pentax optio 30 versus minolta x31

Pagina: 1
Acties:

• pdbq
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Hallo :)

2 camera's, welke is de betere (misschien *nog* betere suggesties)? allebei 180 euro, allebei 3.2M, 3x opt zoom, SD geheugen

Minolta X31: kleiner, weggewerkte lens, 36 bit kleur
contra: 1/500 shutter, iso 50-200

Pentax: 30 bit (intern), 1/2000 shutter, 50-400

De vraag is, wat is het gewicht van die 1/500 van de Minolta? Die 200 ISO ipv 400 max is niet echt het probleem voor mij, gezien de toename van ruis. Andere vraag, is de 36 bit van de Minolta echt beter in de praktijk dan de 30 bit van de Pentax?

Andere vraag, welke heeft het betere lenssysteem?

Al met al lijkt de Minolta betere papieren te hebben, maar ik twijfel door de bovenstaande redenen toch (vooral de 1/500).

Iemand antwoorden c.q. ideëen?

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
De X31 heeft betere papieren en een beter uiterlijk imo

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hmm, da's een trage shutter dat die Minolta heeft. Maar bedenk dat met point-n-shoot buiten in fel licht op 50 iso 1/500 al zeer behoorlijk is.

Ik heb zelf de X20 gehad en ik ben erg enthousiast over de X serie van Konica Minolta - imho een van de meest ondergewardeerde series in het low-price segment. De snelheid van die camera's (bij opstarten maar ook autofocus) is zeer goed, evenals de batterijduur en de menustructuren. Het lenzensysteem is fantastisch, geen vignettering, geen distorsion, hoogstens een wat softere plaatjes in vergelijking met normale lenzen. Bij de Pentax lenzensysteem lees ik veel meer over vignettering en distortion.

Alors.