Toon posts:

Beeldscherm na enkele seconden geen input meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met mijn PC. Wanneer ik de PC aan doe, wordt Windows XP gewoon gestart. Echter na de eerste seconden laden van het besturingssysteem, gaat het beeldscherm uit. Gewoonweg omdat er geen input meer is, lijkt het. Dit gebeurt ook elke keer op hetzelfde moment; ik druk op de knop, Windows gaat laden, ik hoor het standaard geratel in mijn PC-kast en plots valt het beeld weg.

In eerste instantie dacht ik dat het aan het beeldscherm of de kabel lag, maar het lijkt me nu meer aan bijvoorbeeld mijn videokaart te liggen; de computer stuurt gewoonweg geen signaal meer door.

Specificaties de van belang zouden kunnen zijn:

Scherm: Iiyama 19'', Vision Master Pro
Processor: AMD
Videokaart: GeForce

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Al in veilige modus proberen op te starten?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33

Exigence

dnkroz

Ik denk dat het meer een softwarequestie is. Als je gewoon het windows opstartscherm ziet, en daarna "valt hij uit" dan lijkt het me dat er ergens een foute instelling of fout stuk software zit dat daarvoor zorgt. Dus in veilige modus opstarten en kijken wat er fout zit, en anders even een frisse Windows install doen :)

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:41

RumaNoV

Folding

Driverskwestie lijkt me. Effe opstarten in veilige modus en videodrivers uninstallen.

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
Dit heeft niks met mobo's te maken, hoewel ik ook denk aan iets softwarematigs move ik 'm eerst wel naar V&B (heeft iig meer raakvlak met jouw probleem dan PMG) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik krijg het idee dat de PC wel XP verder opstart, maar dan een beeld frequentie kiest, die de monitor niet aankan (te hoog of te laag).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties en sorry voor het posten van een topic op het verkeerde board. Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 23:30

Technicality

Vliegt rechtsom...

verrek dat heb ik ook, maar dan als ik een 3d applicatie uitvoer. bv ATI tool en dan dat "show 3d view kies" dan doet ie dat, maar niet altijd. het is iig een test voor mij of ie dan 3d kan draaien... als ik heel snel 8ter elkaar dat aanklik (zodat-ie telkens opnieuw laad) dan kan ik gamen.
Brothar schreef op 03 juli 2004 @ 17:58:
Ik krijg het idee dat de PC wel XP verder opstart, maar dan een beeld frequentie kiest, die de monitor niet aankan (te hoog of te laag).
het zou daaraan kunnen liggen, want ik heb een 19 " tft die maar tot 75 Hz kan...)
ik gebruik geen refreshrate progs...

ontopic: ik weet bijna zeker dat het ligt aan een of andere instelling: maak maar eens in safe mode een nieuwe account aan en probeer daarop in te loggen, heeft bijna hetzelfde effect als winxp opnieuw installe, behalve dat je dan wel al je drivers en data houd. het is dus handig voor uitsluiten van een probleem, en dat heb jij nu nodig.

specs
p4 2,8 ghz
msi pt8 neo
R9800 pro
winxp

edit: voor het gaval je het niet doorhad, het werkt voor mij, al vind ik het niet helemaal prettig om 2 accounts te hebben.

* Technicality wacht op een geschikt tijdstip (lees komkommertijd voor gaming en inetten) om winxp opnieuw te installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Technicality op 04-07-2004 02:36 ]

• Exxion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2020
Ik heb dit ook een keer gehad toen ik mijn pc meenam naar een prive lan partietje. Daar eenmaal pc aangesloten, bleek mijn monitor na het laad-scherm van windows XP ook op standby te springen.

Ik heb het probleem opgelost door in veilige modus een vorig herstel punt te pakken. Kortom: het komt door de software. Kies een herstelpunt of installeer windows opnieuw.

Helpt dit niet zou het ook aan de spanning kunnen liggen... controleer evt. je voeding.

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Verwijderd

Topicstarter
Nu je over de voeding begint... Het kan zijn dat ik nu een andere voeding dan eerst gebruik. Ook ik heb met de pc rondgesleept (moest m gebruiken voor een theatervoorstelling). Er waren daar zoveel apparaten (beamers, andere pc's) dat ik misschien een andere voedingskabel heb meegenomen; mijn pc is het enige dat ik niet gelabeled heb... Maar ja, al die apparaten gebruiken toch de standaard europese voeding?

Ik kreeg nog een tip van een klasgenoot: in veilige modus het beeldscherm 'verwijderen' en vervolgens gewoon opnieuw opstarten. Maar even proberen straks. Anders inderdaad maar een nieuwe install proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt inmiddel opgelost... Wat heb ik gedaan?

1. In veilige modus bij apparaatbeheer het beeldscherm 'uitgezet'. Hierna opnieuw opgestart.

2. Na enkele keren heel raar doen en nog een keer rebooten, was opeens de videokaart er weer. Dus opgelost.

Nu heb ik inmiddels een probleem met mijn geluidskaart (shiiiit), maar dat zal ik ergens anders posten!

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Bij mij was het wel een probleem met het MoBo (MSI 6340) jaja die ene met het elco probleem. Andere videokaart, lees minder stroomverbruik, en alles bleef gewoon wandelen. Check ff je elco op lekkage (smurrie op de bovenkant).

Suc6

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Dit probleem heb ik vaak gezien onder Windows XP. Het OS detecteert constant een nieuwe monitor, waardoor je uiteindelijk een wirwar van geinstalleerde monitoren krijgt. Terwijl het eigenlijk gewoon altijd Plug 'n Play Monitor zou moeten zijn.

Erg vervelend.
Pagina: 1