Plextor PX-708A dvd-brander nog steeds beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Hallo allemaal,

Jullie denken natuurlijk daar heb je weer zo'n "standaard" vraag maar ik wil even iets anders weten.

Ik wil mijn eerste dvd-brander gaan kopen en wil nu die plextor PX-708A gaan kopen. Dit model is al ruime tijd op de markt en er zijn ondertussen tig merken met hun dvd-branders erbij gekomen, maar ik wil gewoon suprieure brand-kwaliteit.
Aangezien ik ook niet in double-layer geinteresseerd ben (media veel te duur) zoek ik dus gewoon een +\- r(w)-brander. Is deze plextor momenteel nog steeds 1 van de beste brander?

Alvast bedankt voor uw reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 03-07-2004 18:01 ]

Verwijderd

Nee vind ik niet , Ik vind Plextor altijd erg duur.

Ik heb zelf een oude LG GSA4040b en die brand perfect. Een collega heeft een Pioneer dvd-brander en is daar ook zeer tevreden mee.

Ik denk dus niet dat alleen Plextor "superieure" branders maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 17:53 ]

Verwijderd

NEC, schijnt ook de betere branders te maken. Tevens kun je de geloof 2500A upgraden naar double layer!

Tevens zou ik wel voor double layer gaan, je kunt altijd singe layer branden, en die schijfjes zitten er echt aan te komen voor de zelfde prijzen.

Straks kun je helemaal geen DVD's meer branden omdat de Single layer te duur wordt.

• Nilco
@JanathanB:
Ik weet dat de Plextors duur zijn, maar ook bekend staan om hun kwaliteit. Zowel hardware/software als brandkwaliteit.

@Jens:
Ik hoor van een heleboel mensen die een NEC hebben dat de kwaliteit van het branden in orde is, maar dat deze brander problemen heeft met het lezen van "beschadigde" cd/dvd's.

• Entity
  • Laatst online: 19:46

Entity

9000rpm

Plextor maakt uitstekende drives, ik heb er verschillende gehad, maar nooit problemen gehad. Met sommige andere merken die ik heb gehad, was dit wel anders (2x een kapotte Lite-On bijvoorbeeld). Mocht er echter wel een probleem zijn met een Plextor, dan is de garantie afhandeling ontzettend snel. Meestal heb je binnen enkele dagen een vervangende drive!

Maar goed, je betaald er dus ook voor.

En voor wat betreft dual layer: de huidige dl branders zijn te traag, tegen de tijd dat dl mainstream is, zijn de branders stukken sneller en zit je, als je er nu 1 koopt, met een langzame dl brander. Beter nu de helft besparen en dan later voor dat bedrag een actuele dl brander kopen imo.

Verwijderd

Elke brander heeft problemen met beschadigde DVD's of schijfjes met CRC errors. Het enige wat je daar echt tegen kan doen is uitlezen met een programma wat in meerdere passes leest en de oorspronkelijke data reconstruct uit de wél leesbare data.

Zelf heb ik de Nec ND2500a en bij beschadigde DVD's vind ik die een stuk beter als een Plextor, Asus, Compaq en Pioneer DVD speler (de Pioneer is bij 100% correcte schijfjes het snelst van die 4).

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16
Plextor is een heel goed merk en heeft een erg goede naam opgebouwd. Maar ik denk dat het ook voor een deel psychologisch is.
Het zelfde als met auto's, de een vind Mazda het beste en de ander Opel.

Het is vaak met CD's en DVD's uit de bibliotheek dat ze erg beschadigt zijn, m'n andere pc (Asus DVD speler en brander) heeft dan vaak moeite ze te lezen terwijl dat in m'n brander prima gaat.

Ps. Ik heb zelf de PX-712a, 52x32x52 premium en de PX-116a van Plextor. :)

• Nilco
@psmeets:
Jij bevestigt dus dat plextor beter is dan die asus op het vlak van beschadigde cd/dvd's. Is de brandkwaliteit ook beter?

[ Voor 6% gewijzigd door Nilco op 03-07-2004 18:43 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16
MEGATRON schreef op 03 juli 2004 @ 18:43:
@psmeets:
Jij bevestigt dus dat plextor beter is dan die asus op het vlak van beschadigde cd/dvd's. Is de brandkwaliteit ook beter?
Misschien heb ik een wat mindere versie van de Asus, maar mijn persoonlijke ervaring is dat Plextor branders beter beschadigte DVD's lezen dan Asus branders.

Ik gebruik TDK CD's en Philips DVD's en ik heb nog nooit een mislukkeling gebrand. Met de Asus 1x. Ik heb ook nog nooit een cd/dvd gehad die onleesbaar is voor een andere drive.

• Nilco
Nu zie ik wel dat je bij deze brander geen bitsetting kan doen. Weet iemand of plextor dit in de toekoms met een firmware-upgrade wel mogelijk maakt?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Tevens zijn schijfjes die op 8x gebrand zijn met de Plextor niet erg compatibel met standalone spelers! De NEC en andere branders zijn iets trager, maar veel beter compatibel :)

Tevens heeft de NEC mogelijkheid om het booktype te veranderen mits je de juiste firmware gebruikt :)

webOS all the way!

• Nilco
@Hermanvh:
Je bedoeld zeker gehackte firmware want volgens mij is bitsetting bij NEC ook niet standaard. Als ik mijn brander heb zal ik toch niet hoger als 4x branden en dan zullen de dvd's in standalone's ook goed werken (tenminste dat hoop ik).

• Hermanvh

Hermanvh

MEGATRON schreef op 03 juli 2004 @ 20:00:
@Hermanvh:
Je bedoeld zeker gehackte firmware want volgens mij is bitsetting bij NEC ook niet standaard. Als ik mijn brander heb zal ik toch niet hoger als 4x branden en dan zullen de dvd's in standalone's ook goed werken (tenminste dat hoop ik).
Yup gehackte (nouja eigenlijk HP firmware met ID-string veranderd in NEC ;))

webOS all the way!

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34
'k heb hem ook, de 708A. Goed brandertje :) Lekker snel en stil. En als je eens een keer problemen met je plextor zou krijgen, je hebt 2 jaar garantie en binnen 2/3 dagen een nieuwe in huis (ophaalservice DHL!) <- dat is voor mij een belangrijke reden om Plextor te kiezen!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 08:47
MEGATRON schreef op 03 juli 2004 @ 18:43:
@psmeets:
volgens mij kan je niet zeggen dat plextor beter is dan een ander merk qua brandkwaliteit. het klopt dat ze bij cd-branders een hele goede naam hebben opgebouwd, maar wanneer ik hier op t forum kijk, zijn/waren er ook veel problemen met die dvd brander (708)
wat ik wel merk, is dat ik met gekopieerde navigatie cdroms in een bmw navigatiesysteem vaak leesproblemen heb na het branden met een plextor cdr (12x en 24x). over de hogere typen kan ik niets zeggen. dit gold voor cdroms van platinum, verbatim en tdk.
nu met mijn pioneer dvr107 kopieer ik dezelfde cd, en heb helemaal geen probleem met inlezen. verder heeft dit apparaat uberhaupt geen enkel probleem met media die niet gelezen worden in andere apparaten (standalone en andere pc's).
dus ik zou me niet blind staren op de reputatie van plextor en goed de diverse topics in dit forum napluizen en zo een besluit nemen.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:23
Mocht je evt. voor de NEC gaan, doe dan direct de 2510.
Scheelt je:

1. Flashpogingen om dual layer ondersteuning te krijgen (dus ook geen faalkansen :) )
2. Klunzigheid :+

Ikzelf heb dan een 1300A nog steeds, maar die behoud ik voorlopig nog en voldoet prima :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Nilco
@Burnfout:
Eerdaags komt een een review van de NEC-2510 op cdr-info.com. Dan kijk ik wel even wat ik doe. De reviews op deze site zijn altijd van uitzonderlijk hoog niveau.
Hoewel die Plextor 708A toch wel erg trekt. Deze zijn vandaag de dag ook maar iets van € 100,--

• Nilco
Topic kan op slot!!

Heb net paar vrienden over de vloer gehad en die vertelde mij even hun ervaringen met die plextor-708A. Schijnt een brander te zijn met veel problemen.
Ik wacht wel even op de review van de NEC-2510.

Iedereen nogmaals bedank voor jullie reacties.

• jpvk007
  • Laatst online: 08-03 08:47
dus is een fabrikant die kwalitatief hoge cd branders maakt niet automatisch goed in het maken van dvd branders.
die nec 2500/2510 is idd een mooi apparaat. hier staan ook diverse topics over waar veel lof is over deze branders. verder zou je nog kunnen kijken naar lite-on of pioneer of die nieuwe van sony en philips. die zouden ook werken

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:45
Ja PleXtor is erg goed, vooral met DVD's branden. Andere merken willen nog wel eens veel schrijffouten branden.
De pleXtor is ook niet perfect, maar wel 1 van de beste branders.

http://cdfreaks.com

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 04-07-2004 00:29 ]

• Brent
  • Laatst online: 20:43
Plextor maakt prima CD-branders. De DVD-brander van plextor die ik heb (708A dus) is werkelijk een prutsding. Ik zal jullie de details besparen. Mijn Nec1300A met Herrie's firmware is gewoon een top apparaat. Ik zou zeker weten voor een NEC gaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Raar dat jullie de Plextor branders afkraken. Ok het gaat over 708A maar de reviews op internet over de 712A is allemaal beste koop.
Beste brander tot nu toe. Kijk niet verder. Zulke reacties krijg je dan.
Qua brandkwaliteit zal het idd niet veel schelen maar de features op de Plextor branders zijn legio en daarom ga ik denk voor de 712A.
Geld vind ik minder belangrijk dan kwaliteit.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• Hermanvh

Hermanvh

Bbfreak schreef op 04 juli 2004 @ 10:56:
Raar dat jullie de Plextor branders afkraken. Ok het gaat over 708A maar de reviews op internet over de 712A is allemaal beste koop.
Beste brander tot nu toe. Kijk niet verder. Zulke reacties krijg je dan.
Qua brandkwaliteit zal het idd niet veel schelen maar de features op de Plextor branders zijn legio en daarom ga ik denk voor de 712A.
Geld vind ik minder belangrijk dan kwaliteit.
Allemaal hardstikke leuk, ik heb met een aantal mediafabrikanten gepraat en die :r op de 712! Waarom? De schrijfkwaliteit is verschrikkelijk onstabiel! Dit kan waarschijnlijk met een firmware update opgelost worden, maar ik zou de gok niet nemen!

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb een Plextor PX-708A en heb nog NOOIT een mislukte DVD gehad. Ik gebruik als media Traxdata 4 speed die ik op 8 speed brand.

Het enige nadeel van Plextor vindt ik dat hij niet te upgraden is naar Dual layer.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:54:
NEC, schijnt ook de betere branders te maken. Tevens kun je de geloof 2500A upgraden naar double layer!

Tevens zou ik wel voor double layer gaan, je kunt altijd singe layer branden, en die schijfjes zitten er echt aan te komen voor de zelfde prijzen.

Straks kun je helemaal geen DVD's meer branden omdat de Single layer te duur wordt.
NEC? .. KOTS!

Geen NEC gerne... er zijn niets voor niets media compitabiliteit draadjes hier... een DVD brander moet gewoon alle media slikken..en de Plextor zal dat zeker doen! De NEC alleen na firmware "bla bla" versie "bla bla"

... daar wordt je toch niet gezond van?

Mijn Plextor PX708A draait hier lekker, kan veel media branden en hij doet het goed :-)

( zweert bij plextor )

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 04-07-2004 11:19 ]

There is no place like ::1

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb altijd gezweerd bij Plextor, maar heb nu een PX-708A en merk dat hij behoorlijk kritisch is over zijn media, vooral bij CD'tjes (DVD's nog geen problemen gehad). Ik heb 100 Nashua CD'tjes gebrand en daarvan zijn er zeker 10 fout gegaan. Nu heb ik Sony's en daarmee nog geen problemen gehad.
Toch valt me dat tegen van Plextor, ik heb namelijk ook nog een CD-brander van Lite-On en daarmee heb ik nog nooit een mislukte CD gehad.

Verwijderd

MEGATRON schreef op 04 juli 2004 @ 00:07:
Topic kan op slot!!

Heb net paar vrienden over de vloer gehad en die vertelde mij even hun ervaringen met die plextor-708A. Schijnt een brander te zijn met veel problemen.
Ik wacht wel even op de review van de NEC-2510.

Iedereen nogmaals bedank voor jullie reacties.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad , met geen enkele Plextor drive.
En ik heb er 4 hier , allemaal top drives.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
swampy schreef op 04 juli 2004 @ 11:17:
[...]

NEC? .. KOTS!

Geen NEC gerne... er zijn niets voor niets media compitabiliteit draadjes hier... een DVD brander moet gewoon alle media slikken..en de Plextor zal dat zeker doen! De NEC alleen na firmware "bla bla" versie "bla bla"

Mijn Plextor PX708A draait hier lekker, kan veel media branden en hij doet het goed :-)

( zweert bij plextor )
En weet je toevallig ook van welk merk het loopwerk van de eerste dvd-brander van Plextor was?? Juist ja.. Van NEC.. Dus NEC is absoluut geen slecht merk, anders hadden ze bij Plextor vast wel een ander loopwerk gebruikt in het eerste model dvd-brander wat ze hadden.

Ga eens ff naar die changelogs van firmware kijken bij Plextor. Bij iedere nieuwe firmware zul je iets zien staan in de vorm van: added media support, fixed bug: media not detected enz. Dus wat je zegt over het niet slikken van media gaat niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door FlipFluitketel op 04-07-2004 11:33 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

FlipFluitketel schreef op 04 juli 2004 @ 11:30:
[...]

En weet je toevallig ook van welk merk het loopwerk van de eerste dvd-brander van Plextor was?? Juist ja.. Van NEC.. Dus NEC is absoluut geen slecht merk, anders hadden ze bij Plextor vast wel een ander loopwerk gebruikt in het eerste model dvd-brander wat ze hadden.

Ga eens ff naar die changelogs van firmware kijken bij Plextor. Bij iedere nieuwe firmware zul je iets zien staan in de vorm van: added media support, fixed bug: media not detected enz. Dus wat je zegt over het niet slikken van media gaat niet op.
Het is waar dat de PX504 ? inderdaad een NEC drive was... hun eerste baby stapje op de DVD markt, maar de PX708A is totaal gezien een volledige Plextor Product en brandt heel relaxt....

En de firmware updates... ach ja... iedere DVD brander heeft firmware updates... maar tot nu toe is alle media die ik koop goed genoeg voor mijn Plextor Brander!

En dan koop ik niet gelijk de allerbeste media maar gewoon redelijk goede media!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bigs schreef op 04 juli 2004 @ 11:18:
Ik heb altijd gezweerd bij Plextor, maar heb nu een PX-708A en merk dat hij behoorlijk kritisch is over zijn media, vooral bij CD'tjes (DVD's nog geen problemen gehad). Ik heb 100 Nashua CD'tjes gebrand en daarvan zijn er zeker 10 fout gegaan. Nu heb ik Sony's en daarmee nog geen problemen gehad.
Toch valt me dat tegen van Plextor, ik heb namelijk ook nog een CD-brander van Lite-On en daarmee heb ik nog nooit een mislukte CD gehad.
Nashua staat niet bekend erom ook maar acceptabele CD's af te leveren.... Nashua is troep! Dus volgende keer geen Nashua gebruiken want ook de tijd dat Nashua cd's overleven is minder als met betere kwaliteit cd's!

sony daartegen inderdaad. Sony is een van de weinige fabrikanten met ALTIJD DEZELFDE KWALITEIT! ... juist.. ALTIJD DEZELFDE KWALITEIT!

Veel fabrikanten wisselen wel eens van hun leverancier en dat reflecteert zichzelf in de kwaliteit van de cd.. maar bij Sony is het altijd goed! Zelfde kan gezegd worden van Tayo Yuden!

[ Voor 21% gewijzigd door swampy op 04-07-2004 11:43 ]

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Wat me altijd opvalt in deze discussies is dat je NEC voorstanders hebt en Plextor. Over allebei is veel goeds te lezen dus volgens mij is het net zoiets als Ajax of Feijenoord supporter.
Het zijn gewoon allebei goede branders. Het is gewoon wat je voor features wilt.
Persoonlijk heb ik gewoon meer ervaring met Plextor en daarom wordt mijn eerste DVD brander waarschijnlijk ook een Plextor maar dat wil niet zeggen dat de NEC slecht is.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• Hermanvh

Hermanvh

swampy schreef op 04 juli 2004 @ 11:17:
[...]

NEC? .. KOTS!

( zweert bij plextor )
Als je niet weet waar je over praat hou dan je |:( bek dicht!

De 1300A was kritisch met media, de 2500A bakt alles! Alleen niet alle 4x media op 8x, daar is de gehackte firmware voor >:)

Tevens biedt ie bitsetting + dual layer support voor veel 2500A's ;)

De compatibiliteit met standalones is ook veel hoger :)

Eenvoudige keus lijkt me :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hermanvh op 04-07-2004 14:37 ]

webOS all the way!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb met meerdere branders gewerkt (Pioneer DVR-104, Pioneer DVR-106D, Nec-1300A, Plextor PX-712A), maar moet toch echt eerlijk toegeven dat de plextor de beste kwaliteit levert!
Als ik van 1 merk DVD ga branden en errors uit ga lezen met Q-check loopt de Pioneer DVR-106D tegen de 180 aan te hikken, een NEC 1300A 280, en de Plextor komt even lekker aanzetten met de MAXIMALE waarde van 15 _/-\o_

Dus kwalitatief gezien is plextor bij mij dus echt de beste.

Na veel gevloek (over mislukte schijfjes van mijn vorige branders) ben ik eindelijk verlost van heel de ellende en kan ik eindelijk met een gerust hart DVD's branden.
Dit zal dus ook de eerste keer worden dat ik een backup durf te maken op een DVD :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Nilco
Ik heb nu op diverse fora heel veel topics gelezen over de 708 en de 712 van Plextor en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar toch van geschrokken ben. Wat me opvalt is dat ze haast allemaal klagen over de kieskeurigheid van de branders wat betreft de media. 8x cirtified media kan niet op 8x maar moet op 4x gebrand worden anders barst ie van de fouten en is ie in geen enkele stand-alone speelbaar. Alleen de hele dure media wordt op 8x gebrand. Ook raden ze daar de NEC-2500 of 2510 aan. Deze schijnen ook op het gebied van brandkwaliteit zeer hoog te scoren. Alleen heeft de NEC heel veel moeite met het rippen van cd/dvd's waar krasjes op zitten en is de NEC niet geschikt om games te back-uppen.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Well, in het einde moet TS de keuze maken, ik blijf bij Plextor staan..duur maar zeker goed spul en als je een slechte drive hebt..dan hebben ze een top RMA service die je binnen 2 dagen uit de brandt helpt.

Je betaalt voor kwaliteit en service..dat is gewoon een feit!

Verwijderd

Ik heb zelf de 504 DVD-Brander en de 116 DVD speler van plextor, ik heb CD-Branders gehad van Sony & Philips, daarna overgegaan naar plextor en daar altijd naar volle tevreden mee gebrand. Nu heb ik een DVD brander van Plextor, en gebruik Philips DVD-schijfjes, en heb nooit fouten worden altijd afgespeeld. Heb een tijdje een DVD speler gehad van ASUS, deze las bijna niets, het hoefde maar een beetje beschadigd te zijn en hij kon ze al niet meer lezen.

Owja nog een tip voor DVD+R media
Philips media 4x
25 stuks op spindel voor € 35 bij de media markt in Nordhorn (duitsland)

Verwijderd

kijk eens op www.cdrwinkel.com
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 23:45:
Owja nog een tip voor DVD+R media
Philips media 4x
25 stuks op spindel voor € 35 bij de media markt in Nordhorn (duitsland)

• Hermanvh

Hermanvh

DannyVersluis schreef op 04 juli 2004 @ 23:16:
Ik heb met meerdere branders gewerkt (Pioneer DVR-104, Pioneer DVR-106D, Nec-1300A, Plextor PX-712A), maar moet toch echt eerlijk toegeven dat de plextor de beste kwaliteit levert!
Als ik van 1 merk DVD ga branden en errors uit ga lezen met Q-check loopt de Pioneer DVR-106D tegen de 180 aan te hikken, een NEC 1300A 280, en de Plextor komt even lekker aanzetten met de MAXIMALE waarde van 15 _/-\o_

Dus kwalitatief gezien is plextor bij mij dus echt de beste.

Na veel gevloek (over mislukte schijfjes van mijn vorige branders) ben ik eindelijk verlost van heel de ellende en kan ik eindelijk met een gerust hart DVD's branden.
Dit zal dus ook de eerste keer worden dat ik een backup durf te maken op een DVD :)
Q-check van Plextor is niet betrouwbaar. Met professionele CATS apparatuur van AudioDev komen hele andere resultaten naar boven! Natuurlijk kan de Plextor z'n eigen discs het best lezen! De 1300A doet het over het algemeen goed, maar met een aantal discs niet.

Daarbij komt dat ie niet te vergelijken is met de 2500A ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hermanvh op 05-07-2004 05:04 ]

webOS all the way!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jammer dat het op deze manier weer duidelijk is dat "Welke moet ik nemen?" vragen nog steeds niet worden getolereerd :/ Plextor, NEC, Plextor, NEC, Plextor, NEC, Plextor, NEC, etc.. Ergo: smaken verschillen. En dat kan uitlopen op nodeloze trolls (swampy :/ ).

Megatron: het is gewoon kwestie van reviews lezen, ervaringen in GoT opzoeken, prijzen en features vergelijken, etc.. Zie ook de "Welke moet ik nemen?" gedeelte in de FAQ van dit subforum :)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 05-07-2004 06:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.