Toon posts:

draadloos netwerk word verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat topics doorgelezen maar kan mijn probleem niet echt vinden.

Ik heb sinds kort adsl thuis.
Een belkin router met wireless ondersteuning.
Alles draait maar als ik een tijdje bij de pc weg ben valt mijn verbinding weg.
Zodra ik de muis aanraak connect hij weer probleemloos maar je begrijpt als ik wat zit te downloaden kan ik weer achteraan in de rij aansluiten.

Ik dacht gelijk aan een soort energiebeheer maar kan niks viden wat ik nog kan uitzetten.

Ik heb iets gehoord over een bug in XP met dit prbleem maar weet er iemand wat meer ?????

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 21:36

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

je wireless card in je pc zet zich in stand-by zo te zien, zoek eens bij eigenschappen ofzo van die kaart !

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik idd ook maar hij staat op constantly awake dus ik weet niet wat ik daar nog meer aan kan doen ??!!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
je moet in apparaat beheer bij de eigenschappen van zowel je wireless kaartjes als van je pcmcia controler kijken of op het tabblad energie beheer staat dat het apparaat NIET uitgeschakeld mag worden.

want als je pcmcia controler word uitgezet kan je natuurlijk voor je kaartje instellen wat je maar wil, allen zal het dan weinig helpen :P

[ Voor 27% gewijzigd door eXcyle op 03-07-2004 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wifi kaartje heeft geen tabblad energiebeheer??
En ik zit op een desktop dis geen pcmcia controller??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 17:58 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
... lezen is moeilijk schijnbaar .... sorry voor dat .. d8 dat het om een laptop ging.

hmm .. vaag .. mijn pci wireless kaartje heeft wel een tabblad energie beheer ... en de standaard instelling voor (wireless)netwerkkaarten is dat deze uit gaan zodra door energie beheer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bijbehorende utility geinstalleerd en nogmaals constantly awake aangezet.
Ben benieuwd.

Verwijderd

Als het programmatje het niet doet check dan het apparaatbeheer en dan advanced van je kaart dus.

Er zal vast wel een eigenschap bijstaan als "power save mode"

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Dit is een vrij bekent probleem. De oplossing is te vinden in je draadlose router. Je moet daar de instellingen van de wireless verbinding opvragen en dan eens kijken of je een instelling kunt vinden voor de Preamble modus. Deze kan op short preamble en long preamble maar standaard zal hij waarschijnlijk op long preamble staan. Wanneer je deze op short preamble zet zal je wifi signaal aanzienlijk stabieler zijn.
Pagina: 1