig niet uit je posts opmaken of je dat had geprobeerd. Als je dat wel hebt gezegd, moet je misschien wat beter quoten :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met administrator ook geprobeerd ( zat bij desbetreffende pc geen pass aanvast aangezien hij wel probeerde in te loggen) maar ik kreeg weer hetzelfde aanmeld-afmeld geval en toen zat ik weer in het welkomscherm

srry voor de onduidelijkheid

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik weet niet of iemand eraan gedacht heeft, maar er was laatst toch zon bug in de update waardoor je niet meer met accounts kon inloggen op je xp bakkie, misschien dat door het aanmaken van de nieuwe account hij automatisch nieuwe updates binnengehaald heeft. (misschien vergezocht maar goed)..

alternativ

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Samengevat: je kan met geen enkele account inloggen; je logt in, krijgt even snel je bureaubladachtergrond te zien, en wordt vervolgens weer automagisch uitgelogd?

Zo ja:
Win XP Pro SP1; aanmelden lukt niet meer
[rml]Mike Jarod in "[ XP] Na inloggen wordt ik direct uitgelo..."[/rml]
[rml]BtM909 in "[ XP] Win XP Home opstart probleem*"[/rml]

Verwijderd

Na t inloggen ctrl+alt+del indrukken en kijken of er wat 'onbekende' processen draaiende zijn, als t een simpele bug is kan die hiertussen staan. Anders probeer via Dos in te loggen? ik weet niet of t kan maar t zou toch haast wel mogelijk zijn, anders zit er niks anders op dan te formatteren, misschien kan je via dos wel een backup maken van de belangrijkste bestanden (mijn documenten, saved games enz)

succes!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:38:
Na t inloggen ctrl+alt+del indrukken en kijken of er wat 'onbekende' processen draaiende zijn, als t een simpele bug is kan die hiertussen staan. Anders probeer via Dos in te loggen? ik weet niet of t kan maar t zou toch haast wel mogelijk zijn, anders zit er niks anders op dan te formatteren, misschien kan je via dos wel een backup maken van de belangrijkste bestanden (mijn documenten, saved games enz)

succes!
Niet als ie ntfs draait :) dan moet het maar met die emergency console van de winxp cd ;)
In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.

[ Voor 43% gewijzigd door Alternativ op 03-07-2004 19:47 . Reden: Quote toegevoegd ]

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
ja thnx jarod die post van jou is handig..reparen mbv de cd..nu alleen nog even de nl versie ophalen

• Serbia

Serbia

Alternativ schreef op 03 juli 2004 @ 19:42:
[...]

Niet als ie ntfs draait :) dan moet het maar met die emergency console van de winxp cd ;)
En die had ie dus niet !!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Ik ben dit probleem nu ook al meerdere malen tegengekomen.. Dit is dus de oplossing?
quote: Alternativ
In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ik heb vandaag al 2 bellers gehad die hetzelfde probleem hadden. Is er misschien een verklaring hoe dit kan gebeuren.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
voodoo202 schreef op 20 september 2004 @ 18:20:
Ik heb vandaag al 2 bellers gehad die hetzelfde probleem hadden. Is er misschien een verklaring hoe dit kan gebeuren.
Het kon (dacht dat het nu niet meer mogelijk was) veroorzaakt worden als er een bepaald bestand (wsaupdate.exe) verwijderd werd met ad-aware dat als spyware herkend werd. Andere oorzaken weet ik zo even niet.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1